• Äldre 11 Feb 08:52
    150712 visningar
    2830 svar
    2830
    150712

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Tess82
    Äldre 17 Jul 22:28

    Dröjde länge innan Linnea ville bajsa annat än i blöja också men nu har hon gjort det på toaletten ett tag. Här används blöja fortfarande på natten men ska försöka sluta snart bara hon får vänja sig lite vid att vara utan napp först, en sak i taget.

    Idag gick läggningen långt över alla förväntningar. Hon ville att vi skulle läsa en saga och sen sa vi gonatt. Ropade ganska snart att hon behövde upp och bajsa men det blev inget. Sen sa jag att hon inte fick ropa hela tiden utan försöka sova. Hörde henne ligga och sjunga en stund sen ropade hon mamma lite försiktigt ett par gånger men blev tyst när hon inte fick nåt svar. Är ju ingen garanti för att natten blir lugn men skönt att slippa ett sånt hysteriskt utbrott som igår.


    Linnea -07
  • Tess82
    Äldre 18 Jul 12:16

    Hela natten var lugn, jag hörsde henne en gång men tror nästan att hon pratade i sömnen för hon ropade "jag vill ha delfinen Erik". (Erik=storebror, delfinen=badleksak). Kanske hon halvt vaknade upp ur en dröm eller nåt. Sov till 7.30 imorse också så jag ska inte klaga.


    Linnea -07
  • Äldre 18 Jul 12:21
    Tess82 skrev 2010-07-18 12:16:17 följande:
    Hela natten var lugn, jag hörsde henne en gång men tror nästan att hon pratade i sömnen för hon ropade "jag vill ha delfinen Erik". (Erik=storebror, delfinen=badleksak). Kanske hon halvt vaknade upp ur en dröm eller nåt. Sov till 7.30 imorse också så jag ska inte klaga.
    Vad skönt att natten gick bra. 
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
  • Tess82
    Äldre 19 Jul 09:54

    Tror hon kör varannan natt, var lite sämre att somna igår och vaknade flera gånger sen. Vid 4.20 kom hon intassande och skulle ligga hos oss och somnade och sov till 8.30. Jag sov inte lika bra och stel i ryggen, skulle aldrig klara samsovning eller kanske man vänjer sig. Vår säng är bara 160 cm också och med två som kan ta plats så blir det inte många cm kvar åt mig.


    Linnea -07
  • Äldre 19 Jul 15:35

    Nu börjar jag förstå er som har matvägrande barn. Jolina har ju alltid varit duktig på att äta men nu vill hon aldrig ha. Idag till lunch sa hon till att hon var hungrig och ville ha en smörgås, men slickade bara av smör och kaviar sen sa hon tack för maten Obestämd och när jag frågar vad hon vill ha säger hon bara "inget!" och idag är det inte ens varmt annars har jag kunnat förstå...


    Jolina är helt underbar!
  • Äldre 19 Jul 15:51
    mumia skrev 2010-07-19 15:35:54 följande:
    Nu börjar jag förstå er som har matvägrande barn. Jolina har ju alltid varit duktig på att äta men nu vill hon aldrig ha. Idag till lunch sa hon till att hon var hungrig och ville ha en smörgås, men slickade bara av smör och kaviar sen sa hon tack för maten Obestämd och när jag frågar vad hon vill ha säger hon bara "inget!" och idag är det inte ens varmt annars har jag kunnat förstå...
    Johanna lever på frukt, fast hon åt faktiskt en rejäl portion med gröt till frukost. Sedan har det slunkit ned en banan och 2 bitar vattenmelon. 
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
  • Äldre 19 Jul 22:49

    Halloj i tråden! Hoppas att alla har det fintfint!
    Själv är det toppen! Höggravid, har väl ca 2 veckor kvar gissar jag men mår så himla bra så jag hoppas bebis stannar ett tag till för jag vill bada mer i sommar och bara njuta. Solig Visst är det tungt med mage och visst har jag en foglossning från h-e, och jo, förvärkar också. Men nu när det är varmt, maken är hemma och jag slipper göra något jobbigt eller tungt för fogarna Hjärtaär det bara så gött!

    Har för första året på fem år fått en riktig semester! Känns kanske lite knas att skriva så för visst har vi haft semester ihop, men det har varit nyfödda barn, skrikiga/allergiska barn, brutna ben och mycket annat som gjort att det blivit skit och trist. Nu håller vi som bäst på att skruva ihop möbler och fixa inför bebisen, fast i de andra barnens rum än så länge. Bebisens rum lär ta tid för där är helt fullt med en massa annat.

    Läser att ni tagit nappar, potttränar osv. Skönt att det ändå verkar gå bra för de flesta.
    Vi har haft turen att slippa napp och lillaman är torr sedan ett år tillbaks. Men denna bebisen lär vi nog trycka in en napp i vare sig h*n vill eller inte är jag rädd för. Drömmer

  • Tess82
    Äldre 20 Jul 09:27
    Kavat, låter härligt att få koppla av lite innan bebisen kommer.

    Linnea har också alltid varit storätare men nu äter hon knappt nånting.

    Var har DP tagit vägen, hon brukar ju vara in och skriva ofta, har det kommit en bebis tro???
    Linnea -07
  • Äldre 20 Jul 10:14
    Tess82 skrev 2010-07-20 09:27:36 följande:
    Kavat, låter härligt att få koppla av lite innan bebisen kommer.

    Linnea har också alltid varit storätare men nu äter hon knappt nånting.

    Var har DP tagit vägen, hon brukar ju vara in och skriva ofta, har det kommit en bebis tro???
    Nänä, ingen bebis hehe... lite förvärkar igår men dom försvann när jag skulle sova... nu är det dags för den första blodtryckskontrollen av två denna vecka.... vill verkligen att bebisen kommer ut så jag slipper åka på mvc två gåger per vecka. Men vi tror på första datumet som var den 22, har blivit bra, Leya född 22 maj och bebisen 22 juli (om man får önska)
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Tess82
    Äldre 20 Jul 10:31
    2Fina skrev 2010-07-20 10:14:47 följande:
    Nänä, ingen bebis hehe... lite förvärkar igår men dom försvann när jag skulle sova... nu är det dags för den första blodtryckskontrollen av två denna vecka.... vill verkligen att bebisen kommer ut så jag slipper åka på mvc två gåger per vecka. Men vi tror på första datumet som var den 22, har blivit bra, Leya född 22 maj och bebisen 22 juli (om man får önska)
    Då håller vi tummarna för den 22a.
    Linnea -07
Svar på tråden MajMammor 2007 15