• Äldre 11 Feb 08:52
    151781 visningar
    2830 svar
    2830
    151781

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Äldre 12 Jul 13:17

    Jag önskar att J kunde tänka sig att leka i strandkanten och inte bara simma som gjabbajna


    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
  • RosaNa­pp
    Äldre 12 Jul 13:32

    Nu har jag kommit in på den utbildningen jag valde i första hand. Ska jag börja eller inte?

    V är helt röd och torr på rumpan. Vet inte vad det kommer sig av. Det kliar iallafall. Tavegyl får han ju då varje kväll.
    L har nu gått med på att vi ska ringa Näl så det ska göras så snart som möjligt.

  • Äldre 12 Jul 13:43
    2Fina skrev 2010-07-12 07:11:13 följande:
    På nått sätt är jag glad att Leya helst bara år i till knäna och är en riktig badkruka
    Det posetiva är väl att hon mer eller mindre tvingas lära sig simma om hon ska hålla på sådär - kan ju inte bara hoppa i och hoppas på det bästa liksom
    Hon hade sina stora kusiner med, men de fick absolut inte hjälpa henne - hade ju varit mycket tristare... eller nått.
    Jaja, jag är glad att hon klarar sig bra iaf
    RosaNapp skrev 2010-07-12 13:32:48 följande:
    Nu har jag kommit in på den utbildningen jag valde i första hand. Ska jag börja eller inte?

    V är helt röd och torr på rumpan. Vet inte vad det kommer sig av. Det kliar iallafall. Tavegyl får han ju då varje kväll.
    L har nu gått med på att vi ska ringa Näl så det ska göras så snart som möjligt.
    Känner du att du vill och klarar det nu med såpass många små barn så tycker jag du ska köra.
  • Tess82
    Äldre 12 Jul 13:51
    RosaNapp skrev 2010-07-12 13:32:48 följande:
    Nu har jag kommit in på den utbildningen jag valde i första hand. Ska jag börja eller inte?
    Går ju alltid att testa, funkar det inte så kan du ju göra ett nytt försök när barnen blivit lite större. Vad är det du ska läsa?

    Här blev det en tråk-dag idag. Först var jag tvungen att städa lite och sitta i telefon för att få tag på nån som kunde hjälpa mig på arbetsförmedlingen. Fick tillslut svaret att jag måste åka till Leksand och skriva in mig. Stod på hemsidan att man kunde skriva in sig över telefon om det var stängt och det var det ju här i Rättvik men Leksand är tydligen samma kontor så det var bara att åka dit och väl där så hade deras datasystem crashat så man kan ju säga att jag åkte i onödan, han hade kunnat ta mina uppgifter så hade jag kunnat åka ner på kontoret i Rättvik imorgon istället. Jaja, Linnea fick vara med sin pappa på jobbet undertiden och hon hade då haft kul där.

    Nu sover L så jag passar på att få lite gjort vid datorn under tiden så vi kan vara ute på gården sen när hon vaknar. 
    Linnea -07
  • Äldre 12 Jul 19:56

    Tillbaks från Gotland och ser att det har hänt en del! Det var otroligt gött att komma iväg. Vi hade ju planer på det förra sommaren, men då bröt ju lilleman benet på makens andra semesterdag. Men nu så! 10 dagar på Gotland var precis vad vi behövde! Solig Nu är det bara 3 veckor kvar till bf! Tiden går fort, men jag är inte riktigt redo än, vill ha mer semester och fixa en massa först.

    MalinF,  Stort grattis till tvillingarna i magen! Solig

    Heoo, har du testat risdryck? (för visst tål han väl inte heller mjölk?) Fryst risdryck? Svårt, visst ska man väl egentligen inte ge till under ett åringar, men det borde ju vara viktigare att de får i sig något än inget alls?! Spå/blanda med hallonsaft eller något annat som han kanske gillar och liknar jordgubbar?!
    Mmm, vad gott det låter - not, men lilleman här äter gärna risdryck med hallonkräm och gf müsli i en enda röra till frukost.

  • Äldre 12 Jul 21:01

    Goddagens!
    Jolina har tidigare varit lite rädd i vattnet men nu har det tagit sig. Nu kastar hon sig hejdlöst i poolen hur som och doppar hela huvudet

    Själv jobbar jag denna vecka ut också innan semester. Blir nog en tripp i dalarna på semestern. Leksand sommarland, Rättvik och Orsa/Grönklint. Vill ej boka upp nå boende för då är det väl dåligt väder när man väl ska åka så vi får hålla tummarna att boende kan lösa sig på någe vis har ju egentligen tillgång till husvagn men gubben vägrar Obestämd

    Nu ska jag gå upp och titta om tösen somnat. Hon  håller ju på att lära sig somna själv


    Jolina är helt underbar!
  • Äldre 12 Jul 21:14

    Jag blir galen på Julia på kvällarna. Varenda kväll efter att vi läst saga, sjungit och sagt god natt så kommer hon på att hon ska bajsa. Och sedan sitter hon 10-15 min efter att hon har bajsat och försöker klämma ut mer bara för att slippa sova. Om vi tar upp henne från pottan skriker hon hysteriskt att hon inte är färdig. Vi har pratat mycket med henne om detta och har sagt att hon får bajsa innan sagan, då är hon med på det, men inte när det väl kommer till saken. Frågar henne flera gånger varje kväll om hon vill bajsa, men det vill hon aldrig förrän vi har sagt god natt.


    Nån som har nåt tips på hur vi kan få slut på det? Eller är det bara att vänta på att hon själv slutar?

  • Äldre 12 Jul 21:17
    tanucik skrev 2010-07-12 21:14:17 följande:

    Jag blir galen på Julia på kvällarna. Varenda kväll efter att vi läst saga, sjungit och sagt god natt så kommer hon på att hon ska bajsa. Och sedan sitter hon 10-15 min efter att hon har bajsat och försöker klämma ut mer bara för att slippa sova. Om vi tar upp henne från pottan skriker hon hysteriskt att hon inte är färdig. Vi har pratat mycket med henne om detta och har sagt att hon får bajsa innan sagan, då är hon med på det, men inte när det väl kommer till saken. Frågar henne flera gånger varje kväll om hon vill bajsa, men det vill hon aldrig förrän vi har sagt god natt.


    Nån som har nåt tips på hur vi kan få slut på det? Eller är det bara att vänta på att hon själv slutar?


    Det kan inte vara så att det är värmen som gör att hon inte vill sova och då kör hon med att hon ska bajsa för att vara uppe. 

    J har jätte svårt att komma till ro på kvällarna, när hon väl somnat så rinner svetten om henne 
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
  • Äldre 12 Jul 21:19

    3Busfrön, tror inte det är värmen, har pågått ett bra tag nu. Det konstiga är att när hon sover hos mormor och när hon var bortrest med mormor under en hel månad så gjorde hon aldrig så, utan då gick precis innan det var dusch/baddagsObestämd

  • zasata
    Äldre 12 Jul 21:56

    Hur äter era nu i värmen?


Svar på tråden MajMammor 2007 15