• Äldre 11 Feb 08:52
    150648 visningar
    2830 svar
    2830
    150648

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Äldre 25 Apr 11:04
    RosaNapp skrev 2010-04-24 20:26:21 följande:
    Grattis till Ella Inatt, kl 01.33 kom lilleBROR J . Fast så liten är han inte, ca 4,4 kg och 53 lång. Vi mår bra, är hemma nu och det gick bra. Snabbt och intensivt, men jag hade full kontroll den här gången. Namnlös är han och får vara ett tag till V och E mottog med öppna armar. A är mer reserverad och orolig när han skriker, han vill trösta då.
    Grattis!!
    ~Cornelia~ängeln Vide~
  • FruHeo
    Äldre 25 Apr 15:35
    RosaNapp skrev 2010-04-24 20:26:21 följande:
    Inatt, kl 01.33 kom lilleBROR J . Fast så liten är han inte, ca 4,4 kg och 53 lång. Vi mår bra, är hemma nu och det gick bra. Snabbt och intensivt, men jag hade full kontroll den här gången. Namnlös är han och får vara ett tag till V och E mottog med öppna armar. A är mer reserverad och orolig när han skriker, han vill trösta då.
    Åååh grattis!!!!!
    lycklig fyrbarnsmamma!
  • Tess82
    Äldre 25 Apr 17:16

    Här är det TROTS hela dagarna just nu. Vad jag än säger och gör så är det fel och allt ska göras tvärtemot. Mycket gnäll och många tårar, dessutom så har hon slutat säga till när hon behöver kissa så det hinner alltid bli vått i trosorna, tror vi har bytt 3-4 ggr varje dag nu senaste dagarna. Jaja, bakslag får man väl räkna med men jag hade trott vi var påväg mot helt blöjfritt nu men nu vågar man ju inte ha henne blöjfri när vi är bort då måste det vara ombyten med överallt i så fall.


    Linnea -07
  • Äldre 25 Apr 18:16
    Tess82 skrev 2010-04-25 17:16:59 följande:
    Här är det TROTS hela dagarna just nu. Vad jag än säger och gör så är det fel och allt ska göras tvärtemot. Mycket gnäll och många tårar, dessutom så har hon slutat säga till när hon behöver kissa så det hinner alltid bli vått i trosorna, tror vi har bytt 3-4 ggr varje dag nu senaste dagarna. Jaja, bakslag får man väl räkna med men jag hade trott vi var påväg mot helt blöjfritt nu men nu vågar man ju inte ha henne blöjfri när vi är bort då måste det vara ombyten med överallt i så fall.
    Vi har alltid skötväskan med, med ombyten för kissas det inte i trosorna så finns det alltid en vattenkran att leka med.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Äldre 25 Apr 19:04

    Här är också trots på tapeten hela tiden! och inte blir jag och sambon mer sams för det... han har varit på otroligt dåligt humör idag fast han ändå bara varit hemma 5 timmar kanske och jag har tagit resten.... Känns som han inte tänker mer än 2 minuter framåt.... om ens det

    Leya har haft två hysteriska utbrott idag, väckte henne efter 40 min sovning idag, mutade med en chokladbit som blev kvar från lördagsgodiset igår... (kanske dumt men idag fick hon det iallafall). Efter första biten (var en 3-bitars center) så låtsades jag äta den andra biten, alltså fast hon höll i den så bet jag i luften bredvid. Då slog hon till mig på munnen med knytnäven!! Jag sa att det gjorde ont och att om hon ska slåss får hon inte den tredje biten... sen sätter jag ner henne på golvet (satt i mitt knä). Då börjar hon jättegrina och skriker att hon vill ha den sista chokladbiten... håll på att bråka om den i 45 min, hon vägrade säga förlåt. Senare när hon lugnat ner sig lite och jag satte mig bredvid henne så slår hon i soffan med knytnävarna och säger lite sluddrigt "kanske jag får säga förlåt nu då!?". Klart att du får säger jag och hon slänger sig om halsen på mig och säger förlåt och att hon tycker om mig. Efter ett tag kommer så klart frågan om chokladbiten.... vilken hon får en stund senare...


    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Äldre 25 Apr 20:45

    J är numera ganska så korthårig för att vara henne. Skulle jämna till topparna på henne och korta av luggen lite. Men hon kunde förstås inte sitta still så håret blev nog en 3-4 cm kortare och går numera till axlarna.


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Äldre 26 Apr 08:12

    Morrn morrn!

    Grattis till lillebror Rosa Napp!!

    Och grattis till Ella i efterskott!

    Här har det varit fullt upp i helgen. I lördags var vi ute på Norbergs marknad och Ina åkte massa karusell. Så modig i år och ville inte ens att jag skulle åka med i flygplanen Fick ballong och godis.
    Igår hade jag uppvisning med hela gymnasikföreningen. En jobbig dag då jag är samordnare och speaker, var i hallen från 10-17. Det gick bra i alla fall. Sambon och Inas farmor kom över med Jolina så hon kunde vara med sin grupp och visa upp sig, hon gjorde en massa kullebyttor


    Jolina är helt underbar!
  • Äldre 26 Apr 12:15
    RosaNapp skrev 2010-04-24 20:26:21 följande:
    Grattis till Ella Inatt, kl 01.33 kom lilleBROR J . Fast så liten är han inte, ca 4,4 kg och 53 lång. Vi mår bra, är hemma nu och det gick bra. Snabbt och intensivt, men jag hade full kontroll den här gången. Namnlös är han och får vara ett tag till V och E mottog med öppna armar. A är mer reserverad och orolig när han skriker, han vill trösta då.
    Åhh, vad härligt! Stort grattis!!! {#lang_emotions_flower}
  • Äldre 26 Apr 12:15

    Grattis till Ella också i efterskott! {#lang_emotions_nalle}

  • Äldre 26 Apr 15:32

    Ellas anledning att gå och smygäta en chokladboll:
    "den var ensam så hon ville vara vän, och äta upp den, så den slapp vara ensam".

    Logik på hög nivå...


Svar på tråden MajMammor 2007 15