• Äldre 11 Feb 08:52
    150931 visningar
    2830 svar
    2830
    150931

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Äldre 25 Jun 21:30

    Jag testar med nappen när vi kommer hem från pappa på onsdag, orkar inte ta fighten själv känns det som onödigt att äventyra resan!


    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Äldre 25 Jun 21:32
    2Fina skrev 2010-06-25 21:30:01 följande:
    Jag testar med nappen när vi kommer hem från pappa på onsdag, orkar inte ta fighten själv känns det som onödigt att äventyra resan!
    Det var det jag kände också, passar på när maken är hemma några dagar.

    men det kanske är lättare hos morfar, finns annat att koncentrera sig på då.
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
  • Tess82
    Äldre 26 Jun 15:09

    Här går det också bra att vara utan nappen dagtid. Första dagen var hon arg och skrek efter den ett par gånger men sen har det gått lättare. Bara den ligger utom räckhåll för henne och hon vet om det så säger hon inte så mycket längre.


    Linnea -07
  • Äldre 26 Jun 22:07

    Stötte på en extrem irriterande typ idag. Jag sa till några "ungar" (strax under tonåren kanske) som envisades med att springa med mat till fåglarna. De matade inte fåglarna där de ska vara (och där man får mata) utan envisades med att springa upp till ett annat ställe där vi var. Kontentan var att vi med småungar hade massa jävla måsar anfallandes.

    Jag sa till tjejerna att det vore bra om de kunde hålla sig där nere som fåglarna ska vara, med matningen.

    Tjejerna blev sura och muttrade "jag trodde minsan man fick mata fåglarna vart man ville", och går och skvallrar för föräldrarna, och samtliga ställer sig och råglor." JAG svarade när de muttrade att "Ja, men kanske inte så lämpligt mitt bland småbarn som blir rädda"

    På lekplatsen senare kommer mamman gående och snäser att "Det står att man visst får mata fåglarna".

    Javisst sa jag, "nere vid dammen, men man behöver ju itne hålla på och springa iväg dit det finns småbarn, de blir rädda för dykande måsar." (Dvs inte nere vid fågeldammen utan uppe bland de andra djuren)

    "Då får ni väl gå en annan väg då, det finns andra vägar - man FÅR mata, det här en en park för barn"

    Kontentan var alltså att när hennes ungar komm farandes med fåglar efter sig, och sparng dit vi var, skulle vi vänt och sprungit därifrån med våra barn - för att hennes döttrar ville mata fåglarna där man inte får, istället för där man får!


  • zasata
    Äldre 26 Jun 22:33

    hej D85! Klart du skall ha en till :)

    Cii, vad jobbigt med Astman, Leo har fått förkylnigsastma med..


  • Äldre 26 Jun 23:33

    Mel - men suck!!


    Jolina är helt underbar!
  • Äldre 27 Jun 22:31

    Jösses sicken fin sommardag! Jolina har badat hela dagen. Ja vi har varit i allihop, och syrran med kids kom över för att "svalka" sig. Ja, nästan dumt att kalla det svalka sig för tempen var uppe i 29 grader i poolen idag


    Jolina är helt underbar!
  • Äldre 28 Jun 07:49
    Mel, nog finns det idioter... kan tycka att man borde kunna hålla sig där man ska och inte där det finns småbarn.....

    Mumia, låter väldigt härligt. Vad är det för pool ni har? Stor?

    Idag drar jag och Leya till dalarna med tåg, ska bli intressant. En resa på ca 2½ timme så det borde ju gå ganska bra bara hon inte blir uttråkad.... Tänkte ta med mig några pennor och en målarbok, lite pixiböcker, något mer förslag?
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Äldre 28 Jun 10:35

    Darling pink, nu har ni kanske redan åkt men för Julia har klistermärken varit jättebra att fördriva tiden med. Brukar köpa några kartor och ta med ett block så får hon sitta och klistra in de där. Annars älskar hon pussel, om det finns plats för det, men för hennes del ska det vara stora pussel, 60 bitars är vi inne på nu, men får snart leta efter flerbitars än så

  • Äldre 29 Jun 09:17
    Tanucik, jo, vi har ju redan åkt men hon blev lite rastlös första biten men det gick bra ändå, sen andra biten åt vi lite godis och sen somnade hon i mitt knä. Imorrn åker vi hem igen vid 10:30. Oj, 60-bitars?? Vad duktig hon är! Leya har ett 30-bitars som hon träglar med.... men lyckas inte själv
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
Svar på tråden MajMammor 2007 15