• Äldre 11 Feb 08:52
    150915 visningar
    2830 svar
    2830
    150915

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Äldre 25 Sep 21:33
    2Fina skrev 2010-09-25 21:27:30 följande:
    Mumia, hoppas du klarar dig, magsjuka är inge vidare....

    Här har vi också en halvsjuk donna, hon hade lite feber igår men ingen i morse, fick följa med sambon till stugan för att ta ut pumpen (så den inte fryser) och då sa hon att hon frös, kollade tempen när hon kom hem och mycket riktigt, 38,3, sen var hon upp i 39,3 och då fick hon alvedon, 10 minuter senare var hon pigg och sen dess har inte febern kommit tillbaka. (Alvedon vid 15-tiden). Får väl se hur morgondagen blir. Tyvärr hör hon mycket sämre igen, ska dock på återbesök 4 oktober men dumt om hon fortfarande är halvkrasslig...
    Har hon fått rör inopererade?
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • zasata
    Äldre 25 Sep 21:40
    mumia skrev 2010-09-25 21:03:22 följande:
    Åhh vad spännande!! För mååånga år sedan var det min dröm, att bli opsyrra. Ångrade mig dock under utbildningens gång. Nu har det länge varit helt avlägset för mig men ibland...när man tragglar bland alla pesionärer i den kommunla omsorgen så har tankarna om att stå och hänga över sovande patienter dykt upp igen

    Här hemma har jag en halvkry lilltös. Vaknade inatt av att det skvalade bredvid min huvudkudde. Kräkning. Sen på jobbet fick jag ett sms av guben som förklarade att soffklädseln befann sig i tvättmaskinen
    Sen har det dock inte blivit nå mer och hon åt lunch med hyffsad aptit...dock ingen middag. Nu sover hon. Jag kom nyss ner efter att ha somnat med henne vid nattningen så nu är jag lagom seg. Mår lite skumt jag också så undrar om det hänger lite magsjuka i luften....
    av min rena fobi m åste jag fråga.. Hur ont har du vid magsjuka? spyr man ofta mycket? gör det jätteont i magen? hela tiden? hur länge innan man spyr?
  • Äldre 25 Sep 21:45
    2små2stora skrev 2010-09-25 21:33:11 följande:
    Har hon fått rör inopererade?
    Nä, vi var ju på besök i maj/juni (minns inte) och hon hade då förtjockade trumhinnor och troligtvis vätska bakom men dom ville avvakta sommaren för dom sa det brukade bli bättre av sommarluften. Sen blev hennes hörsel mycket bättre i sommar men nu sista två dagarna så hör hon bedrövligt dåligt.... frustrerande!! Men det är väl förkylningen men tråkigt om hon ska bli halvdöv varenda gång hon blir förkyld pga EN öroninflammation i januari... Kanske det blir rör ändå nu då, få se vad dom säger nästa måndag.

