• 2små2stora

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Trekidz

    Mumia: så ni e på gång med nr 2,spännande :)


    *Elias-min älsklingsräka*
  • Trekidz

    Hrrrmm,vad hände nu då,ingen text på förra inlägget???

    Darling Pink:Elias tandläkarbesök gick kanonbra. Han fick kollat alla tänder,gapade stort o fick sen belöningen: tandborste,tandkräm,T-shirt o klistermärke ,samt fick trycka på knappen som ger vatten i plastmuggen :)


    *Elias-min älsklingsräka*
  • mumia
    Trekidz skrev 2010-06-03 10:20:38 följande:
    Mumia: så ni e på gång med nr 2,spännande :)
    På gång och på gång ska man väl inte säga Gubben vet ingenting om mina förhoppningar och vill nog egentligen inte. Bara jag som hoppas med tanke på 6 vid lämpligt tillfälle Inväntar bim i början på nästa vecka. Vissa dagar känns det som "ja..kanske" och vissa som "ne det har nog inte lyckats" Idag har jag en bra dag för lite av lunchen kom nyss upp...av okänd anledning
    Jolina är helt underbar!
  • mumia

    Oj här var det lugnt!

    Jag kunde inte hålla mig längre utan skulle testa i morse, men jag gjorde nå fel, doppade nog inte tillräckligt länge för den visa ingenting, inte ens kontrollrutan, så nu ska jag köpa nya test idag.


    Jolina är helt underbar!
  • 2Fina
    mumia skrev 2010-06-04 10:59:38 följande:
    Oj här var det lugnt!

    Jag kunde inte hålla mig längre utan skulle testa i morse, men jag gjorde nå fel, doppade nog inte tillräckligt länge för den visa ingenting, inte ens kontrollrutan, så nu ska jag köpa nya test idag.
    Uj uj, håller tummarna, låter ju lovande att lunchen kom upp.... men visst är det svårt att sluta tänka på det? Jag kände ju själv att jag blev så känslig och tårarna kom lätt, ett par dagar innan jag testade... testade på farsdag så testet fick sambon i present....
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • RosaNapp

    mumia: låter ju lovande, inte alltid man välkomnar kräk

    Jag är lite besviken. Var till den andre läkaren igår och han sa rakt ut att han- och många med honom- ansåg att det var ingen idé att försöka få reda på allergi till varje pris (som han uttryckte det) utan bara behandla så bra som möjligt. Så det enda jag fick till V var Tavegyl att ta varje kväll och en ny salva, igen...  Om det inte fungerar så bra så ska han få prova en lite nyare metod till hösten. Han ville mao inte ta några test eller så alls. Däremot skulle han kolla upp glutenprovet som inte stod med i journalen.
    Jag ses väl snart som hispig mamma. Och att jag frågade om humöret kunde påverkas (V har ju häftigt temperament och är mycket trött, har stort sovbehov fortfarande) tog han snarare som ett tecken på att han skulle ha någon sorts bokstavsdiagnos, det var vad han pratade om iallafall. Jag kanske är ute och cyklar, men jag har läst att även allergi kan visa sig på humöret sas och V har inga koncentrationssvårigheter. Däremot stort sömnbehov och behov av att ha jämn blodsockernivå.

  • FruHeo
    RosaNapp skrev 2010-06-04 12:21:29 följande:
    mumia: låter ju lovande, inte alltid man välkomnar kräk

    Jag är lite besviken. Var till den andre läkaren igår och han sa rakt ut att han- och många med honom- ansåg att det var ingen idé att försöka få reda på allergi till varje pris (som han uttryckte det) utan bara behandla så bra som möjligt. Så det enda jag fick till V var Tavegyl att ta varje kväll och en ny salva, igen...  Om det inte fungerar så bra så ska han få prova en lite nyare metod till hösten. Han ville mao inte ta några test eller så alls. Däremot skulle han kolla upp glutenprovet som inte stod med i journalen.
    Jag ses väl snart som hispig mamma. Och att jag frågade om humöret kunde påverkas (V har ju häftigt temperament och är mycket trött, har stort sovbehov fortfarande) tog han snarare som ett tecken på att han skulle ha någon sorts bokstavsdiagnos, det var vad han pratade om iallafall. Jag kanske är ute och cyklar, men jag har läst att även allergi kan visa sig på humöret sas och V har inga koncentrationssvårigheter. Däremot stort sömnbehov och behov av att ha jämn blodsockernivå.
    Idiotdoktor säger jag bara sådär rent spontant. Allergier ska diagnosticeras! Av ett par enkla anledningar. Det är otroligt dumt att belasta kroppen med det man är allergisk mot. När kroppen tillslut får för mycket av histaminet (som bildas vid allergi) och det kan tillslut gå så långt att man får en akut allergichock. Dessutom, en allergi som  man ignorerar kan ofta leda till fler allergier. Sedan, det är aldrig speciellt trevligt att gå runt med eksem, diarrér och klåda. Bara det är grund nog till att ta reda på VAD som orsakar symptomen och inte bara konstatera att och trycka ned dem. Som du säger, allergi kan i stor utsträckning sätta sig på humöret. Jag tänker även att eksem etc. kan vara  ganska påfrestande både fysiskt och psykist. Inte enkelt att växa upp i dagens samhälle. Man kan bli mobbad för mindre än eksem över kroppen. Så den där läkaren borde veta bättre. Och Tavegyl! Hallå??? Bättre mediciner finns faktiskt. Visst har vi tavegyl här hemma som vi ger om det är krisigt. Men aldrig som förstagångsmedicin. Herregud, det går att däcka en fullvuxen karl på en liten sketen tablett tavegyl. Nej nya moderna antihistaminer så som aerius är bäst.
    Jag är dock inte förvånad. För attityden till  allergier i vissa delar av sjukvården är att det är en skitsak, nått som man får leva med och som inte behöver behandlas.
    Hmpf! Har ni blivit remiterade till en speciallist? Kräv det annars.....
    Kram!
    lycklig fyrbarnsmamma!
  • mumia
    2Fina skrev 2010-06-04 11:12:41 följande:
    Uj uj, håller tummarna, låter ju lovande att lunchen kom upp.... men visst är det svårt att sluta tänka på det? Jag kände ju själv att jag blev så känslig och tårarna kom lätt, ett par dagar innan jag testade... testade på farsdag så testet fick sambon i present....
    Svårt att sluta tänka på det? Skojar du?! Det är nog fan det enda som finns i mitt kontor just nu!!Har t.o.m drömt om det inatt!  Har varit och köpt nya tester och vill egentligen testa på en gång, men så läste jag att man skulle ha morgonurin om man testade tidigt så jag lär väl vänta till i morgon bitte då. Kan ju iofs vara bra för sambon ska åka bort en sväng i morgon fm och jag vill inte att han ska vara hemma. OM det skulle vara positivt så måste jag få smälta det och klura ut hur jag ska berätta det för honom. Funderar helt allvarligt på att meddela via sms för jag vill inte se hans arga, besvikna ansiktsuttryck och höra hans suckningar
    Jolina är helt underbar!
Svar på tråden MajMammor 2007 15