• Äldre 11 Feb 08:52
    150838 visningar
    2830 svar
    2830
    150838

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Äldre 28 Aug 13:12

    Leya är lite rolig när hon sjunger Fader abraham, då sjunger hon "fyra höner hade abraham" haha...

    Nä, jag är inte orolig över hennes tal eller förståelse, ibland kopplar hon ihop saker och ting så man blir bara stöss....


    »-(¯`v´¯)-> Leya -07 & Billy -10 »-(¯`v´¯)->
  • Äldre 28 Aug 21:47

    Hejsan på er alla!
    Trist med vanliga vardagen igen, nu lunkar allt på som vanligt igen o har inge skojsigt alls att berätta
    Ina har varit på sin 3-årskontroll nu. Inga problem alls. och på tal om språk så har jag inget att klaga på. Ina är sjukt duktig att prata och förstå. har inte märkt av nå svårigheter med nån bokstav heller.

    Grubblar mycket just nu. Separationsfrågan tar upp min tankeverksamhet beslutsångest de lux!! Jag vill egentligen inte och kan inte göra så mot Jolina. Va fan vi har ju egetligen framtidsplaner här med huset o så och Jolina har äntligen en hel del skoj att pyssla med. Hennes "lekhörna" på tomten med lekstuga, gungställning o rutschkana, sandlådan och poolen är rena drömmen för en unge.
    Ingen av oss skulle nog orka bo kvar i huset ensam (för mycket att klara på egen hand med gräsklippning, snöskottning, vedkörning och eldning mm mm) så jag är rädd att en separation skulle innebära säljning av huset, vilket vore synd!
    Jag älskar ju han egentligen men han är för egoistisk och vi har för olika syn på saker o ting och framförallt det här med fler barn... Tiden går! Han måste komma med ett klart svar NU. Vill han inte ah fler barn drar jag! jag vet att jag om en sis så där 20-30 år kommer vara bitter och ångerfull över mitt vägval i livet om jag valde att stanna i detta förhållande och därav själv valde att ej få fler barn. Är 30 så jag hoppas kunna hinna hitta kärlek igen och få barn på annat håll......eller?? Men fan så rädd man är. Jag har ju inte varit singel sen tonåren. Hur gör man? och bor på liten ort gör jag med så det finns inte så mycket att välja på

    ja ni hör.... beslutsångest de lux är bara förnamnet!!


    Jolina är helt underbar!
  • Äldre 28 Aug 21:58
    mumia: har ni testat med familjerådgivning?

    Det är en svår sits du sitter i, hoppas att det löser sig för er.  
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
  • Äldre 28 Aug 22:07

    Jag funderar på att gå dit själv för han vägara ställa upp....som vanligt


    Jolina är helt underbar!
  • zasata
    Äldre 28 Aug 22:09

    mumia: Hoppas det löser sig till det bästa. Vad säger han om att du funderar på att dra?


  • Äldre 28 Aug 22:13

    zasata - han vet ingenting!! har slutat prata med han om barnfrågan för han blir ändå bara sur och byter samtalsämne. Har funderat på om jag skulle skriva ner allt i ett brev för då får man i alla fall prata till punkt och han blir liksom illa tvungen att "höra" allt.


    Jolina är helt underbar!
  • zasata
    Äldre 28 Aug 22:42
    mumia skrev 2010-08-28 22:13:30 följande:
    zasata - han vet ingenting!! har slutat prata med han om barnfrågan för han blir ändå bara sur och byter samtalsämne. Har funderat på om jag skulle skriva ner allt i ett brev för då får man i alla fall prata till punkt och han blir liksom illa tvungen att "höra" allt.
    Jag tycker faktiskt brev är jättebra! Har jag själv gjort flera gånger i olika samanhang, om man har mycket att säga och vill få ur sig. Gör det, ge honom tid och hoppas han pratar.
    Om du tex bokar tid på familjerådgivning och säger när och var kommer han inte då?
  • Äldre 28 Aug 22:45
    zasata skrev 2010-08-28 22:42:19 följande:
    Jag tycker faktiskt brev är jättebra! Har jag själv gjort flera gånger i olika samanhang, om man har mycket att säga och vill få ur sig. Gör det, ge honom tid och hoppas han pratar.
    Om du tex bokar tid på familjerådgivning och säger när och var kommer han inte då?
    Ja brev tror jag också på.
    att han kommer..............det tror jag inte
    Jolina är helt underbar!
  • zasata
    Äldre 28 Aug 22:51
    mumia skrev 2010-08-28 22:45:02 följande:
    Ja brev tror jag också på.
    att han kommer..............det tror jag inte
    Vad tråkigt :( Hoppas brev funkar, då kan du ju ta med allt även familjerådgivning också.
  • Äldre 29 Aug 09:45

    Johanna har börjat somna själv i sin säng Hon har fått en egen bärbar DVD som hon ligger och tittar på


    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
Svar på tråden MajMammor 2007 15