• Äldre 11 Feb 08:52
    152530 visningar
    2830 svar
    2830
    152530

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Äldre 5 Jun 08:57

    Gu så skönt att äntligen ha testat!! Blev 20 kg lättare, har varit nervös över allt grubblande.
    Dagens test var i alla fall negativt så nu kan jag slappna av.
    Idag är det dags för kalas för lilla skruttan.


    Jolina är helt underbar!
  • Trekid­z
    Äldre 5 Jun 09:28

    Mumia: synd på - på testet, men nästa gång blir det nog ett + :)


    *Elias-min älsklingsräka*
  • Ninnie­81
    Äldre 5 Jun 12:44

    hej alla...en liten fråga. hur mycke vägde era små nu på 3 års-kontrollen? var med Melwin i går och han väger 13,3 kg och är 93 cm lång. har fått en tid till läkare för att kolla varför han har gått upp så lite senaste 2 åren. bm att de hade inte varit nå om Melwin hade hållt en jämt krva men han har varit över kurvan tills han var1,5 och nu ligger han under kurvan med 2 rader eller va man säger. tror inte de är nå fel men kan vara bra att kolla upp. ja kan tänka mig att Melwin har en grym ämnesomsättning för hans far har de. M´2 pappa har alltid kunnat äta asmassor utan att de fastnat på han...är inte så orolig..men bra att kolla upp

  • Äldre 5 Jun 12:51
    Ninnie: se till att han får i sig ordentligt med fett i det han äter. De behöver mycket fett i maten för att kunna gå upp i vikt när de rör sig mycket.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Äldre 5 Jun 12:53
    Ninnie81 skrev 2010-06-05 12:44:12 följande:
    hej alla...en liten fråga. hur mycke vägde era små nu på 3 års-kontrollen? var med Melwin i går och han väger 13,3 kg och är 93 cm lång. har fått en tid till läkare för att kolla varför han har gått upp så lite senaste 2 åren. bm att de hade inte varit nå om Melwin hade hållt en jämt krva men han har varit över kurvan tills han var1,5 och nu ligger han under kurvan med 2 rader eller va man säger. tror inte de är nå fel men kan vara bra att kolla upp. ja kan tänka mig att Melwin har en grym ämnesomsättning för hans far har de. M´2 pappa har alltid kunnat äta asmassor utan att de fastnat på han...är inte så orolig..men bra att kolla upp
    VI har inte fått någon 3-årskontroll än för våran bvc-tant är så glömsk.... Leya väger ungefär 13 kg och är nog runt 93 cm lång, hon har iofs legat två hack ner på kurvan hela tiden nästan förutom när hon föddes. Hon är ingen storätare men ser ju inte undernärd ut så hon klarar sig. Bra att dom kollar upp tycker jag!
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Äldre 5 Jun 13:01

    Vi vägde inte J på 3årskontrollen då J inte ville och vägd och mätt istort sett 1 gång i månaden sista året men hon vägde 15kg och var 95 lång i april.


    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
  • Ninnie­81
    Äldre 5 Jun 13:14

    ja de är de, men ja kan tänka mig att de kan även bero på att han inte har ätit nå bra sista året. men när vi var utomlands åt han hur mycke som helst och när vi kom hem vägde han 13kg, 4 dagar senare hade han gått ner 0,5kg..är som att 13 kg är maxvikten..men i slutet av juni får vi se va proverna visar och va läkaren säger

  • Äldre 5 Jun 20:21

    Jolina har inte heller varit på koll än men på vågen hemma väger hon dryga 15. Tror hon är ca 94 lång.
    Nu har vi kalasat i trädgården hela dagen (tack någon för det fina vädret så jag slapp städa och släpa in alla gästerna). Hon fick en dockvagn och en efterlängtad trumpet och kläder o pengar. För pengarna ska hon få köpa en gungställning med rutschkana. Tänkte ev. åka till bauhaus i morgon.

    Nu ikväll vågade jag mig på att berätta för gubben om mina tankar sista veckorna och om morgonens test. (mycket lättare nu med facit i hand ) Han sa inte mycke om det, och på frågan hur det kom sig att han helt plötsligt vågar komma i sa han bara: "njaeee jag tänker inte alls"  På mig verkar det lite som "händer det så händer det".
    Förstår nu att detta påverkat mig mer än jag trodde. För så fort jag testade så försvann illamåendet. Jag har nog varit såå nervös att jag blivit "inbillningssjuk". Nu är det väl bara att invänta indianerna....


    Jolina är helt underbar!
  • Äldre 6 Jun 22:33

    Det kan ju inte va tomt en hel dag...måste skriva ett inlägg


    Jolina är helt underbar!
  • Äldre 6 Jun 22:36

    Så kan vi inte ha det

    Usch jag vet inte om J håller på att bli sjuk igen Hon har varit grinig och trött idag. Hon sa i bilen idag  Ja måtte inte vaja vaken, ja måtte sova min säng och läsa saga. Då hade hon varit vaken i 3 timmar bara.


    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
Svar på tråden MajMammor 2007 15