• Äldre 11 Feb 08:52
    150844 visningar
    2830 svar
    2830
    150844

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • RosaNa­pp
    Äldre 9 Sep 15:35

    mumia: ja, jag anser ju inte att barn måste ha föräldrarna tillsammans oavsett vad och 4an behöll jag ju med vetskapen om att exet inte var glad åt det. Jag ångrar inget av barnen, trots min nu inte avundsvärda sits och trots att jag fortfarande vill lappa ihop det med exet men han inte vill.

    Har man dessutom redan barn ihop ser jag det som en fördel, då flyttar barnen tillsammans till den andre föräldern och har iallafall alltid varandra som stöd.

  • Äldre 9 Sep 20:30
    Mumia, låter jobbigt att han ändå inte har förstått
    »-(¯`v´¯)-> Leya -07 & Billy -10 »-(¯`v´¯)->
  • Äldre 9 Sep 21:31
    Melisabeth skrev 2010-09-09 15:25:39 följande:
    Fler barn kan man ju vilja ha. Men man kanske inte ska se det som att ett barn kommer göra nått bättre direkt. Snarare att "visst, 2 barn istället för ett, men själv ändå". Alltså, om förhållandet är så dåligt att man riskerar att gå sär så gör man no det vare sig med 1 eller 2. Eller kanske bör.
    Jo det är ju liksom det. Att det kanske inte är bara är detta som tärt på förhållandet, vi kanske är utdömda så att säga, och då vore det ju dumt att skaffa barn.
    RosaNapp skrev 2010-09-09 15:35:08 följande:
    mumia: ja, jag anser ju inte att barn måste ha föräldrarna tillsammans oavsett vad och 4an behöll jag ju med vetskapen om att exet inte var glad åt det. Jag ångrar inget av barnen, trots min nu inte avundsvärda sits och trots att jag fortfarande vill lappa ihop det med exet men han inte vill.

    Har man dessutom redan barn ihop ser jag det som en fördel, då flyttar barnen tillsammans till den andre föräldern och har iallafall alltid varandra som stöd.
    Det väl lite så jag känner. Jag VILL ha barn och det skulle kännas såå mycket bättre om hon fick ett helsyskon och jag får bara en gubbe att hålla reda på om det skiter sig ändå
    Jolina är helt underbar!
  • Äldre 10 Sep 22:11

    Ikväll har jag varit med Jolina på cirkus! Hon var helt lyrisk och satt och tittade intensivt med full spänning i blicken och ett ständigt apploderande hela tiden
    I pausen fick barnen rida på ponnysarna vilket var mycket uppskattat!
    Vi har helt igenom haft en härlig dag...med perfekt avslutning
    Själv sitter jag och sippar på ett glas rött och är allmänt trött
    Natti


    Jolina är helt underbar!
  • Äldre 10 Sep 22:31
    mumia skrev 2010-09-10 22:11:07 följande:
    Ikväll har jag varit med Jolina på cirkus! Hon var helt lyrisk och satt och tittade intensivt med full spänning i blicken och ett ständigt apploderande hela tiden
    I pausen fick barnen rida på ponnysarna vilket var mycket uppskattat!
    Vi har helt igenom haft en härlig dag...med perfekt avslutning
    Själv sitter jag och sippar på ett glas rött och är allmänt trött
    Natti
    Låter som en härlig dag.
     
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
  • Äldre 11 Sep 21:09

    Idag har vi bakat kanelbullar jag och J. 


    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
  • RosaNa­pp
    Äldre 11 Sep 21:14

    Imorgon kommer V, tillsammans med sina syskon hem igen efter att ha varit hos deras far i ett par nätter.
    Er är ju hemma med mig, men det är allt bra tyst och lugnt utan dom andra som stojar runt! Både jobbigt och skönt på samma gång. Mina öron får vila, men både jag och Er saknar dom andra.

  • Äldre 12 Sep 20:46

    Isabella har en bra lösning på hur man kringgår sina föräldrars önskan om att ungen inte ska titta mer på tv för dagen:

    1. Ta tvdosan
    2. Sätt på barnkanalen och sänk ljudet till knapp hörbart (så föräldrarna som inte är i omedelbar närhet annar att tvn är påslagen)
    3: Öppna luckan bak på dosan
    4: Ta ur batterierna och sätt tillbaka luckan och lägg tillbaka dosan
    5: Göm batterierna på valfritt ställe där föräldrar inte förväntas hitta dem....

    Klappat och klart!

    (Biten om att föräldrar kan stänga av tv framme på själva tv, alternativt rycka ur sladden förträngde hon dock)


  • Äldre 12 Sep 20:47
    Melisabeth skrev 2010-09-12 20:46:51 följande:
    Isabella har en bra lösning på hur man kringgår sina föräldrars önskan om att ungen inte ska titta mer på tv för dagen:

    1. Ta tvdosan
    2. Sätt på barnkanalen och sänk ljudet till knapp hörbart (så föräldrarna som inte är i omedelbar närhet annar att tvn är påslagen)
    3: Öppna luckan bak på dosan
    4: Ta ur batterierna och sätt tillbaka luckan och lägg tillbaka dosan
    5: Göm batterierna på valfritt ställe där föräldrar inte förväntas hitta dem....

    Klappat och klart!

    (Biten om att föräldrar kan stänga av tv framme på själva tv, alternativt rycka ur sladden förträngde hon dock)
    Smart unge
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
  • Äldre 12 Sep 21:02
    Melisabeth skrev 2010-09-12 20:46:51 följande:
    Isabella har en bra lösning på hur man kringgår sina föräldrars önskan om att ungen inte ska titta mer på tv för dagen:

    1. Ta tvdosan
    2. Sätt på barnkanalen och sänk ljudet till knapp hörbart (så föräldrarna som inte är i omedelbar närhet annar att tvn är påslagen)
    3: Öppna luckan bak på dosan
    4: Ta ur batterierna och sätt tillbaka luckan och lägg tillbaka dosan
    5: Göm batterierna på valfritt ställe där föräldrar inte förväntas hitta dem....

    Klappat och klart!

    (Biten om att föräldrar kan stänga av tv framme på själva tv, alternativt rycka ur sladden förträngde hon dock)
    Ha ha ha ha härligt!!!
    Jolina är helt underbar!
Svar på tråden MajMammor 2007 15