• Äldre 11 Feb 08:52
    150727 visningar
    2830 svar
    2830
    150727

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Äldre 8 Jun 19:34
    mumia skrev 2010-06-08 18:19:25 följande:
    Idag försvann hoppet till sambons förtjusning
    Usch, vad trist.
    Har ni pratat om det mer? Alltså att du önskar dig fler barn nu? Känns som att han gör saken värre för dig än vad det behöver vara...
    KRAM! Hjärta
  • Äldre 8 Jun 19:35
    2små2stora skrev 2010-06-08 14:54:55 följande:
    I  morgon 16:30 ska vi hämta vår  nya bil
    Skojigt!!! Är det en splirrans ny?
  • Äldre 8 Jun 19:38
    Kavat skrev 2010-06-08 19:35:31 följande:
    Skojigt!!! Är det en splirrans ny?
    Nej en 04 så den är lika gammal som vår andra. En Renault Espace 7 sitsig.
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
  • Äldre 8 Jun 21:09

    Kanska ska tydliggöra om mitt inlägg missuppfattades: Det var alltså mitt hopp om en ev grav som försvann = mens kom idag. Sambon överlycklig över det.


    Jolina är helt underbar!
  • Äldre 8 Jun 21:15
    Kavat skrev 2010-06-08 19:34:35 följande:
    Usch, vad trist.
    Har ni pratat om det mer? Alltså att du önskar dig fler barn nu? Känns som att han gör saken värre för dig än vad det behöver vara...
    KRAM! Hjärta
    Han vet vad jag vill. Jag vet vad han vill. Överens? LÅNGT ifrån!! Det går inte att prata mer om det, jag försöker då och då men han suckar bara och byter samtalsämne.

    Skickade ett sms idag och berätta att mensen kommit. Senare skrev jag: "du är glad och jag är ledsen" i hopp om att få någon respons och medkänsla men till svar fick jag bara "Ja".
    Bara ett konstaterande och inge mer med det, sånt kan då irritera mig
    Jolina är helt underbar!
  • Äldre 8 Jun 21:54
    mumia skrev 2010-06-08 21:15:08 följande:
    Han vet vad jag vill. Jag vet vad han vill. Överens? LÅNGT ifrån!! Det går inte att prata mer om det, jag försöker då och då men han suckar bara och byter samtalsämne.

    Skickade ett sms idag och berätta att mensen kommit. Senare skrev jag: "du är glad och jag är ledsen" i hopp om att få någon respons och medkänsla men till svar fick jag bara "Ja".
    Bara ett konstaterande och inge mer med det, sånt kan då irritera mig
    Hm.. Ja, i det läget hade jag nog börjat fundera på vad jag ville. Om ni har så delade meningar med det så kan det ju tära rätt bra på förhållandet. Jag hade nog ställt mig frågan om du leva med honom om han inte vill ha fler barn med dig? Är han och ert förhållande värt det?
    Någon av er måste ju "ge upp" om ni ska få det att fungera i längden. Eller är han beredd att försöka få fler längre fram?
    Vet själv hur svårt det är, jag var själv i liknande situation. Jag ville ha fler men inte maken. Skitjobbigt rent ut sagt för jag kunde inte tänka på något annat och hoppades alltid om vi slarvat i närheten av äl, medans han blev grinig och sur... Känns det igen?
    Sen blev det tillsist att jag knappt vågade ha sex för jag blev alltid så besviken när han kom ihåg konomen. I vårt fall så sa jag tillsist att så här är det: jag vill ha fler barn, vill du leva med mig så får du ta ett beslut om hur du vill ha det eller inte. Jag mår dåligt av att tiden bara går och jag hoppas och hoppas, jag behöver få ro och veta.
    Sen lät jag honom fundera ett par månader innan jag tog upp det igen. Nu sa ju han att han ville leva med mig och ha fler barn med mig, jag hade aldrig kunnat tvinga honom att skaffa barn mot hans vilja och det hade jag inte velat heller. Hade han sagt tvärtom så vet jag inte hur jag hade gjort, men då hade ju jag blivit tvungen att ta ett beslut om jag ville fortsätta att leva med honom utan att få fler barn i mitt liv.

    Säger inte att mitt sätt är det bästa för er. Men jag behövde få ett beslut för jag höll på att gå under av längtan och obeslutsamhet, som jag upplevde det.
  • Äldre 8 Jun 21:55

    Stavar som en kratta gör jag med!

  • Äldre 8 Jun 22:52

    Kavat - Instämmer till 100% på allt!! Det är precis så det är.


    Jolina är helt underbar!
  • Äldre 9 Jun 08:19
    Mumia, får hoppas det löser sig..... jobbig situation Vet ju hur besatt man blir av tanken och tankarna bara hägrar där. Nu hade jag ju tur att sambon var villig att försöka till slut (då hade jag bearbetat honom i ett halvår) men sen kände jag mig mer och mer stressad så jag frågade till slut om vi inte skulle ha fler barn eller om vi skulle ha fler för i så fall är det dags innan vi blir för gamla och medan det är en lämplig ålder mellan Leya och syskonet. Vi kompromissade att försöka två månader (ville ju gärna ha ett vår/sommar-barn) och hade tur att det tog sig på första försöket
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • RosaNa­pp
    Äldre 9 Jun 13:57

    mumia: jobbig situation. Ni måste ju kunna prata om det. Det är inte rätt att han bara blir sur och ignorerar det.

Svar på tråden MajMammor 2007 15