• Äldre 11 Feb 08:52
    150763 visningar
    2830 svar
    2830
    150763

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • zasata
    Äldre 23 Apr 21:45
  • Äldre 23 Apr 22:12

    Får se imorgon då om den smakar nått bra också
    Både jag och Ellan lär ju peta bortmarsipanen, men resten kan man förhoppnigsvis äta


  • Äldre 24 Apr 07:17
    Grattis till Ella idag

    Leya torr inatt också, satte henne på pottan vid 00:30 och då sa hon att hon inte skulle grina (hade sagt åt henne på kvällen att hon inte behövde grina och att om man grinar varje gång man går på pottan kan man lika gärna ha blöja). Så skönt! Idag ska vi på äventyrsbad, blir nog lugnt för mig och Leya Måste ju vara rädd om magen!
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Äldre 24 Apr 07:54
    GRATTIS ELLA {#lang_emotions_flower}
    Vi ska åka och shoppa med min lilla syster idag och J har sovit hela natten utan hosta
    Blind: Vad kul med äventyrsland.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • zasata
    Äldre 24 Apr 08:56
    Grattis Ella! Tänk TRE år! {#lang_emotions_nalle}
  • Äldre 24 Apr 11:06

    Ella tackar, och berättar att hon högg in på tårtan kl 6.10 i morse


  • Tess82
    Äldre 24 Apr 12:29
    Grattis till Ella, tårtan såg smaskig ut också.

    DP, duktig Leya, ska snart börja testa med Linnea också bara hon blir helt bra från sin UVI.

    Idag håller vi på och grejar ute på gården, bäst att passa på när vädret är skapligt. Först var det min bil som skulle tvättas och sen har vi sågat ner hela häcken som har vuxit på sig alldeles för mycket de senaste åren, lika bra att den får växa upp på nytt. Vi har redan varit ner till majbrasan i byn med 3 lass med ris och mer blir det på eftermiddan för det är en liten häck på andra sidan huset också. Behöver dock en ny sågklinga till röjsågen först.

    Nu blev det paus för lunch och vila för Linnea, sen blir det iväg efter ny klinga och en glass innan vi kör nästa pass.
    Linnea -07
  • Äldre 24 Apr 16:08

    Nu 'är festen slut! - Ellans ord när gästerna gick.

    Fråga, eftersom ni är en del som bor i Dalarna, och runtikring.
    Vi ska till Borlänge i augusti på bröllop. Funderar på att i samband med det ta nån liten "semester".. typ några dagar exktra. Finns det nått inte allt för avlägset ställe man vill eller bör se?
    Nått bra boende, eller nått annat... Helt enkelt - vad hittar man på om man semester i närheten av Borlänge?


  • Äldre 24 Apr 17:04

    Grattis Ella {#lang_emotions_flower}

  • Tess82
    Äldre 24 Apr 18:10
    Mel, ja jag som bor i Dalarna måste väl försöka svara. Beror lite på vad ni vill göra, finns ju leksand sommarland och tomteland i Mora om det ska vara barnvänligt. Leksand är väl knappt en timmes resväg från borlänge och Mora runt 1,5 timme. Lite före Leksand ligger Tällberg som i princip består av en massa hotell, populärt resmål för turister med andra ord. I Falun finns Falu gruva och några mil utanför i sundborn ligger Carl Larsson gården för att nämna några andra typiska turistmål. I borlänge har du ju Kupolen köpcentrum om shopping är önskvärt. Sen får jag ju lov att säga att även Rättvik är mycket trevligt att besöka sommartid. Beror lite på när i augusti ni kommer, v 31 är det classic car week i Rättvik = raggarbilar och folk överallt så det knappt går att ta sig fram. Det är vad jag kan komma på just nu, hittar jag på nåt mer så skriver jag igen
    Linnea -07
Svar på tråden MajMammor 2007 15