• Äldre 11 Feb 08:52
    150847 visningar
    2830 svar
    2830
    150847

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • FruHeo
    Äldre 4 Jun 16:45
    mumia skrev 2010-06-04 14:55:33 följande:
    Svårt att sluta tänka på det? Skojar du?! Det är nog fan det enda som finns i mitt kontor just nu!!Har t.o.m drömt om det inatt!  Har varit och köpt nya tester och vill egentligen testa på en gång, men så läste jag att man skulle ha morgonurin om man testade tidigt så jag lär väl vänta till i morgon bitte då. Kan ju iofs vara bra för sambon ska åka bort en sväng i morgon fm och jag vill inte att han ska vara hemma. OM det skulle vara positivt så måste jag få smälta det och klura ut hur jag ska berätta det för honom. Funderar helt allvarligt på att meddela via sms för jag vill inte se hans arga, besvikna ansiktsuttryck och höra hans suckningar
    Åååh hoppas hoppas! *håller alla tummar och tår*
    Alltså, ibland vill jag bara slå din karl lite! Vill man absolut inte ha barn borde man logiskt sätt skydda sig till max. Därför bör han inte sucka!!!!!
    lycklig fyrbarnsmamma!
  • Äldre 4 Jun 16:50
    FruHeo skrev 2010-06-04 16:45:33 följande:
    Åååh hoppas hoppas! *håller alla tummar och tår*
    Alltså, ibland vill jag bara slå din karl lite! Vill man absolut inte ha barn borde man logiskt sätt skydda sig till max. Därför bör han inte sucka!!!!!
    Håller med! Vi vår väl se hur det blir.....
    Jolina är helt underbar!
  • Äldre 4 Jun 18:31

    Mumia, håller tummarna!
    Mmm, tycker också att din karl får skylla sig själv och sucka över en sådan underbar nyhet! Skrikandes
    Det lustiga är att hade du sagt, fasen jag är gravid, nu måste jag ta abort, så hade han säkert bönat och bett att du skulle behålla..

    Vi har köpt bil! Med AC! Det blev en Toyota Avensis Verso tillslut. Så tack för alla råd här i tråden.

  • Äldre 4 Jun 19:08

    Kavat - kanske ska prova den varianten då


    Jolina är helt underbar!
  • Äldre 4 Jun 20:28

    ......bakar tårtor


    Jolina är helt underbar!
  • RosaNa­pp
    Äldre 4 Jun 20:38

    Heoo: ja, han sa att man kunde bli trött av Tavegyl. V sov så hårt att han inte ens vaknade av att han kissat på sig inatt... Det sorgliga är att den här läkaren skulle vara inriktad mot allergier och hudsjukdomar på barn så jag trodde vi skulle få lite mer test åtminstone. Inte bara höra att att så är det och det är inget vi gör något åt!
    Tycker också att det är väl självklart att man tar reda på allergier? Men som han sa, dom allra flesta växer ifrån eksemen så då var det inte så viktigt...

    Fortfarande besviken...

  • Äldre 4 Jun 20:58
    RosaNapp skrev 2010-06-04 12:21:29 följande:
    mumia: låter ju lovande, inte alltid man välkomnar kräk

    Jag är lite besviken. Var till den andre läkaren igår och han sa rakt ut att han- och många med honom- ansåg att det var ingen idé att försöka få reda på allergi till varje pris (som han uttryckte det) utan bara behandla så bra som möjligt. Så det enda jag fick till V var Tavegyl att ta varje kväll och en ny salva, igen...  Om det inte fungerar så bra så ska han få prova en lite nyare metod till hösten. Han ville mao inte ta några test eller så alls. Däremot skulle han kolla upp glutenprovet som inte stod med i journalen.
    Jag ses väl snart som hispig mamma. Och att jag frågade om humöret kunde påverkas (V har ju häftigt temperament och är mycket trött, har stort sovbehov fortfarande) tog han snarare som ett tecken på att han skulle ha någon sorts bokstavsdiagnos, det var vad han pratade om iallafall. Jag kanske är ute och cyklar, men jag har läst att även allergi kan visa sig på humöret sas och V har inga koncentrationssvårigheter. Däremot stort sömnbehov och behov av att ha jämn blodsockernivå.
    Demon
    Fasen vad surt.
    Då måste ni nog göra jobbet själva om ni vill ha honom bra.

    Du har ju redan koll, men visst är det så att humör, sömn mm påverkas om man utsätts för saker man inte tål.
    Dottern märks mest på humöret medans sonen sover skitkasst och vaknar och är vaken och kan inte somna om osv.. Inte alltid han säger han har ont, men det märks att det påverkar och sen kommer även eksem som ett paket på posten...

