• Äldre 11 Feb 08:52
    151141 visningar
    2830 svar
    2830
    151141

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Äldre 7 Aug 20:06
    tanucik skrev 2010-08-07 11:59:38 följande:

    mumia - vi brukar också hota, men då säger vi typ "ligger du inte stilla, så slutar jag läsa" och det händer när hon försöker bläddra vidare trots att jag inte läst färdigt eller lägga sig mitt på boken för att "se bättre" men då ser ju inte jag texten.

    Julia har lärt sig ett nytt ord "typiskt" hörde det på TV i "Musses klubbhus" och nu säger hon det hela tiden. Har inte riktigt förstått när hon ska använda det, men oftast använder hon det rätt och det låter rätt kul, när man till exempel säger till henne att plocka undan sina leksaker så säger hon " Ah, typiskt"


    Leya använder ordet "Perfekt" väldigt ofta också i rätt sammanhang, som t ex "titta, den passar perfekt" mel, skönt att få sådant gjort också. min mamma har precis flyttat till hyreshus så vi har också tvättstuga att utnyttja nu men vi har för tillfället inga mattor mer än den under rumsbordet
    »-(¯`v´¯)-> Leya -07 & Billy -10 »-(¯`v´¯)->
  • zasata
    Äldre 8 Aug 09:42

    Kavat har fått sin pojke nu


  • Tess82
    Äldre 8 Aug 13:39

    Grattis Kavat!!!


    Linnea -07
  • Äldre 8 Aug 13:52

    Japp, i fredags morse fick vi en liten kille, 51cm och 3445g. Hjärta
    Förlossningen gick toppen, trots att det inte blev som man trott. Allt avstannande när vi var inne på förlossningen. Lustgasen funkade iinte alls denna gång så fick eda tidigt. Så fick värkstimulerande och sen satte det fart, från 3 cm till ute på en timme! Men sprack inget. Barnmorskan hann inte få på sig hanskarna ens!
    Nu mår vi toppen men är rätt trötta och har värsta träningsvärken pga krystning sittandes halvt på ett uppochnerpåvänt bäcken och halvt på min ena hand i en vanlig säng.

  • FruHeo
    Äldre 8 Aug 14:28

    Kavat! Grattis grattis grattis! Så himla roligt med en liten kille till. Jävlar vilken fart säger jag.


    lycklig fyrbarnsmamma!
  • Äldre 8 Aug 14:35

    Grattis Kavat

  • Äldre 8 Aug 15:38

    Grattis Kavat


    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
  • Äldre 8 Aug 20:52

    Mera bebisar!?? Hej å hå Grattis Kavat!!!

    Här "gosas" det inför ÄL


    Jolina är helt underbar!
  • Äldre 9 Aug 08:54
  • Äldre 9 Aug 08:57
    mumia skrev 2010-08-08 20:52:00 följande:
    Mera bebisar!?? Hej å hå Grattis Kavat!!!

    Här "gosas" det inför ÄL
    Lycka till

    Fy vilket trist väder vi har idag, grått dimmigt och regn jag som trodde att det fortfarande var sommar och inte höst. 
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
Svar på tråden MajMammor 2007 15