• Äldre 11 Feb 08:52
    150689 visningar
    2830 svar
    2830
    150689

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • RosaNa­pp
    Äldre 7 Jun 08:30

    mumia: tråkigt med minus, men har du inte fått mensen finns ju ändå hopp. Märkligt med karlar som inte tänker. Har ju den erfarenheten här.

    Och inte nog med att man måste slåss mot läkare som inte anser det vara värt att ta reda på orsaker så är L inne på samma linje. Och jag vet hur han fungerar, anser han inte att det behövs så gör han det inte, punkt. Mao kommer jag väl få slita som en idiot för att få ta med V till läkaren sen när vi är skilda. Jag som även vill kolla upp äldsta (av annan orsak) kommer förmodliogen aldrig få göra det...

  • Äldre 7 Jun 08:42
    RosaNapp skrev 2010-06-07 08:30:05 följande:
    mumia: tråkigt med minus, men har du inte fått mensen finns ju ändå hopp. Märkligt med karlar som inte tänker. Har ju den erfarenheten här.

    Och inte nog med att man måste slåss mot läkare som inte anser det vara värt att ta reda på orsaker så är L inne på samma linje. Och jag vet hur han fungerar, anser han inte att det behövs så gör han det inte, punkt. Mao kommer jag väl få slita som en idiot för att få ta med V till läkaren sen när vi är skilda. Jag som även vill kolla upp äldsta (av annan orsak) kommer förmodliogen aldrig få göra det...
    Vad tråkigt med den inställningen hos läkaren och L. Om man tar reda på och tar bort det som de är allergiska mot så finns ju chansen att det växer bort.
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
  • Äldre 7 Jun 09:26

    grattis i efterskott till Jolina och tråkigt med testet.

    Har inte varit aktov förra veckan, jobbade mycket och var dessutom förkyld.
    Idag ska Julia följa med mig till bm för första gången, får se hur det går. Sen är hon lovad att åka till fjärilshuset och då har hon lovat att sova i vagnen, tror inte att det kommer hända, men hon får i alla fall vila lite. Hon sover ändå inte middag på dagis förutom nån gång ibland, men hemma sover hon 2 timmar på dagen.

    Har även en fråga till er. När Julia var i Ukraina fick hon inflammerade hårsäckar och i samband med det togs det massa prover som inte var särskilt bra. Bland annat hade hon låga hb värden. Mamma tycker att jag ska ringa läkare och prata om det, men vart vänder man sig då? Är det till vårdcentralen eller bvc? Och kommer de göra nåt överhuvudtaget, hon är ju pigg i övrigt. Är ju säkert så för att hon äter så ensidigt.  Ska vi kanske börja med vitamintillskott?

  • Äldre 7 Jun 09:36
    tanucik skrev 2010-06-07 09:26:41 följande:
    grattis i efterskott till Jolina och tråkigt med testet.

    Har inte varit aktov förra veckan, jobbade mycket och var dessutom förkyld.
    Idag ska Julia följa med mig till bm för första gången, får se hur det går. Sen är hon lovad att åka till fjärilshuset och då har hon lovat att sova i vagnen, tror inte att det kommer hända, men hon får i alla fall vila lite. Hon sover ändå inte middag på dagis förutom nån gång ibland, men hemma sover hon 2 timmar på dagen.

