• 2små2stora

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Kavat
    2små2stora skrev 2010-04-20 08:57:04 följande:
    Jobbigt med J. Hoppas att hon är bättre i natt!
  • 2små2stora
    Kavat skrev 2010-04-20 14:16:40 följande:
    Jobbigt med J. Hoppas att hon är bättre i natt!
    Hoppas kan vi alltid men jag hyser inte så stort hopp om det Men blir det samma i natt så blir det en sväng till akuten.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • 2Fina
    Tess, stackarn, tror inte man får svar, endast om det inte visar sig att dom har gett fel penicillin så dom måste byta ut det.

    Syrra, hoppas det blir bättre inatt nu då...

    Leya hade störtat av cykeln idag och har skrapsår på näsa och haka, ingen sa något på dagis när sambon hämtade (ingen av hennes fröknar där) så det var hon själv som berättade. Tycker det är lite svagt faktiskt!!
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • mumia
    mumia skrev 2010-04-20 12:59:20 följande:
    RosaNapp - Heja heja så duktig!! Tess - Stackars L, hoppas på bättring! Jolina sov hela natten också. Vaknade med ett ryck strax före 8 och var pigg Får se om hon sover nå på dagis idag eller hur det blir...
    Ser nu när jag läser ifatt att jag skrivit fel namn Det var ju DP's Leya som jag hejade på.

    DP - jag det var väldigt svagt! Ofta så hos er eller?
    Jolina är helt underbar!
  • 2Fina
    Mumia, hehe, ja det kan bli fel ibland. Ja, det är faktiskt ofta det inte är någon där från Leyas avdelning när vi lämnar och hämtar. Kanske 40-45% av gångerna. Dom är ju bara tre fröknar där och en jobbar 75% så det kanske inte är så konstigt men dom borde ju ändå ha vidarebefordrat till någon annan fröken....

    Idag har jag support så jag får nog sitta här i par tre timmar utan att röra på mig drygt!
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Tess82

    Oj vad lugnt det var här då. Penicillinet verkar hjälpa för idag har hon inte längre ont när hon kissar. Imorgon blir det dagis igen som hon tjatat om hela veckan.


    Linnea -07
  • 2små2stora
    Tess82 skrev 2010-04-22 12:52:16 följande:
    Oj vad lugnt det var här då. Penicillinet verkar hjälpa för idag har hon inte längre ont när hon kissar. Imorgon blir det dagis igen som hon tjatat om hela veckan.
    Vad skönt att pencillinet funkar.
    J får vara hemma hela veckan från dagis, så att hon är frisk till min jobbvecka nästa vecka. Hon är fortfarande lite andningpåverkad och rätt så snorig.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • 2Fina
    Syrra, hoppas hon kryar på sig!

    Tess, skönt penicillinet hjälper!

    Leya har varit utan blöja nu, tredje natten, i förrigårnatt hände en olycka strax efter 00 men inget mer, inatt satte sambon henne på pottan när hon lät vid 22:30 och det kom kiss och sen klarade hon sig resten av natten. Måste försöka sätta henne på pottan före midnatt ser det ut som Hur gör ni andra som har blöjfria barn på nätterna?

    Köpte ju ett paket blöjor på ICA men har inte behövt öppna det, har massa Libero kvar också men så skönt att slippa hålla på med dom!
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Kavat
    2Fina skrev 2010-04-22 13:26:02 följande:
    Syrra, hoppas hon kryar på sig! Tess, skönt penicillinet hjälper! Leya har varit utan blöja nu, tredje natten, i förrigårnatt hände en olycka strax efter 00 men inget mer, inatt satte sambon henne på pottan när hon lät vid 22:30 och det kom kiss och sen klarade hon sig resten av natten. Måste försöka sätta henne på pottan före midnatt ser det ut som Hur gör ni andra som har blöjfria barn på nätterna? Köpte ju ett paket blöjor på ICA men har inte behövt öppna det, har massa Libero kvar också men så skönt att slippa hålla på med dom!
    Oftast så behöver han inte kissa. Men om han behöver så brukar han numera gå upp och ropa så högt han kan {#lang_emotions_undecided} innan han sätter sig och kissar... Alltså han går upp själv för han behöver kissa, men han måste väcka alla och tala om det...

    syrra, hoppas hon blir bra nu!

    Tess, krya på L, men skönt att det verkar hjälpa!

    Själv är jag superförkyld, nu sitter det i lungorna. Bläh.. Som tur är så klarade sig resten ok vad det verkar, men jag blev jätte kass. Jag har svårt att andas, magen gör väl sitt till, men usch och fy, nu vill jag vara frisk!
  • Tess82
    DP, men blöjor blir ju inte gamla så du kan spara dem tills nästa kan ha dem .
    Linnea -07
Svar på tråden MajMammor 2007 15