• 2små2stora

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Malin F

    Hej på er.

    Idag har C varit på koll hos prematurdoktorn.
    Allt fint. 13 kg till 95 cm... Hattmått 49 cm.

    mumia: Spännande, hoppas det blir syskon snart då

    Heoo: Tråkigt att ni ska gå isär...

    Önskar er lycka till ni som har bf i snar framtid. Själv är jag nu i v.13 och börjar redan bli rund Har svårt att förstå hur stor man blir med två egentligen...


    ~Cornelia~ängeln Vide~tvillingar i magen~
  • 2små2stora
    Malin F skrev 2010-07-27 19:34:57 följande:
    Hej på er.

    Idag har C varit på koll hos prematurdoktorn.
    Allt fint. 13 kg till 95 cm... Hattmått 49 cm.

    mumia: Spännande, hoppas det blir syskon snart då

    Heoo: Tråkigt att ni ska gå isär...

    Önskar er lycka till ni som har bf i snar framtid. Själv är jag nu i v.13 och börjar redan bli rund Har svårt att förstå hur stor man blir med två egentligen...
    Härligt
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
  • Kavat

    Heoo, så trist, men du verkar ha en sund uppfattning ändå. Kanske man tvingas till i och för sig när man ställs inför ett sådant beslut och har haft tid att tänka över det. Klart det är bätte för barnen att ha två lyckliga föräldrar än två olyckliga.
    Men ja, usch, jobbet med att dela upp allt och vem som ska "ha" vad är jobbigt. Jag har dock aldrig separerat med barn, bara med katt så då är det ju klart inte lika jobbigt. Hoppas att det ordnar sig till det bästa för dig och barnen. Låter som en smart lite Ville du har dock, klart mammas bröst är bäst!
    Kram! Hjärta

  • Tess82
    Heoo, vad tråkigt men som du säger så är det ju bättre att vara lyckliga på varsitt håll än olyckliga tillsammans.

    DP, håller tummarna för att bebis tittar ut snart.

    Mumia, håller tummarna att ni får igång verksta'n snart då...

    Nu är vi hemma igen efter en liten trip neråt i landet till min pappa och en sväng till min syster. Linnea var överlycklig när hon fick hoppa studsmatta med sin kusin som är 7 år. De lekte jättebra tillsammans hela dagen. Annars har det varit lite jobbigt, mycket bilåkande, svårt att få Linnea både att äta och sova så nån riktig semester blir det ju inte men kul att komma iväg och träffa släkten lite ändå.

    Linnea lyckades ramla ut soffan igår kväll och for rakt in i bordet så hon har ett fint blåöga men verkar inte ha ont av det längre i alla fall.
    Linnea -07
  • RosaNapp

    Heoo: vad tråkigt. Vet vad du går igenom nu, gör det ju själv. Om än jag kommit lite längre i den praktiska processen än du kanske.

    Vi ska fö gå i parterapi. Han motvilligt, men följer med. Vi ska se om det ens finns något att rädda. Men skilsmässan och allt kommer gå som vi planerat. Just nu känns det lugnt, det har ju egentligen varit det jag velat hela tiden. Att vi går i parterapi ordentligt vill säga.

    V frågar inte så mycket, han berättar mest sina långa historier om allt möjligt, går och sjunger (nationalsången, imse vimse spindel eller någon egen påhittad, helst om älvan Tristan som blir fångad av en hök ).
    Därmot har hans storasyster kommit in i en extrem varför-period. Överdriver inte när jag säger att det är varför-fråga om ALLT.

    Hade dop i helgen för minste lillebror Er.

    mamma-monika.blogspot.com

    DP: bebis på g?

  • 2små2stora

    J har hjälpt sin pappa att sparka och knuffa ved idag dvs de har klyft den.

    Sedan på kvällen så gick handtaget på frysen sönder så nu hoppas vi på att det går att köpa ett nytt handtag bara. Har ingen större lust att slänga ut 6000kr på en ny kyl/frys.

    J skulle inte äta sin mat till middag åt bara några tuggor så då sa vi att då kastar vi maten och det var hon ok med men senare blev det ett ramaskri då det inte fanns någon mat kvar, hon åt 1/2 flaska välling innan hon somnade så vi får se hur natten blir.


    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
  • 2små2stora

    Nu har vi beställt ett nytt handtag till frysen. 

    Skruvade ihop spjälsängen för att se om allt fanns till den och det fattas 1 skruv till en täckbricka bara. J ska ligga i sängen och sova säger hon så det kanske är tur att det får stå uppställd så att nyhetens behag får lägga sig lite. 


    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
  • tanucik

    Här har vi bäddat spjälsängen i veckan och hängt upp mobilen. Trodde att Julia skulle vilja sova i den, men hon verkar förstå att det är till bebisen. Däremot klättrar hon på den hela tiden och sätter på mobilen, vill att den ska spela hela tiden

Svar på tråden MajMammor 2007 15