• Äldre 11 Feb 08:52
    151111 visningar
    2830 svar
    2830
    151111

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Äldre 29 Sep 16:18

    Snusar bebis för fulla muggar! Gu så mysigt! Undrar om Tobbe visste vad han gav sig in på när han lät mig åka hit är ju såååå sugen nu!


    Jolina är helt underbar!
  • zasata
    Äldre 1 Oct 21:47
  • Tess82
    Äldre 1 Oct 22:46

    Nu kommer jag in på min mail igen. Hemskt att bli av med alla kontakter och alla sparade mail. Usch vad beroende man är av allt. Märker det först när man är utan.

    Här är det marknad i helgen så imorgon blir det karusellåkande för lillskruttan, oj vad hon har längtat. Sambon är bortrest men jag har svärisarna boende i husvagn ute på gården så jag är inte ensam iaf. Värre blir det sen när han åker till USA 3 veckor och jag ska fixa allt själv och jobba borta i veckorna. Blir en hel del pendlande men jag har som tur är svärisarna då också som ställer upp och bor hos oss och passar Linnea så jag slipper pendla varje dag.


    Linnea -07
  • zasata
    Äldre 2 Oct 07:02
    Tess82 skrev 2010-10-01 22:46:28 följande:
    Nu kommer jag in på min mail igen. Hemskt att bli av med alla kontakter och alla sparade mail. Usch vad beroende man är av allt. Märker det först när man är utan.

    Här är det marknad i helgen så imorgon blir det karusellåkande för lillskruttan, oj vad hon har längtat. Sambon är bortrest men jag har svärisarna boende i husvagn ute på gården så jag är inte ensam iaf. Värre blir det sen när han åker till USA 3 veckor och jag ska fixa allt själv och jobba borta i veckorna. Blir en hel del pendlande men jag har som tur är svärisarna då också som ställer upp och bor hos oss och passar Linnea så jag slipper pendla varje dag.
    Vad skönt att du har dom :)
  • Äldre 5 Oct 18:12

    Ullared var sådär.

    Fick tag i det mesta jag skulle ha. Men framåt lunch så blev det såpass trångt runt sakerna att man inte kom åt att se nått. Så det blev typ saker till Ellan, och lite småsaker i övrigt mest. Hade inte ro att försöka slå mig in bland folk.

    Men fattigare blev jag iaf


  • zasata
    Äldre 5 Oct 22:29

    Ja man blir ju det tyvärr.
    Jag var på barnloppis i lördags, det är ju bland det bästa :D köpte dagisjacka, pop skaljacka, bilgarage, böcker, pyssel, massa leksaker och grejer för 450kr ;D

  • Äldre 6 Oct 07:40

    Vi försöker räkna med att åka ner nästa år, fast måste ha någon barnvakt för jag släpar inte med mig två barn på Ullared. Hade med oss Leya när hon var 1 år och det var ingen höjdare precis.

    Leya har haft feber i två omgångar och gått ner ett halvt kilo, låter kanske inte mycket men det där halva kilot tog 6 månader att gå upp.... så nu är hon nere på 13,4 igen.... Känner att det där med maten börjar bli ett problem för oss alla, ja, det har det ju alltid varit men nu ännu mer. Försöker ändra oss vid matbordet och inte tjata på henne... men svårt att bryta vanor Sen äter hon ju lite mer och lite bättre om hon får läsa/titta på tv/eller något sådant medan hon äter....


    »-(¯`v´¯)-> Leya -07 & Billy -10 »-(¯`v´¯)->
  • Äldre 6 Oct 07:58
    2Fina skrev 2010-10-06 07:40:41 följande:
    Vi försöker räkna med att åka ner nästa år, fast måste ha någon barnvakt för jag släpar inte med mig två barn på Ullared. Hade med oss Leya när hon var 1 år och det var ingen höjdare precis.

    Leya har haft feber i två omgångar och gått ner ett halvt kilo, låter kanske inte mycket men det där halva kilot tog 6 månader att gå upp.... så nu är hon nere på 13,4 igen.... Känner att det där med maten börjar bli ett problem för oss alla, ja, det har det ju alltid varit men nu ännu mer. Försöker ändra oss vid matbordet och inte tjata på henne... men svårt att bryta vanor Sen äter hon ju lite mer och lite bättre om hon får läsa/titta på tv/eller något sådant medan hon äter....
    Johanna äter också bättre framför TV'n. Hon har inte ätit middag på flera veckor känns det som. Just nu så är det nog havreglassen som står för hennes kaloriintag. 
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • Äldre 6 Oct 13:37

    Julia äter också bättre framför tv:n men ska då bli matad, för själv är hon så inne i filmen att hon glömmer bort allt annat. Här har vi börjat med att plocka bort tallriken om hon bara sitter och leker vilket hon gör typ hela tiden, hon ska sjunga, kissa, leka, lägga upp fötterna på bordet och massa annat och bara invänta vår reaktion. Men oj så hon skriker när vi tar bort tallriken, känner mig som den sämsta mamman, samtidigt som jag vet att det inte hjälper att tjata heller, vi har provat och hon är expert på att dra ut på tiden, kan sitta 1.5 h och retasRynkar på näsan

  • Äldre 6 Oct 13:39
    tanucik skrev 2010-10-06 13:37:30 följande:
    Julia äter också bättre framför tv:n men ska då bli matad, för själv är hon så inne i filmen att hon glömmer bort allt annat. Här har vi börjat med att plocka bort tallriken om hon bara sitter och leker vilket hon gör typ hela tiden, hon ska sjunga, kissa, leka, lägga upp fötterna på bordet och massa annat och bara invänta vår reaktion. Men oj så hon skriker när vi tar bort tallriken, känner mig som den sämsta mamman, samtidigt som jag vet att det inte hjälper att tjata heller, vi har provat och hon är expert på att dra ut på tiden, kan sitta 1.5 h och retasRynkar på näsan
    WOW, låter som det är Leya du pratar om!! Häromdagen hade vi bråttom till doktorn och Leya sölade som vanligt och sa till slut att hon ville inte ha. Då förhandlade jag till mig att hon skulle äta banan men den segade hon också så jag tjatade på henne att skynda sig, till slut sa hon att hon inte ville ha något mer av den heller... vet att jag gjorde fel men det är såååå jobbigt när man har en tid att passa.
    »-(¯`v´¯)-> Leya -07 & Billy -10 »-(¯`v´¯)->
Svar på tråden MajMammor 2007 15