• Äldre 11 Feb 08:52
    152256 visningar
    2830 svar
    2830
    152256

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Äldre 28 Apr 14:12

    Haha ... Ja, jag har sagt att tomten ska få nappen å det är ju ettag kvar!

  • Ms Leia
    Äldre 28 Apr 14:24

    Hej på er!

    Hittade er nu igen, jag har liksom inte tid att sitta här längre känns det som...jag som följde denna tråden slaviskt förut ;)
    Vad kul att se att ni fortfarande hänger ihop, så ledsamt att jag kom ifrån det. Ska göra ett nytt försök!

    Hur många av er har fått fler barn?
    Här är det inga fler på gång än...

    Kram på er alla!


    ♥ Tilly heter hon ♥
  • Ms Leia
    Äldre 28 Apr 14:26

    Tilly lespar på S också, jag har inte tänkt närmare på det... bör det ha försvunnit nu vid 3 års ålder?

    Vad ska ni hitta på i födelsedagspresent till era barn? Jag har lite idé torka..


    ♥ Tilly heter hon ♥
  • Äldre 28 Apr 14:32

    Hej Ms Leia,

    Jag har oxå nyss hittat hit, tjuvar lite på jobbet, men hemma finns dock ingen tid till familjeliv!!

    Vi ska ha nummer 2 i september, dock pappa nummer 2!

    Kevin ska få följande av mig när han fyller: En verktygslåda med verktyg, målarbok spindelmannen, duplo lego grejjer, böcker, sen vet jag inte om det va nått mer. Av mormor får han alla dockor i serien Pippi, han har Pippi, Tommy å Annika å får resten av mormor.
    Av sin pappa får han en sparkcykel ...

    Dock jag som ska köpa sparkcykeln, 3 eller 2 hjul ? Nån som kan ge råd?

  • Äldre 28 Apr 15:01
    MsLeia, kul att se dig igen (såg dig i en gammal tråd också men ser att du hittat hit). Blindness här iallafall! Leya ska få sitt syskon i juli om allt går väl Hon är så stolt.

    Vi har köpt en gitarr till Leya, sen får hon en cykel av morfar och en cykelhjälm av någon också. Vill gärna köpa henne en liten barndator för hon är nästan lika datortokig som mamsen men vi får se om vi hittar någon lämplig. Själv önskade hon sig en svart BH som hon hittade på lindex när vi var där "kanske jag kan önska en sån här när jag fyller år?!"
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Äldre 28 Apr 15:40
    memba skrev 2010-04-28 14:32:30 följande:
    Hej Ms Leia, Jag har oxå nyss hittat hit, tjuvar lite på jobbet, men hemma finns dock ingen tid till familjeliv!! Vi ska ha nummer 2 i september, dock pappa nummer 2! Kevin ska få följande av mig när han fyller: En verktygslåda med verktyg, målarbok spindelmannen, duplo lego grejjer, böcker, sen vet jag inte om det va nått mer. Av mormor får han alla dockor i serien Pippi, han har Pippi, Tommy å Annika å får resten av mormor. Av sin pappa får han en sparkcykel ... Dock jag som ska köpa sparkcykeln, 3 eller 2 hjul ? Nån som kan ge råd?
    Vår lille ska få en springcykel eller gåcykel: www.cykelringen.se/articles.asp&Type=Prod&MID=146&

    Vi har ju grusvägar här hemma och dottern kämpar fortfarande att lära sig. Med stödhjul fastnar hon i gruset så nu har vi bara en pinne där bak. Men då måste vi ju springa med henne och då ropar lilleman att vi ska vänta, han hinner ju inte med sin 3-hjuling som också fastnar. Så vi kommer aldrig någonstans. Med en sådan kan han ju förhoppningsvis springa med.
  • FruHeo
    Äldre 28 Apr 16:47
    Ms Leia: Oh hej och välkommen!
    Här fick vi våran fyra i januari, en liten Ville som numer är en rätt stadig grabb på 6,3kg och som vänder sig som värsta tornadon..
    Våra tjejer fick springcyklar, lego, dockvagn, delar till sin träborg samt div annat med för den delen. Springcyklarna är verkligen tokbra och utnyttjas nästan varje dag.

    Memba: Oh, stor kille. S väger väl kanske 10-11kg, Melina 14kg. Är väl i runda slängar ca 95-97cm långa.

    Tanucik: oh hoppas att tiden går fort nu. Låter jobbigt.

    Här har jag, Saga och Ville precis kommit hem efter en låååååååång resa från västkusten. Så skönt att vara där dock precis lika skönt att komma hem.
    lycklig fyrbarnsmamma!
  • Äldre 28 Apr 17:41

    Johanna är 94 lång och väger 15kg med kläderna på. Mättes igår på sjukhuset.


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Tess82
    Äldre 28 Apr 18:07

    Linnea tillhör förtfarande de minsta här, hon väger drygt 12 kg, längden är jag osäker på men hon har  stl 92 på byxor så hon ligger väl därikring kan jag tro.

    Linnea skulle få en cykel i present var det tänkt men så fick vi låna en istället så den har hon redan fått. Funderar på en liten sandlåda istället för det blev aldrig någon förra året. Sen så har hon önskat sig en mjuk groda och det hittade jag en på leksaksaffären. Till mormor hade hon sagt att hon ville ha en lika lampa som hon hade i förnstret, nån kristall variant men det tror jag vi hoppar över .

    Nu har jag jobbat sista dagen på äldreboendet för ett tag framöver. Fick en kram av assistenten där som har hand om personalen, hon ville att jag skulle komma och hoppa in nåt pass emellanåt för de skulle sakna mig. Skönt att lämna ett juobb med bara positiva ord. Chefen tyckte det var kul att jag fått jobb som passade bättre med tanke på min utbildning för hon visste sen tidigare att jag inte ville vara kvar där föralltid...


    Linnea -07
  • Äldre 28 Apr 20:54
    Ms Leia skrev 2010-04-28 14:24:32 följande:
    Hej på er!Hittade er nu igen, jag har liksom inte tid att sitta här längre känns det som...jag som följde denna tråden slaviskt förut ;)Vad kul att se att ni fortfarande hänger ihop, så ledsamt att jag kom ifrån det. Ska göra ett nytt försök!Hur många av er har fått fler barn?Här är det inga fler på gång än...Kram på er alla!
    Jag skulle vilja påstå att ALLA UTOM JAG har fått eller ska få nr två eller tre eller fyra.....
    (var nyss ut och kolla hur jag låg till i ägglossningskalendern och kan ju tillägga at NNUUU vill jag åka hem från jobbet )
    Jolina är helt underbar!
Svar på tråden MajMammor 2007 15