• Äldre 11 Feb 08:52
    150744 visningar
    2830 svar
    2830
    150744

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Tess82
    Äldre 3 Jul 10:01
    2Fina skrev 2010-07-03 07:01:22 följande:
    Inatt har Leya sovit utan napp! Det var på sambons initiativ, jag själv ahde sagt måndag till Leya men Leya var så stolt när hon vaknade 5 och inte hade haft napp. Riktigt sant är det inte då hon fick tag på en napp när hon skulle somna och somnade med den i. Sambon tog dock ur den direkt hon somnat och sen har hon klarat sig med diverse uppvak en gång i timmen, tror dock inte pga nappen men vet inte Får väl se om dagen går lika bra, blir ju liksom ett abrupt slut på nappandet då hon brukar ha den dagtid emellanåt också....
    Vad duktigt av henne. Linnea brukar nog också tappa nappen och sova utan men när hon vaknar vill hon ha den direkt. Dagarna är hon utan nu och frågar bara efter den om hon är väldigt trött eller om hon gjort illa sig. Snart semester (om en vecka) så då ska det nog bli ett försök att ta bort dem helt. Vore skönt att få det avklarat nu under ledigheten.

    RN, Erik är fint, det har vi i släkten på både mammas och pappas sida så typ alla killar har Erik som andra namn. Och min sambos son heter också Erik .
    Linnea -07
  • Äldre 3 Jul 17:43
    2Fina skrev 2010-07-03 07:01:22 följande:
    Inatt har Leya sovit utan napp! Det var på sambons initiativ, jag själv ahde sagt måndag till Leya men Leya var så stolt när hon vaknade 5 och inte hade haft napp. Riktigt sant är det inte då hon fick tag på en napp när hon skulle somna och somnade med den i. Sambon tog dock ur den direkt hon somnat och sen har hon klarat sig med diverse uppvak en gång i timmen, tror dock inte pga nappen men vet inte Får väl se om dagen går lika bra, blir ju liksom ett abrupt slut på nappandet då hon brukar ha den dagtid emellanåt också....
    vad duktig hon är. Hoppas det går bra att sluta helt snart. Du får påminna henne dagtid om hur duktig hon var när hon sov utan napp hela natten, så vill hon nog inte ha den dagtid då.

    Hur sover era barn nu när det är så varmt? Julia har börjat vakna väldigt tidigt och då är hon gnällig hela dagen
  • Äldre 3 Jul 18:01
    tanucik skrev 2010-07-03 17:43:00 följande:
    vad duktig hon är. Hoppas det går bra att sluta helt snart. Du får påminna henne dagtid om hur duktig hon var när hon sov utan napp hela natten, så vill hon nog inte ha den dagtid då.

    Hur sover era barn nu när det är så varmt? Julia har börjat vakna väldigt tidigt och då är hon gnällig hela dagen
    Johanna sover mycket. Middag minst 1 tim på dagen och sedan 11-13 tim på natten.

    Fast ikväll lär hon inte somna i första taget hon sov en dryg timme i bilen påväg hem från stranden vaknade vid 17:30
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
  • Äldre 3 Jul 18:49

    Här har det varit perioder då det har varit hysteri över nappen, hon har inte sovit middag trots den tidiga timmen och vill inte gå och lägga sig... tror hon kommer att slockna bara hon slappnar av lite. Hon har som sagt försökt flera gånger och skulle hämta ny napp i skåpet, där har vi tömt så hon fick kolla där. Men så for hon accepterar att hon itne får någon napp (efter 30-60 min) så ska hon heller inte vila.


     


    Idag har vi kört AC i våra sovrum så det är nog svalt och skönt där! Jag bara snurrar annars!


    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Äldre 3 Jul 19:45

    Nattningen gick ganska bra... Dock en något övertrött donna som så fort hon fick tanken på nappen började slå sig själv och klösa på sängen och ropade efter nappen. Fick henne på andra tankar genom att berätta en saga om hennes morfar, så jag hade rätt, bara hon slappnade av så somnade hon och förhoppningsvis sover hon hårt inatt då hon har fått lite för lite sömn senaste dagarna.


    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Äldre 3 Jul 19:49
    2Fina skrev 2010-07-03 19:45:25 följande:

    Nattningen gick ganska bra... Dock en något övertrött donna som så fort hon fick tanken på nappen började slå sig själv och klösa på sängen och ropade efter nappen. Fick henne på andra tankar genom att berätta en saga om hennes morfar, så jag hade rätt, bara hon slappnade av så somnade hon och förhoppningsvis sover hon hårt inatt då hon har fått lite för lite sömn senaste dagarna.


     
    Vad skönt. Johanna lär väl inte somna förrän vi går och lägger oss idag. Men imorgon blir det inget bilåkande sent på em.
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
  • Äldre 3 Jul 21:07

    Jolina hade sagt till sin pappa ikväll att: "jag är stor tjej nu så jag kan sova själv"
    han ringde nyss och berätta att han gått upp i 2 omgångar och hon ligger bara o flinar åt honom vore ju annars kul om hon lär sig somna själv så här på eget bevåg.
    Hon fick napp ikväll i hopp om att få detta med att somna själv skulle funka bättre, men annars är hon i princip helt utan...också et på hennes eget bevåg
    Och nu verkar det som om det här med att göra nr 2 på potta börjar släppa, håller tummarna.


    Jolina är helt underbar!
  • Äldre 4 Jul 08:54

    Natten har gått jättebra, inget bök alls och ropade vid 7 att hon var kissnödig, jag sa att hon fick skynda sig till pottan då och det gjorde hon med orden: -vänta där, jag går på pottan. Sen ropade hon klar när hon var färdig Får se hur dagen går, inte ett ord om nappen än så länge

    23 grader ute kl 8 men mulet iallafall... får se hur man överlever dagen Syrra, hoppas hon somnade i någorlunda skaplig tid iallafall Mumia, visst är det skönt när dom bestämmer själv, det mesta har Leya bestämt själv (med lite lite påtryckning) men nappen kändes som en grej hon inte skulle kunna bestämma själv.


    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Tess82
    Äldre 4 Jul 11:22

    Här har vi en tjej som av "misstag" sov utan blöja inatt. Vi var iväg en sväng på kvällen och storasyskonen var hemma med Linnea, märkte imorse när vi gick upp att hon var utan men det hade ju gått bra. Jag hoppas på att bli av med både nappar och blöjor under semestern.


    Linnea -07
  • Äldre 4 Jul 12:05

    Hon hade somnat själv till slut men det tog lite tid

    Tess - Ja jag hoppas också bli kvitt blöjor under sommaren. Jolina blev ju dagtorr förra sommaren, förutom nr 2 då som vi kämpar med nu. Nattorr är ju också ett önskemål men än så är det sällan som blöjan är torr p mornarna så jag har inte vågat än. Men iofs så blir hon lite bekväm av sig och kissar bara för att hon känner att hon har blöja, kanske skulle gå bra om hon sov utan. Ska stjäla med mig några underlägg från jobbet bara först


    Jolina är helt underbar!
Svar på tråden MajMammor 2007 15