    Förresten, frågar dig här, vet du om man kan ge flytande alvedon till en snart 2-månaders? har inga suppar och täntke mest utifall...
    »-(¯`v´¯)-> Leya -07 & Billy -10 »-(¯`v´¯)->
  • Äldre 25 Sep 21:48
    zasata skrev 2010-09-25 21:40:59 följande:
    av min rena fobi m åste jag fråga.. Hur ont har du vid magsjuka? spyr man ofta mycket? gör det jätteont i magen? hela tiden? hur länge innan man spyr?
    Jag kan svara lite om du vill, förra gången jag fick magsjuka (i maj) så mådde jag skitmysko och lite illa, lite snurrig och åkte då hem från jobbet. När jag kom hem gick jag och la mig och två timmar senare så fick jag springa och spy, hade då också jätteont i magen och spydde med en frekvens på 30-45 min och detta höll i sig 4-5 timmar innan det började avta något. Trött som bara den blir man också för det tar på krafterna att kräkas. Vet dock inte om detta var en "vanlig" magsjuka för dagen efter hade jag "bara" ont i kräkmusklerna i magen men inget mer kräkande iallafall. Kan du inte få någon hjälp för din fobi? Vet ju att du har försökt men det måste ju finnas något mer att göra?
    »-(¯`v´¯)-> Leya -07 & Billy -10 »-(¯`v´¯)->
  • zasata
    Äldre 25 Sep 21:52
    2Fina skrev 2010-09-25 21:48:52 följande:
    Jag kan svara lite om du vill, förra gången jag fick magsjuka (i maj) så mådde jag skitmysko och lite illa, lite snurrig och åkte då hem från jobbet. När jag kom hem gick jag och la mig och två timmar senare så fick jag springa och spy, hade då också jätteont i magen och spydde med en frekvens på 30-45 min och detta höll i sig 4-5 timmar innan det började avta något. Trött som bara den blir man också för det tar på krafterna att kräkas. Vet dock inte om detta var en "vanlig" magsjuka för dagen efter hade jag "bara" ont i kräkmusklerna i magen men inget mer kräkande iallafall. Kan du inte få någon hjälp för din fobi? Vet ju att du har försökt men det måste ju finnas något mer att göra?
    Jag ahr sökt allt :( Nu har jag fått migrän som följd av alla spänningar och biter sönder mina tänder :( + att ebba börjar märka av det och klagar ofta på magont för att få uppmärksamhet
    äter ju primperand dagligen mot ångestillamående
    men det höll inte i sig så länge då?
    Jag vet när sambon och dottern var dåliga innan påsken så hade han feber och kunde knappt röra sig på ett dygn för han hade så ont i kroppen, men kräktes bara tre ggr. dottern kräktes bara en gång riktigt, men var helt matt i 2 dygn.
  • Äldre 25 Sep 21:53
    2Fina skrev 2010-09-25 21:45:46 följande:
    Nä, vi var ju på besök i maj/juni (minns inte) och hon hade då förtjockade trumhinnor och troligtvis vätska bakom men dom ville avvakta sommaren för dom sa det brukade bli bättre av sommarluften. Sen blev hennes hörsel mycket bättre i sommar men nu sista två dagarna så hör hon bedrövligt dåligt.... frustrerande!! Men det är väl förkylningen men tråkigt om hon ska bli halvdöv varenda gång hon blir förkyld pga EN öroninflammation i januari... Kanske det blir rör ändå nu då, få se vad dom säger nästa måndag.

    Förresten, frågar dig här, vet du om man kan ge flytande alvedon till en snart 2-månaders? har inga suppar och täntke mest utifall...
    Ja det kan man. De brukar tycka att det är ganska gott.
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • Äldre 25 Sep 21:53
    DP: rör kan nog underlätta mycket för henne.
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • zasata
    Äldre 25 Sep 21:54
    2Fina skrev 2010-09-25 21:45:46 följande:
    Nä, vi var ju på besök i maj/juni (minns inte) och hon hade då förtjockade trumhinnor och troligtvis vätska bakom men dom ville avvakta sommaren för dom sa det brukade bli bättre av sommarluften. Sen blev hennes hörsel mycket bättre i sommar men nu sista två dagarna så hör hon bedrövligt dåligt.... frustrerande!! Men det är väl förkylningen men tråkigt om hon ska bli halvdöv varenda gång hon blir förkyld pga EN öroninflammation i januari... Kanske det blir rör ändå nu då, få se vad dom säger nästa måndag.

    Förresten, frågar dig här, vet du om man kan ge flytande alvedon till en snart 2-månaders? har inga suppar och täntke mest utifall...
    Japp det går bra
  • Äldre 25 Sep 21:56

    Vi ger alvedon mixtur på jobbet det är bara en fråga om dosering en 5kg bebis ska ha 2.5ml


    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • Äldre 25 Sep 22:00
    2små2stora skrev 2010-09-25 21:56:37 följande:
    Vi ger alvedon mixtur på jobbet det är bara en fråga om dosering en 5kg bebis ska ha 2.5ml
    Ja, vi blev lite osäkra när vi kollade på flaskan, står ju 5 kg (ca 3 mån) men han var ju liksom 5,5 kg på en månad men tänkte om det var månadsgräns också, vikten klarar han ju
    »-(¯`v´¯)-> Leya -07 & Billy -10 »-(¯`v´¯)->
Svar på tråden MajMammor 2007 15