• Äldre 11 Feb 08:52
    150771 visningar
    2830 svar
    2830
    150771

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Tess82
    Äldre 10 Jul 16:48

    Här var det en liten som tyckte hon skulle hoppa över att sova middag fast hon var trött. Slutade med att hon gick och la sig medan jag vek tvätten och somnade. Snart dags att väcka henne igen annars får vi väl henne aldrig i säng ikväll.


    Här laddar vi för att ta bort napparna nu till veckan. Tror att det blir några jobbiga nätter då hon är väldigt fäst vid sina nappar men de ska ju bort förr eller senare så skönt att ta tag i det under semestern, ska vi vänta tills hon självmant vill sluta så får vi nog vänta länge har jag en känsla av.


    Nästa steg är väl att sluta med blöja på natten vilket troligtvis är mycket lättare än att sluta med nappen men en sak i taget kanske är bäst.


    Linnea -07
  • Äldre 10 Jul 21:47

    Vi har precis kommit hem från en veckas semester... givetvis i Wilmas smak Vi har bland annat varit på kolmården och på Astrid Lindgrens värld. Trodde aldrig hon skulle följa med hem.... Vid villa Villerkulla fanns det "Lägg din napp i Pippis tunna". Vi har pratat om att försöka begränsa nappen till natten men inte ta bort den än, men Wilma skulle absolut lämna sina nappar där...  vi förklarade att då har du ju ingen napp sen. Nej, jag vill inte ha nappen.... sagt och gjort... från att ha varit en nappoman till napplös bara över en dag! Imponerad mamma !! Hon har frågat efter den 1 gång sen i onsdags. Trodde det skulle bli betydligt värre än så...


    Wilma -07 & Lukas -09
  • Äldre 10 Jul 22:42

    Johanna har fått för sig att hon ska simma nu, och bara använda armpuffar och ingen badring, som tur är så räcker dem för att hon ska flyta. Hon tar sig faktiskt fram lite på egenhand


    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
  • Äldre 10 Jul 23:17

    Duktiga töser ni har med napparna.
    Jolina har ju som sagt själv slutat men hon har tillgång till dom, men hon är ju ingen nappälskare så det är inga problem, kan sova utan, vill ibland ha....
    Nu har jag börjat låta henne ta den vid nattningarna med flit för hon börjar lite smått med att hon vill somna själv och det uppmuntrar jag gladeligen

    Men ikväll var hon billig ska ni veta Somnade sent igår (jag var med och sprang Engelbrektslöpet med några jobbarkompisar och Jolina och hennes far var med nere på byn och hejjade) men vaknade tidigt i morse ändå så vi hoppades på en liten middagsvila. Trots ett flertal längre utflykter med bil så somnade hon inte (resorna var inte i det syftet, vi bara hoppades och antog) Sååå jävla trött och trotsig ikväll! Men vi försökte få henne att somna tidigt, men tji. När vi väl gick upp och nattade så sa hon till slut: "mamma jag är stor tjej, jag kan sova själv.......i min säng" och så knatade hon iväg in på sitt rum och kurade ner sig i sin säng (där hon inte sovit på ett år) Och tro på fan, hon somnade!.....in en kvart!!!! Sen har vi djävlats ända till nu innan ungdj somnade

    Till saken hörde att vi hade gäster och jag hade ju mycket helre velat sitta med ute i den ljumma sommarkvällen med mitt vinglas är att sitta inne och bli seg av en tös som vägrar stänga ögonen!


    Jolina är helt underbar!
  • FruHeo
    Äldre 11 Jul 16:36
    Mumia: Skitunge !

    Ööööööööööööööh jag dör i värmen! Herregud! Termometern står på 35grader i skuggan och det är total stiltje. Tur att vi har havet runt knuten så det bara är att slänga sig i var 5:e minut ungefär.
    S o M älskar värmen, hoppar i och ur vattnet alldeles själva. Helt otroligt. Har man bara armpuffar på armarna så klarar de sig utan problem.  Hoppar rakt ut från bryggan. De är så söta, en står och spanar efter manter, den andra hoppar. Jag och Ville sitter mest på en filt intill och flämtar.
    Ville har det mindre roligt. Hans elaka mamma tycker att han helst inte bara ska ha solhatt på sig utan även lite tunna kläder men det tycker inte han. Visst ligga i skuggan naken, problemet är dock att solen tar så grymt mycket här även i skuggan. Så jag är lite försiktig. Men det stora problemet är att få i Ville nått att dricka. Han ratar allt utom mammas boobiesar. Tillgången på mjölk är ganska liten pga värmen. Har försökt med pärondricka, utspädda fruktpurréer, ersättning, majsvälling. Inget fungerar. Eller jo jordgubbspurré som man spär ut med jordgubbssaft men jag är lite restriktiv med jordgubbarna med tanke på allergirisken. Nån ytterligare idé????
    lycklig fyrbarnsmamma!
  • Äldre 11 Jul 18:24

    idag var vi på skansen och hälsade bl a på kattungarna. Då sa Julia " här får barnen lämna sina nappar och jag har redan lämnat mina ". Nu har det gått en månad sedan hon lämnade de och det har ju gått så bra.

  • Äldre 11 Jul 20:40
    Heoo: pröva isglass
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
  • Äldre 11 Jul 22:45

    Idag badade Ellan ute på Ekerö. En gång halkade hon och "ramlade" i vattnet på det djupa. men det var tydligen inte läskigt för sen kom hon på att det var roligt, så hon hoppade självmant rakt i plurret.  Jag gillar iofs att ungen är tuff när det kommer till vatten, men det finns väl gränser vad vad jag tycker är direkt lämpligt
    Men men, de är som de är


  • Äldre 12 Jul 07:11
    Melisabeth skrev 2010-07-11 22:45:56 följande:
    Idag badade Ellan ute på Ekerö. En gång halkade hon och "ramlade" i vattnet på det djupa. men det var tydligen inte läskigt för sen kom hon på att det var roligt, så hon hoppade självmant rakt i plurret.  Jag gillar iofs att ungen är tuff när det kommer till vatten, men det finns väl gränser vad vad jag tycker är direkt lämpligt
    Men men, de är som de är
    På nått sätt är jag glad att Leya helst bara år i till knäna och är en riktig badkruka
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Äldre 12 Jul 11:58

    Emil är en riktig badkruka, han går bara till knäna sen är det så bra så .
    Det är skönt för man har ju även två till att hålla koll på.
    Men jag har inte vart med vid badet än. Har ju Linus och sen får jag soleksem. Lite tråkigt, men sen kan jag ju inte bada än(har avslag än) och då är det olidligt att va vid havet eller sjön.
    Men nu är barna i falkenberg med deras mormor så jag hoppas att dom får va på straden mycket nu .

    Emil är inte blöjfri än, han vill inte helt enkelt. Han får ju springa bar nu när dom har vart ute hela dagarna i vattenspridaren och så men då kissar han ju där han står och även bajsar i gräset. Så han har inte riktigt knas på  detta än. Fast i nästa stund kan han komma och säga att han vill ha blöja på sig och då kan han bajsa och kissa i blöjan. Så undra om han ändå hajar lite fast han är för bekväm?


    Älskar mina 4 söner och maken också
Svar på tråden MajMammor 2007 15