• Äldre 11 Feb 08:52
    151883 visningar
    2830 svar
    2830
    151883

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • RosaNa­pp
    Äldre 16 Jul 19:28

    Nej, han sov som vanligt, vaknade vid halv 8. Det har han gjort ett bra tag nu.

    Men idag orkade han inte. Han gick in för att vila när jag höll på md lunchen, somnade naturligtvis. Turligt nog så lyckades jag störa honom tillräckligt mycket och milt för att han inte skulle bli förbannad. För inte äta i kombination med trött på den grabben är ingen lek!
    Nu är han lagd för kvällen. Hoppas han inte är övertrött nu bara.

  • Tess82
    Äldre 16 Jul 19:30

    Ja det var skönt att natten gick bra. Dagen har varit lugn förutom ett utbrott på förmiddan, kan nog ha lite att göra med att nappen är borta men annars har vi haft en bra dag. Blev inge sova middag idag för då kom hon på att napparna var borta och ville inte alls gå och vila men det var ju väntat. Får se hur natt nr 2 blir men jag tror nog att det här kommer att gå bra, snart är nappen bortglömd och vi sover nog bättre än vanligt eftersom det inte ska letas efter nappar mitt i natten .

    3bus, någon speciell anledning till stökig natt eller bara nåt tillfälligt? Hur mår hon nu?

    RN, skönt att han somnade bra.

    Tanucik, jobbigt med såna dagar men skönt att det gick över efetr vilan. Hur långt har du kvar nu då?


    Linnea -07
  • Äldre 16 Jul 19:32
    Tess: Vet inte riktig vad stöket kan bero på men troligen astman som spökar. Dessutom så matvägrar hon just nu.
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
  • Äldre 16 Jul 20:12

    Tess, 26 dagar kvar, så det börjar närma sig nu

  • Tess82
    Äldre 16 Jul 20:28
    2små2stora skrev 2010-07-16 19:32:51 följande:
    Tess: Vet inte riktig vad stöket kan bero på men troligen astman som spökar. Dessutom så matvägrar hon just nu.
    Stackarn det kan inte vara lätt alla gånger och se värmen också.
    tanucik skrev 2010-07-16 20:12:17 följande:
    Tess, 26 dagar kvar, så det börjar närma sig nu
    Då är det ju dags när som helst nu då, spännande...
    Linnea -07
  • Tess82
    Äldre 16 Jul 20:32

    Idag blev inte läggningen lika lätt. En övertrött tjej med ett hysteriskt utbrott. Fick ropa in sambon och han fick ta över och då lugnade hon sig lite men fortsatte att gråta ganska mycket i 5-10 min sen sov hon. Hon brukar gå och lägga sig frivilligt när hon blir trött men idag var det väl inte så lockande att gå och sova när det inte fanns nån napp så det hann gå lite för långt. Skönt att hon somnade fort i alla fall men inte känns det bra med såna där utbrott. Sen tar hon ut allt på mig så det var skönt att sambon kunde komma in och ta udden av det värsta utbrottet innan hon la sig.


    Linnea -07
  • Äldre 16 Jul 20:39

    Johanna är fortfarande vaken här men det är medvetet från vår sida. Vi hoppas att hon sover lite längre i morgon än till 6:30

    Tess: hoppas att det går bättre i morgon.


    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
  • Tess82
    Äldre 16 Jul 21:03

    Nu är det vaket igen men jag får inte vara inne hos henne heller. Antar att det är jag som är boven som fått henne att ge bort napparna. Hon bara slår efter mig och vill ha bort mig så jag håller mig undan .


    Linnea -07
  • Äldre 16 Jul 21:24
    Tess82 skrev 2010-07-16 21:03:28 följande:
    Nu är det vaket igen men jag får inte vara inne hos henne heller. Antar att det är jag som är boven som fått henne att ge bort napparna. Hon bara slår efter mig och vill ha bort mig så jag håller mig undan .
    Det lär inget vidare. Hoppas att hon lugnar sig snart.

    Kram 
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
  • Äldre 16 Jul 22:32
    Tess, jobbigt, men antar att dom måste ha någon syndabock... Leya är mer svårsövd nu utan napp, därav ingen middagslur (oftast nu då). Men hon kan komma på mitt i nattningen att hon inte alls är trött och vill gå ner... det har nog bara inträffat ett par gånger innan nappen försvann... Sen måste vi prata och prata och prata tills rätt tillfälle, då säger vi att vi måste fundera vad vi ska säga eller att vi måste vila rösten, idag somnade hon en minut efter att hon sagt "AHA" när jag sa att jag måste vila lite innan jag fortsatte sagan
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
Svar på tråden MajMammor 2007 15