• 2små2stora

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • mumia

    väntar och väntar och väntar.... Syrran hade BF i fredags...såå spännande

    har alla flytt fältet härifrån förresten?


    Jolina är helt underbar!
  • 2små2stora
    mumia skrev 2010-09-01 22:16:32 följande:
    väntar och väntar och väntar.... Syrran hade BF i fredags...såå spännande

    har alla flytt fältet härifrån förresten?
    Näe då Vi har haft fullt upp sista dagarna bara.

    har lyckats komma på varför J inte vill ha långbyxor och då ffa byxor med knapp och det är för att linningen hamnar precis över pacemakern. Kan tänka mig att det känns obehagligt. Så nu blir det till att leta efter byxor med resår i midjan.  
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
  • FruHeo
    Mumia: Skönt att ni fått prata igenom saker. Hoppas att han fattar allvaret!

    Nej då, inte har jag flytt fältet. Jag försöker bara få ihop min vardag. Exmaken har flyttat ur huset så det gapar  mer än rätt tomt måste jag säga. Jag inser mer och mer att det inte riktigt är hållbart att bo kvar i huset. Inte av ekonomiska aspekter utan av känslomässiga. Men jag vill inte byta ned mig. JAg vill att alla barnen ska ha varsitt rum, ljust och stort kök etc. Dessutom vill jag inte behöva göra om så mycket så då begränsas utbudet maximalt. För folk har FRUKTANSVÄRT dålig smak!

    bostad.lansfast.se/AllaBilder.aspx&typ=CMVilla&from=Hemnet
    kanske vore nått. Synd bara att de ska ha 4,2 mille för det!
    bostad.lansfast.se/AllaBilder.aspx&typ=CMVilla&from=Hemnet  kanske också vore nått men som sagt, alldeles för många pengar för att jag ska ha råd. ÄVen om jag tror att jag skulle få ut rätt bra om vi sålde huset. För vi fick det för en spottstyvel och har verkligen fixat till det. Så jag blir inte förvånad om det går för 3-3,5mille, men som sagt, då ska ju maken ha hälften. Så det krävs att räkna lite på det måste jag säga. Men det som tar emot att flytta är som jag sagt innan att bästa vännen bor granne med oss. Attans praktiskt måste jag säga.

    lycklig fyrbarnsmamma!
  • Melisabeth

    Mumia - får hoppas du får ett vettigt besked snart då

    Här grubblas det också en del.PÅ lite allt möjligt sådär. Framför allt så tycks jag ha fått en väldigt djupsinnig och klok tjej, som sätter mig på det hala ibland.
    Hon hade idag en lång diskussion om att Om hon avstår leksaker och andra saker som man måste köpa, så behöver inte jag jobba. och då kan hon vara hemma med mig istället för att vara på dagis. och det vore ju så bra eftersom hon saknar mig när hon är på dagis.
    hur hon kom fram till det hela vet jag inte, det bara kom som svar på att jag tyvärr måste söka jobb.
    Känns lite hårt att höra från en sådan liten att hon är villig att offra leksaker och annat för att få vara hemma med mig. (Jag vet ju att hon inte menar det egentligen - på sikt, men det sätter en ju lite på pottkanten när hon ens tar det resonemanget liksom)


  • Tess82
    Heoo, förstår att det känns jobbigt, både att bo kvar och att behöva flytta.

    Mel, din tjej låter väldigt klok måste jag säga. Hur mår du nu för tiden och hur går det med jobbletande?
    Linnea -07
  • 2Fina

    Heoo, husen ser härliga ut, det första ser ut som en liten herrgård Hoppas du kommer till ro med ett bra beslut.


     


    Mel, djup tjej, Leya kan också komma med djupsinniga saker ibland, nog kan dom tänka och koppla iallafall


    »-(¯`v´¯)-> Leya -07 & Billy -10 »-(¯`v´¯)->
  • Melisabeth
    Tess82 skrev 2010-09-03 08:20:34 följande:
    Heoo, förstår att det känns jobbigt, både att bo kvar och att behöva flytta.

    Mel, din tjej låter väldigt klok måste jag säga. Hur mår du nu för tiden och hur går det med jobbletande?
    Det är väl lite upp och ner får jag väl säga. Det blir väl sakta bättre och bättre fortfarande. Men jag märker ju fortfarande att jag är extremt dålig på att hantera stress, och bryter ihop äver skitlöjliga saker av och till.
    Över sommaren här, eller iaf senare delen av den har jag dock varit befriad från panikångestattacker iaf

    Jobbletandet går väl sådär. är kanske inte flitigast i världen (inte mest motiverad), men försöker få iväg lite vettiga saker iaf. Har ett jobb att söka som verkligen vore hur bra som helst. Handlar om precis det jag gjorde på sommaren för 100 år sedan och älskade. Då blir det så jobbigt, för eftersom jag vet att det vore skitbra så blir jag pissnervig och vet liksom inte vad jag ska skriva. Vore så jobbigt att bli dissad när jag vet att jag skulle trivas och vet att jag "kan".

    Så det är väl stabilt men svajigt eller hur man kan säga - över lag stabilt, men lite snålblåst på toppen typ
  • Tess82
    Melisabeth skrev 2010-09-03 11:47:50 följande:
    Det är väl lite upp och ner får jag väl säga. Det blir väl sakta bättre och bättre fortfarande. Men jag märker ju fortfarande att jag är extremt dålig på att hantera stress, och bryter ihop äver skitlöjliga saker av och till.
    Över sommaren här, eller iaf senare delen av den har jag dock varit befriad från panikångestattacker iaf

    Jobbletandet går väl sådär. är kanske inte flitigast i världen (inte mest motiverad), men försöker få iväg lite vettiga saker iaf. Har ett jobb att söka som verkligen vore hur bra som helst. Handlar om precis det jag gjorde på sommaren för 100 år sedan och älskade. Då blir det så jobbigt, för eftersom jag vet att det vore skitbra så blir jag pissnervig och vet liksom inte vad jag ska skriva. Vore så jobbigt att bli dissad när jag vet att jag skulle trivas och vet att jag "kan".

    Så det är väl stabilt men svajigt eller hur man kan säga - över lag stabilt, men lite snålblåst på toppen typ
    Håller tummarna för att du får ihop en bra ansökan så att jobbet kan bli ditt. Att du har erfarenhet av samma arbete sedan tidigare är ju en bra merit.
    Linnea -07
  • 2små2stora
    Melisabeth skrev 2010-09-03 11:47:50 följande:
    Det är väl lite upp och ner får jag väl säga. Det blir väl sakta bättre och bättre fortfarande. Men jag märker ju fortfarande att jag är extremt dålig på att hantera stress, och bryter ihop äver skitlöjliga saker av och till.
    Över sommaren här, eller iaf senare delen av den har jag dock varit befriad från panikångestattacker iaf

    Jobbletandet går väl sådär. är kanske inte flitigast i världen (inte mest motiverad), men försöker få iväg lite vettiga saker iaf. Har ett jobb att söka som verkligen vore hur bra som helst. Handlar om precis det jag gjorde på sommaren för 100 år sedan och älskade. Då blir det så jobbigt, för eftersom jag vet att det vore skitbra så blir jag pissnervig och vet liksom inte vad jag ska skriva. Vore så jobbigt att bli dissad när jag vet att jag skulle trivas och vet att jag "kan".

    Så det är väl stabilt men svajigt eller hur man kan säga - över lag stabilt, men lite snålblåst på toppen typ
    Vad skönt att det går åt rätt håll  
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
Svar på tråden MajMammor 2007 15