    Har du kollat:
    www.familjeliv.se/Bloggar-4-7/b99793p1074702.html
    visar ju ofta om man har eksem, om det nu inte är gluten... Går att göra själv med rätt saker och ger i alla fall en bra hänvisning om vad ni ska kolla först.
    Det är skitsvårt om det är fler än en allegi, men går att ta reda på om man är lite envis.

    Måste även berätta att vi provocerat dottern med citrus ett par veckor nu. Hon blir inte lika påverkad som tidigare, men oj! Vilket hemskt humör hon fick och har börjat bajsa 3 gånger dagligen, från tidigare varje/ var annan dag. Sen kom eksemen men dröjde något.

    Nu har hon inte fått apelsin på ett par dagar och förändringar i humöret omdelbart! Men magen är fortfarande lite konstig.
  • RosaNa­pp
    Äldre 4 Jun 21:13
    Kavat skrev 2010-06-04 20:58:22 följande:
    Demon
    Fasen vad surt.
    Då måste ni nog göra jobbet själva om ni vill ha honom bra.

    Du har ju redan koll, men visst är det så att humör, sömn mm påverkas om man utsätts för saker man inte tål.
    Dottern märks mest på humöret medans sonen sover skitkasst och vaknar och är vaken och kan inte somna om osv.. Inte alltid han säger han har ont, men det märks att det påverkar och sen kommer även eksem som ett paket på posten...

    Har du kollat:
    www.familjeliv.se/Bloggar-4-7/b99793p1074702....
    visar ju ofta om man har eksem, om det nu inte är gluten... Går att göra själv med rätt saker och ger i alla fall en bra hänvisning om vad ni ska kolla först.
    Det är skitsvårt om det är fler än en allegi, men går att ta reda på om man är lite envis.

    Måste även berätta att vi provocerat dottern med citrus ett par veckor nu. Hon blir inte lika påverkad som tidigare, men oj! Vilket hemskt humör hon fick och har börjat bajsa 3 gånger dagligen, från tidigare varje/ var annan dag. Sen kom eksemen men dröjde något.

    Nu har hon inte fått apelsin på ett par dagar och förändringar i humöret omdelbart! Men magen är fortfarande lite konstig.
    Tack för länken. Såg att NÄL nämndes, kanske ska försöka få honom dit på en undersökning? Han har ju varit i U-a annars (grannstaden, dom sjukhusen är sammankopplade så egentligen borde dom väl ha det i Ua också tycker jag, men där har dom inte gjort något sånt på V iallafall).

    Ska kolla lite mer på länken när jag har mer tid.

    Bra att det ger resultat så snabbt, men vad jobbigt med så starka reaktioner! Är känslighet mot citrus något dom räknar med ska växa bort?
  • Äldre 4 Jun 21:37
    RosaNapp skrev 2010-06-04 21:13:08 följande:
    Tack för länken. Såg att NÄL nämndes, kanske ska försöka få honom dit på en undersökning? Han har ju varit i U-a annars (grannstaden, dom sjukhusen är sammankopplade så egentligen borde dom väl ha det i Ua också tycker jag, men där har dom inte gjort något sånt på V iallafall).

    Ska kolla lite mer på länken när jag har mer tid.

    Bra att det ger resultat så snabbt, men vad jobbigt med så starka reaktioner! Är känslighet mot citrus något dom räknar med ska växa bort?
    Ja, ring och prata med dem. Enligt vem det nu var så är de tydligen bäst i landet på allergier. Glömde att ni bodde så nära.
    De var trevliga när jag pratade med dem och var välkommen dit. Så stå på dig och be om ett patchtest/lapptest för din sons eksem och allergier.
    När jag ringde dem sa jag som det var, att läkarna sket i oss och att vi trodde han hade sädesslagsallergi. Så berätta gärna om bemötandet hos andra läkaren och säg att ni vill ha reda på vad han inte tål, om det går för han mår så dåligt av det, men ni får ingen hjälp.

    Ev vill de börja med andra tester. Men ring och kolla med dem, det är väl egentligen allergier som inte visar på andra tester (prick och RAST) som man testar med patch.
    Men det är ju då ofta magproblem och eksem som är sk. sena reaktioner som visar på patch/lapp. Men om ni nu inte ens har tagit andra tester så är det ju idé att göra det först så klart.
  • Äldre 4 Jun 21:48

    Idag har jag varit farfars vakt Min farmor ligger på sjukhuset och farfar klarar sig inte själv, han är tämligen förvirrad. Sedan skulle vi åka på min kusins student men det var kaos i stockholmstrafiken så det tog oss 2 tim att åka en sträcka som normalt tar 40 min. Då vände vi och åkte hem igen. Det var tvärstopp på hela Essingeleden och alla andra genomfarter.


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
Svar på tråden MajMammor 2007 15