• Äldre 11 Feb 08:52
    150975 visningar
    2830 svar
    2830
    150975

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Äldre 14 Jun 09:58

    Den andra natten var ännu lättare, hon sa "napp" igår kväll när hon gick in i sovrummet, men sedan kom hon ihåg att den var borta, vi hann inte ens säga nåt, sen har hon inte frågat efter den mer. Hon hade bara napp när hon sov aldrig på dagarna. Vi tänkte mest att det blir nog svårare att få henne att sluta om lillebror kommer ha napp, så därför fick det bli nu.

  • RosaNa­pp
    Äldre 14 Jun 12:02

    Jag är glad att V aldrig var speciellt förtjust i napp, så vi slipper ha tagit det med honom. Hans lillebror, A, däremot är en nappälskare av rang. så jag börjar vänja honom av med den nu. Nyaste lillebror tar bara napp i vagnen och ibland med pappa så det blir ingen stor nappanvändare där, inte

    Nu har jag fått V till att börja äta smör. Det har han aldrig varit speciellt förtjust i, men han behöver det. Har ju inte vuxit som han ska.
    Har så mycket att göra nu så jag får avvakta med att ringa NÄL. Jag behöver all tid jag har till flytten just nu. Vill få den avklarad så fort som möjligt.

  • Äldre 14 Jun 13:13

    Usch vad skrämmande! Vet inte var hon har fått det ifrån!
    Jolina och jag åt lunch:

    Ina: Nu har jag ätit upp allt
    Jag: Vad bra. Du kan få mer om du vill.
    Ina: Ja......men....då blir jag ju tjock.


    Jolina är helt underbar!
  • Äldre 14 Jun 22:51

    He he...nattade tösen, gick ut ochpysslade i trädgården, gick in 22.15 och vem sitter nere i soffan och tittar på tv?


    Jolina är helt underbar!
  • Äldre 15 Jun 10:30
    mumia skrev 2010-06-14 22:51:57 följande:
    He he...nattade tösen, gick ut ochpysslade i trädgården, gick in 22.15 och vem sitter nere i soffan och tittar på tv?
  • zasata
    Äldre 15 Jun 10:54

    Ebba slutade med napp i påskan, först tog vi bort den i februari, då vi råkade glöma att ge henne den, men så blev hon sjuk efter två dagar så fick tillbaka den. Sen pratade vi länge om det så vi bestämde tillsammans med Ebba att påskharen skulle få nappen. Sen visade det sig att påskahren kom till dagis, så ebba slog in alla nappar i ett paket, gav till påskharen på dagis, och sen har det inte vart några problem,


  • Äldre 15 Jun 17:43

    Här är det nog långt kvar tills J släpper nappen.

    Vi var på cykelaffären igår och köpte en ny cykelhjälm till Joachim. Johanna passade då på att testa cyklar och efter några minuter hade hon kommit på hur hon skulle trampa på cykeln för att komma framåt . Sin 3-hjuling kan hon inte cykla på alls. Så när vi får hennes försäkringspengar så ska vi köpa en 2-hjuling åt henne.


    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
  • Äldre 15 Jun 20:32

    3bus - ja det är en av Jolinas stora hobby just nu.
    "Mamma, ska vi åka på en liten cykeltur?" låter det lite var dag. Hon är jätteduktig på att cykla
    För övrigt har hon en hel del att pyssla med på gårn nu. Vi har inföskaffat gungställning med rutschkana, byggt lekstuga och sandlåda och nu väntar vi på sommarväder för igår och idag belv poolen färdigfylld


    Jolina är helt underbar!
  • zasata
    Äldre 15 Jun 20:44

    Vad skoj att cykla, ebba fick en med stödhjul men hon förstår inte alls..


  • Äldre 15 Jun 21:46

    Hej på er alla!
    Länge sedan jag var in och kikade till er nu.
    Snart dags för 3Bus och Darling ser jag.
    Själv maler tankarna på en tredje...jag vill och det kommer nog att bli en, frågan är bara när... Adelina är snart 1½ och en riktig ENVIS dam. Får utrbrott och för minsta sak, t.ex. om jag tar av henne ngt, men annars är hon världens goaste. Esmeralda är som alltid, ett "lätt" barn.
    Till hösten fortsätter jag plugga och karln blir hemma med Adelina och Esmeralda ska få börja på förksola (hon har varit hemma hela tiden) 15 timmar/vecka.

    Det var en liten uppdatering av mig, om någon nu kommer ihåg mig och är intresserad

    Kanske att jag orkar hänga med här lite mer nu, vi får se...


Svar på tråden MajMammor 2007 15