• 2små2stora

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • 2Fina
    Mumia, vi tog i början upp Leya och satte henne på pottan när vi gick och la oss, detta slutade vi dock med efter någon månad och ingen olycka sen dess, hade en potta nedanför sängen (eller har fortfarande faktiskt) som hon kan gå på själv om hon känner att hon är nödig. Någon varnade för att ta upp henne och sätta henne på pottan/toan så där i sömnen men för oss har det funkat bra och nu ropar hon t o m på natten när hon är nödig.

    Dock har hon nu blivit hemskt mörkrädd och säger att dörren har sagt åt henne att hon inte får gå därifrån, alltså vågar hon inte längre komma till våran säng när hon är rädd känner så med henne då jag själv var väldigt mörkrädd som barn (och är fortfarande till viss del...). Någon mer som har någon mörkrädd stackare?
    »-(¯`v´¯)-> Leya -07 & Billy -10 »-(¯`v´¯)->
  • 2små2stora
    2Fina skrev 2010-09-18 21:36:00 följande:
    Mumia, vi tog i början upp Leya och satte henne på pottan när vi gick och la oss, detta slutade vi dock med efter någon månad och ingen olycka sen dess, hade en potta nedanför sängen (eller har fortfarande faktiskt) som hon kan gå på själv om hon känner att hon är nödig. Någon varnade för att ta upp henne och sätta henne på pottan/toan så där i sömnen men för oss har det funkat bra och nu ropar hon t o m på natten när hon är nödig.

    Dock har hon nu blivit hemskt mörkrädd och säger att dörren har sagt åt henne att hon inte får gå därifrån, alltså vågar hon inte längre komma till våran säng när hon är rädd känner så med henne då jag själv var väldigt mörkrädd som barn (och är fortfarande till viss del...). Någon mer som har någon mörkrädd stackare?
    Vi har en lampa tänd i hallen samt en i Johannas rum. 

    Ikväll har J somnat utan nappen för första gången  
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • 2Fina
    2små2stora skrev 2010-09-18 21:44:08 följande:
    Vi har en lampa tänd i hallen samt en i Johannas rum. 

    Ikväll har J somnat utan nappen för första gången  
    Vi har också en lampa tänd åt Leya men hon är även rädd för skuggorna som blir av den.... sen kan vi ju inte lämna dörren helöppen heller för då blir hon nog störd av Billy som ibland grinar på nätterna (oftast går jag ner på nedervåningen om han har magknip eller något men ibland hinner det bli några skrik i sovrummet).
    »-(¯`v´¯)-> Leya -07 & Billy -10 »-(¯`v´¯)->
  • Tess82

    Linnea vill också ha lampa tänd på nätterna nu sen det blivit mörkt ute för hon gillar inte när det blir så mörkt att hon inte ser nåt.

    3Bus, härligt att hon somnat utan napp. Här sover vi bättre sedan nappen försvann, slipper ju upp på nätterna och leta efter dem.


    Linnea -07
  • 2små2stora
    Tess82 skrev 2010-09-19 09:35:55 följande:
    Linnea vill också ha lampa tänd på nätterna nu sen det blivit mörkt ute för hon gillar inte när det blir så mörkt att hon inte ser nåt.

    3Bus, härligt att hon somnat utan napp. Här sover vi bättre sedan nappen försvann, slipper ju upp på nätterna och leta efter dem.
    Natten gick bra utan napp, frågade efter den en gång när hon vaknade men inget mer än så.
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • Melisabeth

    VI toch upp Ellan på pottan innan vi lade oss. Oftast halvsov hon och kissade samtidigt. Tråkigt med blöt säng, men tror att blöjan gör att de inte "känner efter" ordentligt.

    Här är det också mörkerrädsla. Vi släcker ljuset när vi lägger oss, hon somnar med sin läslampa. Vaknar sällan på nätterna så då är det inget problem. Vaknar hon så tänder hon bara lampan själv så är problemet "löst".


  • 2små2stora

    Idag har J fått en present för att hon varit duktig och slutat med nappen.  Hon önskade sig en klubba och boll som de stora pojkarna har Så hon har fått en bandyklubba och 2 bollar.


    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • zasata

    Vad duktig hon är :)

    Igår fyllde Leo ett år så var kalas tror ebba nästan fick lika mycket "storasysters" prsenter. Det värsta Leo fick var en stor branbil ca 50cm som kan spruta vatten! Jag blir tokig, och letar present att hämnas med..

  • 2små2stora
    zasata skrev 2010-09-20 22:47:48 följande:
    Vad duktig hon är :)

    Igår fyllde Leo ett år så var kalas tror ebba nästan fick lika mycket "storasysters" prsenter. Det värsta Leo fick var en stor branbil ca 50cm som kan spruta vatten! Jag blir tokig, och letar present att hämnas med..
    Vet hur det kan vara. Mina bröder köpte en tågtunnel till grabbarna när de var mindre som låter massor, har en ångvissla i sig som tjuter när tåget åker igenom. Jag letar fortfarande något att hämnas med
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
Svar på tråden MajMammor 2007 15