• Äldre 11 Feb 08:52
    151108 visningar
    2830 svar
    2830
    151108

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Äldre 15 Apr 09:52

    Nu är Leya feberfri också, skönt det. Vi har redan hunnit måla och nu blev det ett äpple innan sockerkakan (vadå muta). Hon är dock lite snorig än men håller vädret i sig så går vi ut en stund senare, ska posta lite kort och grejer tänkte jag. Annars får det bli bakning inomhus (dom har hotat med regn runt lunchtid).

    Malin F, skönt att det verkar ha gått bra, håller tummarna hårt att hon sover bättre på nätterna nu


    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Äldre 15 Apr 16:37

    Blev varken bakning eller promenad idag, blev lite annat. Men febern återkom runt 16 Ringde rådgivningen och dom sa att vi skulle avvakta tills imorrn (om hon inte fick tungt att andas) och då ringa HC.... Usch, börjar bli rädd att det är nått allvarligt nu när hon varit feberfri inatt och idag men att den sen återkom. Sen slocknade hon sittandes... händer inte allt för ofta...


    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Äldre 15 Apr 17:14

    Två frågor:

    Är 36 en okej andningsfrekvens för ett sovande barn?

    Kan jag vara hemma och vabba fast sambon tagit semester imorrn? Han ska börja riva vägg för på måndag börjar bygget.... så han kan inte gärna ha Leya med sig då...


    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Tess82
    Äldre 15 Apr 17:42
    2Fina skrev 2010-04-15 17:14:20 följande:
    Två frågor:Är 36 en okej andningsfrekvens för ett sovande barn?Kan jag vara hemma och vabba fast sambon tagit semester imorrn? Han ska börja riva vägg för på måndag börjar bygget.... så han kan inte gärna ha Leya med sig då...
    Andningen vet jag tyvärr inget om.

    Har sambon semester så får du tyvärr inte vabba och ska det vara riktigt så hade hon inte fått vara på dagis heller om hon varit frisk men det beror ju på hur ärlig man vill vara då...
    Linnea -07
  • Äldre 15 Apr 18:37
    Tess82 skrev 2010-04-15 17:42:54 följande:
    Andningen vet jag tyvärr inget om. Har sambon semester så får du tyvärr inte vabba och ska det vara riktigt så hade hon inte fått vara på dagis heller om hon varit frisk men det beror ju på hur ärlig man vill vara då...
    Men om sambon har semester så kan han ju  vabba om barnet är sjukt? Och då spelar det väl ingen roll vem som vabbar? Eller?
  • Äldre 15 Apr 18:44
    Tess, jo jag vet att man inte "får" ta semester och ha barnet på dagis, förra gången vi gjorde detta så visste personalen om det och vi skulle på hotellweekend så dom sa att egentligen har ju Leya annan vårdnadshavare... men vi kunde ju inte lösa det på annat sätt nu. Det jag egentligen undrar över är om dom kollar om sambon haft semester om jag har vabbat... i värsta fall tar jag ut en obetald dag
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Äldre 15 Apr 18:54
    Kavat skrev 2010-04-15 18:37:12 följande:
    Men om sambon har semester så kan han ju  vabba om barnet är sjukt? Och då spelar det väl ingen roll vem som vabbar? Eller?
    Fast då måste jag ta semester och jag vill inte ta fler av mina få dagar så det får nog bli att jag tar en obetald... om det hjälper?
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Äldre 15 Apr 19:45
    2Fina skrev 2010-04-15 18:54:38 följande:
    Fast då måste jag ta semester och jag vill inte ta fler av mina få dagar så det får nog bli att jag tar en obetald... om det hjälper?
    Men det jag menade var att man kan vabba om man har semester. Och då bör man (du) ju kunna vabba oavsett om ni båda har semester eller om en jobbar. Alltså vad är det som säger att den som har semester måste vabba. Han skulle ju kunna ha semester i Grekland en vecka och ni har sjukt barn. Inte kan de begära att han ska komma hem och vabba för sin dotter då?!
    Jag vet alltså inte hur reglerna är, men jag vet att man kan vabba på sin semester. (Vi hade ju brutet ben här i somras på sonen och då tog maken tillfällig vab. Sonen fick ju bäras runt hela tiden och jag kunde inte eftersom min rygg var paj).
  • Äldre 15 Apr 19:52
    DP: 36 är lite snabbt, men har hon feber eller en förkylning så är det ok. Ffa vid feber så stiger andningsfrekvensen. 
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Äldre 15 Apr 20:54
    mumia, oh vad härligt. Har det gått lika bra natten därpå.

    Julia har nu sovit 2 nätter utan välling, och idag, tredje natt, har hon inte frågat efter det. Skönt. Docj var inte aptiten på morgonen lika bra som igår. Hade gjort i ordning gröt till henne innan jag väckte henne, så det skulle hinna svalna. När hon upptäckte det frågade hon "vad är det?" "gröt" sa jag då "gröt? det ska jag inte ha", så det blev lite yoghurt till frukost
Svar på tråden MajMammor 2007 15