• Äldre 11 Feb 08:52
    150652 visningar
    2830 svar
    2830
    150652

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Äldre 15 Apr 21:22
    tanucik skrev 2010-04-15 20:54:44 följande:
    mumia, oh vad härligt. Har det gått lika bra natten därpå. Julia har nu sovit 2 nätter utan välling, och idag, tredje natt, har hon inte frågat efter det. Skönt. Docj var inte aptiten på morgonen lika bra som igår. Hade gjort i ordning gröt till henne innan jag väckte henne, så det skulle hinna svalna. När hon upptäckte det frågade hon "vad är det?" "gröt" sa jag då "gröt? det ska jag inte ha", så det blev lite yoghurt till frukost
    Frukost är det något man ska äta, inte om man heter Johanna i alla fall. Hon åt 5 st skivor med inlagdgurkar och 2 skedar havreyoghurt. Däremot så smällde hon i sig en 3/4 vuxen portion korvstroganoff dock bara korv delen riset ratade hon.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Äldre 15 Apr 22:36
    tanucik skrev 2010-04-15 20:54:44 följande:
    mumia, oh vad härligt. Har det gått lika bra natten därpå. Julia har nu sovit 2 nätter utan välling, och idag, tredje natt, har hon inte frågat efter det. Skönt. Docj var inte aptiten på morgonen lika bra som igår. Hade gjort i ordning gröt till henne innan jag väckte henne, så det skulle hinna svalna. När hon upptäckte det frågade hon "vad är det?" "gröt" sa jag då "gröt? det ska jag inte ha", så det blev lite yoghurt till frukost
    He he det varade bara till kl. 23 igår kväll, då fick jag hämta henne. Och ska jag vara ärlig så efter att hon har sovit hos oss sedan förra sommaren så var det lite tomt utan henne....så ikväll försökte jag inte ens, vi vill ha henne vid oss
    Men utan napp är inga problem....

    I morgon åker jag och Jolina ner till Skåne och hälsar på lillasyster över helgen. Ha en trevlig helg alla...
    Jolina är helt underbar!
  • Tess82
    Äldre 16 Apr 08:00

    Jag har också haft Linnea på dagis när Urban varit i USA, alltså haft semester men då har dagis varit informerade om det och det var inga problem. Skönt med dagis som inte håller så hårt på reglerna för egentligen så ska det väl inte vara tillåtet.

    "Ledig" från mitt vanliga jobb idag så nu sitter jag i reception/växel. Ser ut att bli mer än heltid denna månad om jag får fortsätta på mitt vik 2 veckor till. Sen har jag ett vik 6 veckor på Swedbank från 3/5. Vad skönt att äntligen ha lite mer jobb och veta att det kommer in pengar även på mitt konto.


    Linnea -07
  • Äldre 16 Apr 11:25
    mumia: vad skönt att det går bra utan napp.
    Johanna vill ha en ny cykel vi har sagt att när man är stor tjej och slutar med napp så får man en sån cykel (2-hjuling) 
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Tess82
    Äldre 16 Apr 11:45
    2små2stora skrev 2010-04-16 11:25:30 följande:
    mumia: vad skönt att det går bra utan napp. Johanna vill ha en ny cykel vi har sagt att när man är stor tjej och slutar med napp så får man en sån cykel (2-hjuling) 
    Linnea önskar sig en cykel när hon fyller år, en riktig cykel ska det vara och ingen 3-hjuling. Tror hon ska få en, en kusin hade en begagnad till salu så vi ska titta på den.
    Linnea -07
  • Äldre 16 Apr 14:25

    Leya kommer att få en biltemacykel från morfar när hon fyller år. En rosa vill hon ha så det ska hon få. Cykelhjälp får hon av oss eller mormor

    Har varit till doktorn idag med Leya, hon var så duktig så jag blev så förvånad. Han fick titta i öronen, halsen och lyssna på hjärta och lungor. Sen ett stick i finger gick rätt så bra men inte när dom ville sätta ett plåster på henne, hon vill absolut inte ha plåster... ett förhöjt crp men ingen feber idag så vi skulle avvakta. Känns nästan som hon håller på att bli bättre ändå så jag är inte orolig längre (om hon nu inte får feber ikväll igen...).


    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Äldre 16 Apr 18:47

    Hej!
    Kikar in och säger hej efter en heldag i bilen befinner vi oss nu i Skåne. Syrrans 25-årsfest i morgon


    Jolina är helt underbar!
  • RosaNa­pp
    Äldre 16 Apr 23:16

    D P: skönt att det ser bra ut.

    Idag var V till sjukhuset och fick taget det där blodprovet. Nu ska vi bara vänta på resultat från det. Vs utslag har ju inte försvunnit (men blivit bättre) så läkaren tyckte vi kunde prova lite mjölk och se hur det går. Det gillade V . Fick självklart nya recept på nya salvor också .

  • Tess82
    Äldre 17 Apr 09:53

    Nu har jag bestämt mig för hur det blir med jobb framöver. Har inte fått nåt besked från skatteverket så jag räknar med att jag inte fick det. Fortsätter på mitt vik en vecka eller två till och från 3/5 och 6 veckor framåt så jobbar jag på Swedbank i mora för att direkt efter det hoppa på det där kontorsjobbet på 60%. Får en introduktion där på 4 veckor sen har de semesterstängt v. 28-31 så då får jag väl stämpla de veckorna och få lite semester jag med sen har jag väl troligtvis jobb fram till semestern nästa år. Känns skönt att ha tagit ett beslut. Blir nog lite jobbigt att pendla men skönt att ha jobb ett helt år framöver.


    Linnea -07
  • Äldre 17 Apr 09:55
    D P, skönt att hon är bättre. Känner igen det där med pläster, Julia ville absolut inte ha det förrut. En gång lämnade hon blod och då tog de rätt mycket, men hon bara satt och tittade på fram tills plästret dök upp. Men sedan vände det och hon älskar plåster så mycket att vi måste bråka när den ska av. Hon vill ha plåster jämnt. För ett par veckor sedan sa hon att hon måste skära fingret och då får hon plåster, inte ok
Svar på tråden MajMammor 2007 15