• 2små2stora

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Tess82

    Här hade vi en ganska sval förmiddag så det var riktigt behagligt ute men mot eftermiddan blev det varmare igen. Men jag klagar inte, har ju semester .

    Imorgon blir det Tomteland, Linnea ska lämna sina nappar till tomten eller om de har en gran att hänga dem i eller hur man nu gör. De ska lämnas i alla fall. Hon är helt med på det men jag gissar att hon inte riktigt har insett att de är borta för gott sen. Själv är jag inställd på några tuffa nätter men nu ska det göras. Vi får se till att köra på en heldag imorgon så hon är ordentligt trött men helst inte övertrött på kvällen hur nu det ska gå till .


    Linnea -07
  • tanucik

    Tess, det kommer gå bra. Är hon med på det och vetat om det ett tag så tror jag det kommer bli bra. Julia var beredd och det gick över förväntan. Grät i 20 min första kvällen men sov hela natten igenom. Sen har hon frågat ett par gånger men kommit på själv att hon har lämnat de. Nu, en månad senare brukar hon säga ibland att hon är stor nu och att kattungarna har hennes nappar. Men jag var också inställd på det värsta

  • Tess82
    tanucik skrev 2010-07-14 20:43:37 följande:
    Tess, det kommer gå bra. Är hon med på det och vetat om det ett tag så tror jag det kommer bli bra. Julia var beredd och det gick över förväntan. Grät i 20 min första kvällen men sov hela natten igenom. Sen har hon frågat ett par gånger men kommit på själv att hon har lämnat de. Nu, en månad senare brukar hon säga ibland att hon är stor nu och att kattungarna har hennes nappar. Men jag var också inställd på det värsta
    Ja jag hoppas att det ska gå bra men lika bra att vara inställd på att det blir jobbigt.
    Linnea -07
  • Malin F

    På tal om mat så äter C nästan ingenting. Idag fick vi nästan tvinga i henne vatten Man får vara glad om en glass slinker ner under dagen...

    Har sett tvillingarna idag på vul. Båda mådde prima så nu försöker jag vara positiv... åtminstone för stunden.


    ~Cornelia~ängeln Vide~
  • RosaNapp

    V äter frukost utan problem, men det blir mindre på dagen och kvällen. Frukt kan jag få i honom, men han dricker bra med vatten och någon macka lite då och då eller nötter så han får ju i sig ändå.

    Måste få honom att sluta sova på dagen nu också. Dels ska han ju börja förskolan om ca en månad och då vill jag ha det som en vana och dels är han vaken så sent nu att han håller dom andra vakna. Frågan är bara hur, egentligen behöver han fortfarande sova på dagen.

    Jag kom in på receptarie- distans. Ingen drömutbildning, men förhoppningsvis ger den jobb sen.

  • 2små2stora
    RosaNapp skrev 2010-07-14 23:02:15 följande:
    V äter frukost utan problem, men det blir mindre på dagen och kvällen. Frukt kan jag få i honom, men han dricker bra med vatten och någon macka lite då och då eller nötter så han får ju i sig ändå.

    Måste få honom att sluta sova på dagen nu också. Dels ska han ju börja förskolan om ca en månad och då vill jag ha det som en vana och dels är han vaken så sent nu att han håller dom andra vakna. Frågan är bara hur, egentligen behöver han fortfarande sova på dagen.

    Jag kom in på receptarie- distans. Ingen drömutbildning, men förhoppningsvis ger den jobb sen.
    Minska sovtiden för honom. Låt honom sova 20-30 min några dagar J kan klara sig till 19 utan att sova om hon sover till 9-9:30 och det sedan är en massa spännande saker som händer på em.
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
  • RosaNapp
    2små2stora skrev 2010-07-14 23:05:28 följande:
    Minska sovtiden för honom. Låt honom sova 20-30 min några dagar J kan klara sig till 19 utan att sova om hon sover till 9-9:30 och det sedan är en massa spännande saker som händer på em.
    Problemet är hur han blir när han blir trött. Han blir verkligen stirrig och övertrött. Det går ut över alla. Han nyps, bråkar och allt och han kan liksom inte hejda sig själv. Han blir för mycket helt enkelt och när han kommer på det så går han och lägger sig och sen är han helt väck när man väcker honom. Skrika i en halvtimme i sträck är liksom inga problem för honom.
    Att väcka honom gör honom bara otroligt arg och sur resten av dagen. tyvärr.
    Just nu önskar jag att jag hade ett eget rum till honom
  • 2Fina
    Tess, lycka till med napparna, här kommer det fortfarande något ynkligt "nappen" ibland och hon har försökt med att vi ska lämna tillbaka paketet hon fick av trollungarna men i det stora hela tror jag hon vet att hon inte får tillbaka nappen utan måste bara försöka

    Leyas middagsvila försvann med napparna och det är absolut inget som märks på henne, förut kunde hon sova 30-60 min och sen fick man väcka henne och hon var astrött. Nu vaknar hon runt 7 och somnar runt 21.

    Sen har hon börjat gå på pottan själv på morgonen, får lägga lite papper bredvid bara så fixar hon allt själv, detta sen hon hade barnvakt i måndags då vi var in på förlossningen en sväng och hon trodde att barnvakten var kvar på morgonen så hon skulle nog överraska barnvakten
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Tess82

    Nu har vi tillbringat 4 timmar på tomteland och alla var nöjda med det tror jag. Linnea lämnade själv napparna till tomten och fick ett kort av honom där han tackade för de fina napparna. Får väl se hur nattningen går ikväll men jag lurar på att låta sambon ta den så allt brukar gå mycket lättare då, hoppas att han är hemma så han kan göra det. I övrigt har vi haft en bra dag. Fint väder men inte allt för hett, vi har hälsat på hos tomten och trollen och Linnea har badat, åkt en liten båt, ridit på en ponny, hoppat i hoppborg m.m. Hon somnade i bilen på vägen hem men det blev max 10 min sömn så jag hoppas på en trött tjej ikväll som kan komma isäng i skaplig tid ifall det blir gråt efter napparna.

    Tror att det tar slut på dagvilan här också nu när napparna är borta men det är ju svårt att säga redan nu .

    DP, hur går det med bebisen, trodde ni att det var dags i måndags? Vilket datum var det beräknat?


    Linnea -07
Svar på tråden MajMammor 2007 15