• Äldre 11 Feb 08:52
    150850 visningar
    2830 svar
    2830
    150850

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Äldre 30 May 21:47
    RosaNapp skrev 2010-05-30 21:45:36 följande:
    Grattis till alla som fyllt/fyller! Jag har fått tips om en bra privatläkare med barnsjukdomar som specialitet. Ska ringa för tid imorgon. Hoppas det kan ge oss bättre svar om Vs utslag. Nu ser han för j-g ut igen. Dessutom kliar han sönder sig nu också, vilket inte hänt på väldigt länge. Inte att det kliat så. Minst 1½ år iallafall. Ska begära ut hans jorunal också och se vad som står i den. Vart vänder man sig för det? Till mottagningen eller sjukhuset sas?
    Vänd dig till mottagningen och begär ut journalkopior på alla anteckningar både läkare och sköterskor.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • RosaNa­pp
    Äldre 30 May 21:53
    2små2stora skrev 2010-05-30 21:47:12 följande:
    Vänd dig till mottagningen och begär ut journalkopior på alla anteckningar både läkare och sköterskor.
    Ok, tack
  • Äldre 30 May 21:56
    RosaNapp skrev 2010-05-30 21:45:36 följande:
    Grattis till alla som fyllt/fyller! Jag har fått tips om en bra privatläkare med barnsjukdomar som specialitet. Ska ringa för tid imorgon. Hoppas det kan ge oss bättre svar om Vs utslag. Nu ser han för j-g ut igen. Dessutom kliar han sönder sig nu också, vilket inte hänt på väldigt länge. Inte att det kliat så. Minst 1½ år iallafall. Ska begära ut hans jorunal också och se vad som står i den. Vart vänder man sig för det? Till mottagningen eller sjukhuset sas?
    Men blev det inte bra utan mjölkprotein? Hm, minns inte, jo, det kom tillbaks sen? Minns jag rätt nu tro... Men har ni testat helt utan soja som ersättning?
    Det ger ju ofta liknande symptom och är en vanlig kombination av allergier.

    Jobbigt när han inte mår bra. Hoppas att ni får bättre hjälp på annat ställe.
  • RosaNa­pp
    Äldre 30 May 22:23
    Kavat skrev 2010-05-30 21:56:21 följande:
    Men blev det inte bra utan mjölkprotein? Hm, minns inte, jo, det kom tillbaks sen? Minns jag rätt nu tro... Men har ni testat helt utan soja som ersättning?Det ger ju ofta liknande symptom och är en vanlig kombination av allergier.Jobbigt när han inte mår bra. Hoppas att ni får bättre hjälp på annat ställe.
    Nej, det försvann ju inte helt. Jag tyckte det gick bra och ett par dagar var det verkligen fint, men sen återkom det igen. Uteslöt soja två veckor innan han var på återbesök. det gjorde ingen skillnad. Kanske var för kort tid?
    Sen gjorde han ju test för gluten och det skulle dom ringa om ifall det visade något, men dom ringde inte. Nu har jag väntat tillräckligt länge så jag ska ringa imorgon om det samtidigt som jag ska begära ut journalerna. Sen ska jag ringa den barnläkaren jag fick tips om.

    A har ju också haft lite torra fläckar och konstiga prickar. Men inte alls i närheten av vad V har. Är dock lite orolig för att det ska vara något där också. Men man blir ju lätt blind. Jag letar "fel" överallt just nu och försöker se samband, som kanske inte ens finns.
  • zasata
    Äldre 30 May 22:33
  • Äldre 31 May 09:18

    Kan man testa tidigare eller? Jag håller på att bli tokig!


    Jolina är helt underbar!
  • Äldre 31 May 09:47
    mumia skrev 2010-05-31 09:18:00 följande:
    Kan man testa tidigare eller? Jag håller på att bli tokig!
    Hehe, har man två veckor kvar till bim skulle jag nog inte testa, jag testade dock positivt bim-4 Måste vara jobbigt för dig att vilja ha syskon och han inte vill, men han var väl lite emot barn från början också va? Har du några symtom då?

    Grattis till Elias i efterskott!!
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Äldre 31 May 14:19
    2Fina skrev 2010-05-31 09:47:25 följande:
    Hehe, har man två veckor kvar till bim skulle jag nog inte testa, jag testade dock positivt bim-4 Måste vara jobbigt för dig att vilja ha syskon och han inte vill, men han var väl lite emot barn från början också va? Har du några symtom då? Grattis till Elias i efterskott!!
    Jag har en vecka kvar till bim idag.
    Lite svårt att säga om symtom eftersom jag ändå brukar ha ganska jobbig pms och det är ju lite lika symtom.
    Ja jag vet inte riktigt hur jag berätta för gubben om det visa sig att det råkar vara positivt.
    Jolina är helt underbar!
  • Äldre 31 May 16:42

    mumia - jag tror att det går att testa 5 dagar före bim med clearblue test, men det ger inte 100% svar då, så om det visar negativt är det värt att testa igen senare, är det positivt så är det så

  • RosaNa­pp
    Äldre 1 Jun 12:07

    mumia: jag fick plus väldigt tidigt med A, bim -7. Svagt, men plus. Han är den förste jag testade så tidigt på, men så fick jag symptom så tidigt också. Var ju exet som reagerade, inte jag.

    Med lillebror anade jag själv och därför gick jag och köpte ett test. Men det tog jag på bim-2 och det är ju inte så tidigt.

    Idag ska jag hämta Vs journal och på torsdag ska vi till privatläkaren. Fick tid snabbt! hoppas han gör något också elelr att det finns något att göra snarare.

Svar på tråden MajMammor 2007 15