• Äldre 11 Feb 08:52
    152300 visningar
    2830 svar
    2830
    152300

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • RosaNa­pp
    Äldre 11 May 09:50

    mumia: jag har pms, riktigt kraftig tyvärr. Har inte gjort något åt det än, annat än med kost och motion och medvetenhet om det. Ex köpte dock Femal Balans till mig, men hann aldrig börja med dom innan jag blev gravid med 4an. Nu får jag se om det blir bättre eller sämre efter lillkillen. Verkar ju dock som att det bara blir sämre med åren. Jag har själv haft funderingar på att försöka få antidepp mot det. Det brukar man ju få äta i låga doser och bara de dagar det gäller när det är mot pms.

    När jar blir arg på barnen så är det oftast för att jag själv är trött eller nedstämd/stressad. Det har tyvärr blivit en del av den varan nu, men snart flyttar vi så nu försöker jag få tillbaka det positiva och undvika exet när han är hemma så jag inte dras ner i det negativa igen. Jag vill inte att barnen ska bli lidande.
    V är dock en liten kille som gärna resonerar och pratar och försöker samarbeta, men när han får lågt blodsocker eller helt enkelt bara är trött så sitter hans nerver på utsidan och det kan ge resultat i både hyperaktiv unge eller en liten kille som inte kan annat än stressa upp sig och bli arg för allt. Så det gäller att vara lite före honom.

    K Kavat: fast det är ju klart att har man ont så tryter ju tålamodet också. Har det gjort för mig också. Men jag vet ju att det berott på mig, inte barnen så jag har bett om ursäkt efteråt och försökt förklara. Det är väl det enda man kan göra, försöka hålla sig ifrån att låta det gå ut över barnen, men det gör det ju ibland och då ber man om ursäkt?

    Lillebror, den lille skiten, är just nu som V, vill inte att jag lägger ner honom. Han kan ligga en stund själv på kvällen och morgonen, men sen är det bära som gäller. Tur jag köpte en bra mei-tai. Nu ska jag köpa en sjal också bara, men har bara inte fått tummen ur. Annars går det bara bra, han sover på nätterna (äter någon gång, men somnar omgående om) och alla barnen är så förtjusta i honom så det är heller inget problem.
    Har dock inget namn än .

    Grattis till dom som fyllt (jag har säkert missat någon). Är ju en vecka kvar till V fyller. Har inte riktigt fått in det, att han blir 3 år den lille grabben. Min förste grabb .

  • Äldre 11 May 13:39

    Fick missfall idag så det blir ingen januari bebis iallafall. Nu har jag fått ett Ma i v.19 och mf i v.7....nästa gång vill jag ha bebis i v.40!!!

    Ska försöka plugga lite körkorts teori nu, uppkörning imorgon *nervös*


    Mamma till Lucas 050823 & Simon 070526
  • Äldre 11 May 14:02
    Evsi skrev 2010-05-11 13:39:44 följande:
    Fick missfall idag så det blir ingen januari bebis iallafall. Nu har jag fått ett Ma i v.19 och mf i v.7....nästa gång vill jag ha bebis i v.40!!!Ska försöka plugga lite körkorts teori nu, uppkörning imorgon *nervös*
    Beklagar Jobbigt att få mf nu när redan genomgått ett ma... är du säker på mf?
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Äldre 11 May 14:19
    Evsi skrev 2010-05-11 13:39:44 följande:
    Fick missfall idag så det blir ingen januari bebis iallafall. Nu har jag fått ett Ma i v.19 och mf i v.7....nästa gång vill jag ha bebis i v.40!!! Ska försöka plugga lite körkorts teori nu, uppkörning imorgon *nervös*
    Nej vad tråkigt
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Äldre 11 May 14:22
    Evsi skrev 2010-05-11 13:39:44 följande:
    Fick missfall idag så det blir ingen januari bebis iallafall. Nu har jag fått ett Ma i v.19 och mf i v.7....nästa gång vill jag ha bebis i v.40!!!Ska försöka plugga lite körkorts teori nu, uppkörning imorgon *nervös*
    Näää men fy vad tråkigt .
    Men lycka till med uppkörningen=)
    Älskar mina barn och maken också BF 22/6
  • Äldre 11 May 20:05

    vad tråkigt evsi Hoppas du blir gravid snart igen!!

    Här försöker vi också få till en bebis, är inne på 9:e försöket nu. Man vill ju så gärna ha ett syskon...Kram.

  • Äldre 11 May 20:35

    tack tjejer!
    Japp jag är säker, var på kvinno kliniken och fick det konstaterat i morse

    Men vi får hoppas på en sommarbebis istället.

    Sötboll: hoppas ni plussar snart!! vi kanske hamnar i samma bf grupp snart


    Mamma till Lucas 050823 & Simon 070526
  • Äldre 11 May 20:37

    Evsi: Hoppas på det

  • Äldre 11 May 21:55
    Kavat - Ja visst är det så! Trots till max för lilla donnan. Vägrar lyssna på vad man säger och gör precis tvärtom - ne inte konstigt att man blir arg ibland. Och som RosaNapp säger så blir ju den starka reaktionen pga mig och lätt retliga humör och stress pga PMS och JA jag ber om ursäkt hundra ggr och förklarar för tösen men man mår ändå dåligt av det ibland.

    Evsi - Beklagar verkligen!!
    Jolina är helt underbar!
  • Tess82
    Äldre 11 May 22:16
    Evsi skrev 2010-05-11 13:39:44 följande:
    Fick missfall idag så det blir ingen januari bebis iallafall. Nu har jag fått ett Ma i v.19 och mf i v.7....nästa gång vill jag ha bebis i v.40!!!Ska försöka plugga lite körkorts teori nu, uppkörning imorgon *nervös*
    Nej vad tråkigt, beklagar. Hoppas att det snart tar sig igen. Lycka till på uppkörningen imorgon!
    Linnea -07
Svar på tråden MajMammor 2007 15