• Äldre 11 Feb 08:52
    150999 visningar
    2830 svar
    2830
    150999

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Äldre 21 Jun 21:33

    idag har Julia fått sina efterlängtade öronhål, belöning för att hon har slutat med napp. Men det var lite kämpigt att ta hålen, då hon inte ens ville låta de tvätta öronen med en servett och rita prick på öronen. Var nära att vi åkte hem, men hon ville så gärna ha örhängen så hon fick stå ut med att ta hål också. Nu måste man tvätta hålen morgon och kväll i 2 veckor och det är inte heller en höjdare, men annars älskar hon de och är superstolt

  • Trekid­z
    Äldre 22 Jun 09:51

    Välkommen hit Mona :)

    Ni som numera har p-piller,vilka har Ni? Har haft Cerazette nu under amningen med tilde,men jag vill inte ha dem mer pga massa anledningar....Hade själv Mini-Pe innan,tror att dem var okej vad jag minns.....


    *Elias-min älsklingsräka*
  • RosaNa­pp
    Äldre 22 Jun 10:27

    Puzzgurkan: jag har haft cerazette, men blev ju helt väck av dom! Så jag slutade snabbt med dom. Nu har jag inget. Bara som en liten passus så där

    Välkommen Mona. Grattis till syskonet. V är född den 19 Maj. Han har en storasyster och två småbröder.

  • FruHeo
    Äldre 22 Jun 10:48

    Välkommen hit Mona! Roligt med ett syskon. Mina twins Saga och Melina är födda i mars 2007, två månader tidigt. Hos oss bor även min systerdotter som fyller 18 om 2 veckor. Vi har även en liten kille född i januari 2010.

    Puzz; jag äter fortfarande cerazette eftersom jag fortfarande ammar Ville. Men jag har haft spiral innan, fungerat kanonbra!


    lycklig fyrbarnsmamma!
  • Äldre 22 Jun 13:03

    Välkommen Mona.

    Jag väntar min fyra i början på oktober. Har 2 stora killar på 13 och 12 år och en prinsessa.

    J kunde mycket motvilligt ta på sig en kjol idag då det inte fanns någon klänning ren. Shorts är ren lögn att få på henne de åker av efter 2 min i så fall och så kommer hon med en klänning på sig istället.


    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
  • Tess82
    Äldre 22 Jun 17:28

    Puzz, jag har p-plåster. Tycker att de funkar bra och lättare att komma ihåg att byta en gång i veckan istället för att ta piller varje dag. Kanske inte idealiskt på sommaren då de är ganska stora och svåra att dölja men annars är jag nöjd.


    Linnea -07
  • Tess82
    Äldre 22 Jun 17:29

    Blev inge IKEA idag, mammsen ligger däckad i förkyldning. Får väl bli en tur någon av de kommande två veckorna istället, Linnea får väl stå ut med att följa med dit, är ju mest henne det ska handlas till .


    Linnea -07
  • Trekid­z
    Äldre 23 Jun 11:17

    Tess: ja ,just det ,plåstret finns ju oxå,inte ofta man ´hör ngt om det.... Men nu blev det iaf Yaz för min del,komb p-piller som ska vara bra enl BM


    *Elias-min älsklingsräka*
  • Tess82
    Äldre 23 Jun 20:24

    Nu är jag hemma igen. Har gjort klar min "inskolning" på nya jobbet så från måndag ska jag köra själv. Känner mig inte alls fullärd men jag kommer nog underfund med saker eftersom. Skönt med en extra ledig dag och få långhelg hemma med familjen. Nästa vecka tar jag med mig Linnea så hon får vara med mormor på dagarna medan jag jobbar, blir bara dagis på fredan för då ska jag jobba i reception på ett annat ställe.


    Linnea -07
  • Äldre 23 Jun 22:09

    Hallåj!
    Idag har Jolina införskaffat äkta barnsommarben....dvs skrubbsår på knäna. Stackarn och gått och haltat och grinat hela eftermiddagen

    I helgen var vi och köpte värmemattir till poolen så nu har vi 26 grader i den om dagarna. Härligt med lite sommar äntligen...även om det tyvärr är lite kallt om kvällarna


    Jolina är helt underbar!
Svar på tråden MajMammor 2007 15