• Äldre 11 Feb 08:52
    151080 visningar
    2830 svar
    2830
    151080

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Tess82
    Äldre 17 Jul 14:21

    La om taktiken och satt hos henne trots att hon var arg och skrek. Hon lugnade snart ner sig och kom på att hon både var hungrig och törstig så vatten och banan fick det bli. Sen hittade hon på det ena efter det andra, borsta tänderna, gå och kissa m.m. och vi myste och pratade en bra stund och 22.30 somnade hon tillslut utan att vara ledsen. Vaknade sedan en gång i natt och grät kanske 10 min men somnade om och sov till ca 8.30. Blev väl ungefär som jag förväntade mig att första natten skulle vara.


     


    Idag har vi varit till en levande fäbod några kilometer härifrån och tittat på djur. Linnea har klappat kalvar och matat höns, tittat på hästar och kattungar. Tog en fika där också innan vi åkte hem. Sen blir det grillning och en lugn kväll på hemmaplan.


    Linnea -07
  • Äldre 17 Jul 17:35

    Hej hopp!
    Trött som få. Tösen har sovit hos sin farmor inatt för jag jobba kväll igår och dag idag och gubben är ju i Norge. Farmor har nog tröttat ut lilltösen regält för hon hade sovit från 19.30 till 08.20 och när jag hämtade henne var hon jättetrött och somnade i bilen och sover än. Kanske blir för natten.......?


    Jolina är helt underbar!
  • Äldre 17 Jul 20:56
    Jolina plockade ur alla mina mynt ur plånboken och la i sin

    Jolina:"jag ska köpa godis för dom här"
    Karin:"men det är ju mina pengar"
    Jolina:"men du kan köpa nya pengar"
    Karin:"man kan inte köpa pengar, man måste förtjäna dom på jobbet"
    Jolina:" jaa du kan fråga dina jobbarkompisar om du kan få lite mer pengar"

    Tänk om det vore så enkelt
    Jolina är helt underbar!
  • Äldre 17 Jul 20:59
    mumia skrev 2010-07-17 20:56:26 följande:
    Jolina plockade ur alla mina mynt ur plånboken och la i sin

    Jolina:"jag ska köpa godis för dom här"
    Karin:"men det är ju mina pengar"
    Jolina:"men du kan köpa nya pengar"
    Karin:"man kan inte köpa pengar, man måste förtjäna dom på jobbet"
    Jolina:" jaa du kan fråga dina jobbarkompisar om du kan få lite mer pengar"

    Tänk om det vore så enkelt


    Här verkar det nu som om J har förstått detta med att bajsa på pottan Klistermärken var en stor hit  
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
  • Äldre 17 Jul 21:14

    idag somnade min tjej utan att behöva sitta på pottan i 20 minuter. Var riktig trött. Våra vänner var här med sin 5-åring, och de två är det inget stopp på.

  • Äldre 17 Jul 21:20
    2små2stora skrev 2010-07-17 20:59:44 följande:


    Här verkar det nu som om J har förstått detta med att bajsa på pottan Klistermärken var en stor hit  
    Åh jag har försökt med klistermärken i månader men hon verkar inte alls bry sig i dom......ska bara promt ha blöja när det dags för bajs Obestämd
    Jolina är helt underbar!
  • Äldre 17 Jul 21:37
    mumia skrev 2010-07-17 21:20:07 följande:
    Åh jag har försökt med klistermärken i månader men hon verkar inte alls bry sig i dom......ska bara promt ha blöja när det dags för bajs Obestämd
    J älskar klistermärken helst ska det vara prinsessor på men det fungerar bra med hundar också Vi har hållit på länge 1 år med bajsandet. Kisstorr blev hon på 2 veckor men har fram tills nu inte verkat känna av att hon behöver bajsa eller något liknande.
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
  • zasata
    Äldre 17 Jul 22:00

    tess: Skönt det gått lite bättre:

    mumia: haha så sött..

    Jag satt i morse och tittade lite på cykelvagnar och har öppe på datorn, sen går jag iväg kommer Ebba
    "Mamma, var är pappa"
    pappa var iväg och la Leo så jag gick med henne och se vad hon ville.
    "Mamma, jag måste ha en sådan där." Ställer sig och pekar på datorn.
    "vad skall du ha den ?" frpgar jag,
    "Jag måste ha den."

    hum ja jo.. vi skall ju ha en sådan så okej.
    Jätte glad Ebba springer till sin pappa.
    "Pappa, titta jag måste ha en sådan, och mamma ge mig"


  • Äldre 17 Jul 22:21

    Idag hade Leya frågat efter sina nappar och blivit ledsen... då är det ändå 3 veckor sen hon hade en napp sist... Tror dock att hon använder det som argument bara för att hon vill ha lite uppmärksamhet... och kom inte och säg att en 3-åring inte är så smart för det är dom

    Leya har varit "bajs"-torr längre än kisstorr men nu går det ju bra vilket som. Nu går hon ju också på pottan själv på morgonen och torkar sig själv, har lagt fram lite papper. Har det råkat komma i trosorna så tar hon av sig dom också. Sen kommer hon tassande till oss med nallar och kudde men det blir inget mer sova


    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Äldre 17 Jul 22:26
    2Fina skrev 2010-07-17 22:21:26 följande:
    Idag hade Leya frågat efter sina nappar och blivit ledsen... då är det ändå 3 veckor sen hon hade en napp sist... Tror dock att hon använder det som argument bara för att hon vill ha lite uppmärksamhet... och kom inte och säg att en 3-åring inte är så smart för det är dom

    Leya har varit "bajs"-torr längre än kisstorr men nu går det ju bra vilket som. Nu går hon ju också på pottan själv på morgonen och torkar sig själv, har lagt fram lite papper. Har det råkat komma i trosorna så tar hon av sig dom också. Sen kommer hon tassande till oss med nallar och kudde men det blir inget mer sova
    Johanna kommer och har ont lite var stans. Hon kommer och säger
    Aj,  du måtte säja ja ont stans
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
Svar på tråden MajMammor 2007 15