    Har även en fråga till er. När Julia var i Ukraina fick hon inflammerade hårsäckar och i samband med det togs det massa prover som inte var särskilt bra. Bland annat hade hon låga hb värden. Mamma tycker att jag ska ringa läkare och prata om det, men vart vänder man sig då? Är det till vårdcentralen eller bvc? Och kommer de göra nåt överhuvudtaget, hon är ju pigg i övrigt. Är ju säkert så för att hon äter så ensidigt.  Ska vi kanske börja med vitamintillskott?
    Du vänder dig till VC. Har hon varit sjuk mycket under våren?
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
  • RosaNa­pp
    Äldre 7 Jun 10:25
    2små2stora skrev 2010-06-07 08:42:55 följande:
    Vad tråkigt med den inställningen hos läkaren och L. Om man tar reda på och tar bort det som de är allergiska mot så finns ju chansen att det växer bort.
    Ja, jag tycker det är lite märkligt att läkaren har den inställningen öht. Speciellt som det här var hans inriktning sas. Men men, får försöka ringa NÄL som jag fick tips om av K Kavat. Väntar till efter sommaren, eksemen blir ju bättre över sommaren och idag är han jättefin. Inte alls så stora och röda fläckar, nu är dom mer rosa och svaga. Men jag har faktiskt slutat med locoiden efter vi var till läkaren. Verkar blivit bättre av det? Har inte provat den nya salvan heller än (hade den inte på apoteket just när jag var där) så nu smörjer jag bara med Canoderm femtielva gånger om dagen och så har han fått Tavegyl på kvällen. Och så håller jag nere mjölken ffa. Samt att han inte får bada så mycket som han annars fått göra.
  • Äldre 7 Jun 13:31
    RosaNapp skrev 2010-06-07 10:25:41 följande:
    Ja, jag tycker det är lite märkligt att läkaren har den inställningen öht. Speciellt som det här var hans inriktning sas. Men men, får försöka ringa NÄL som jag fick tips om av K Kavat. Väntar till efter sommaren, eksemen blir ju bättre över sommaren och idag är han jättefin. Inte alls så stora och röda fläckar, nu är dom mer rosa och svaga. Men jag har faktiskt slutat med locoiden efter vi var till läkaren. Verkar blivit bättre av det? Har inte provat den nya salvan heller än (hade den inte på apoteket just när jag var där) så nu smörjer jag bara med Canoderm femtielva gånger om dagen och så har han fått Tavegyl på kvällen. Och så håller jag nere mjölken ffa. Samt att han inte får bada så mycket som han annars fått göra.
    Tavegyl tar ju ner eksemen, så han bör ju bli bättre av den. Jag hade nog ringt NÄL redan nu... De hade ett par månaders väntetid för patchtest skulle jag tro, åtminstonde hade de det när en vän ringde för någon månad sedan...
     Och det är så mycket lättare att ev. ta bort saker under sommaren när ni är hemma än på dagis dessutom.

    Tycker det är så trist med att man måste kämpa för att barnen ska få må bra. I mina ögon är det helt idiotiskt att de ska behöva plågas i onödan. det är en rättighet att få må bra. Förstår ärligt talat inte alls hur allergiläkaren tänker....

    Sen är det ju superlurigt att veta om man gör rätt med små reaktioner. Är det bättre att ge till en viss gräns, eller inte?
    Men som i min dotters fall som var allergisk mot mjölk, ägg och soja, utan att vi visste om det fram till hon var 2,5,då vi tog bort allt.  Hon har jätte problem med magen fortfarande, allergisk/intolerant mot en massa saker som färgämne, konserveringsmedel, frukter, sötningsmedel mm. Hon har haft jätte problem.
    Sonen som vi fick bort allt han inte tålde vid 10 månader kan idag äta allt utan det han då inte tål, inga större problem med mage osv. Om det beror på att vi tog bort så sent på dottern eller något annat kommer vi ju aldrig få reda på, men är så trist när hon flera gånger i veckan klagar på magont och att de mår dåligt, kliar, eksem mm.
  • Äldre 7 Jun 13:33
  • Äldre 7 Jun 18:44

    3bus, nej hon har inte varit sjuk mycket, bara en gång då hon var magsjuk. Hon är överhuvudtaget sjuk väldigt sällan.

    rolig kommentar från Julia idag

    J-mamma är du en hund?
    jag-nej, jag är en människa
    J-nej, du är inte en människa
    jag-nähä, vad är jag då?
    J-du är mamma

  • Äldre 7 Jun 19:18
    tanucik skrev 2010-06-07 18:44:26 följande:
    3bus, nej hon har inte varit sjuk mycket, bara en gång då hon var magsjuk. Hon är överhuvudtaget sjuk väldigt sällan.

    rolig kommentar från Julia idag

    J-mamma är du en hund?
    jag-nej, jag är en människa
    J-nej, du är inte en människa
    jag-nähä, vad är jag då?
    J-du är mamma
    Haha, vad gulligt! Ja vi mammor är en helt egen sort

    Leya satt och pratade mycket om döden och himlen idag vid matbordet. Pratade om min farmor och farfar som är i himlen. Då började hon prata om pappas farmor som är i himlen, "men då kan hon ta en stege ner och vinka till pappa så blir han glad". Hon är så gullig....
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Äldre 7 Jun 20:34

    Min prinsessa vaknade för en stund sedan och var jätteledsen och hade ont i knät


    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
Svar på tråden MajMammor 2007 15