• Anonym (Kaffedraken)

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Anonym (Kaffedraken)
    2små2stora skrev 2010-10-10 19:30:09 följande:
    Trist att de varit så dåliga, men skönt att det funkar bra med varannan vecka.
     Har inte W läst manualen att det är vid 1 år de ska börja gå?

    Försökte maila dig tidigare i veckan men det kom tillbaka. 
    Hahaha den manualen har V inte läst kan jag säga. Inte någon annan manual heller för den delen. Mailade du till fl-inboxen eller hotmailmailen?  För  hotmailmailen kikar jag aldrig i.
    Kavat skrev 2010-10-10 21:34:02 följande:
    Hoppas ni löser det till det bästa för dig! Hjärta Krya på barnen!
    Tack tack!
    RosaNapp skrev 2010-10-10 21:55:52 följande:
    Heoo: det är ju 6 månader man har på sig efter 6-månadersgränsen sas.
    Har ni funderat på parterapi?
    Jo jag vet, men vi har själva sagt att 1november måste vi ha bestämt oss. Av den enkla anledningen att barnen måste få nått bra besked. Inte för att det blir lättare på något sätt alls. Utan snarare knepigare. Tror ibland att vi (läs jag) skyndar på processen lite mycket för att slippa tänka och känna. För jag är nog rätt tudelad egentligen. Bara det att jag inte kan svälja hans svek.

    Parterapi har vi gjort ungefär 3000ggr tidigare och det har aldrig fungerat något vidare. Så jag vill inte. JAg vet att det kan låta tjurskalligt men har man prövat 3000 gånger tidigare så blir man tveksam den 3001:a gången. Det som fungerat tidigare är att vi har fått hjälp på varsitt håll och sedan kunnat prata om saken. Men jag vet inte. Det kanske egentligen vore värt ett försök.
    lycklig fyrbarnsmamma!
  • Anonym (Kaffedraken)
    FruHeo skrev 2010-10-11 17:04:38 följande:
    Hahaha den manualen har V inte läst kan jag säga. Inte någon annan manual heller för den delen. Mailade du till fl-inboxen eller hotmailmailen?  För  hotmailmailen kikar jag aldrig i.
    Kavat skrev 2010-10-10 21:34:02 följande:
    Hoppas ni löser det till det bästa för dig! Hjärta Krya på barnen!
    Tack tack!Jo jag vet, men vi har själva sagt att 1november måste vi ha bestämt oss. Av den enkla anledningen att barnen måste få nått bra besked. Inte för att det blir lättare på något sätt alls. Utan snarare knepigare. Tror ibland att vi (läs jag) skyndar på processen lite mycket för att slippa tänka och känna. För jag är nog rätt tudelad egentligen. Bara det att jag inte kan svälja hans svek.

    Parterapi har vi gjort ungefär 3000ggr tidigare och det har aldrig fungerat något vidare. Så jag vill inte. JAg vet att det kan låta tjurskalligt men har man prövat 3000 gånger tidigare så blir man tveksam den 3001:a gången. Det som fungerat tidigare är att vi har fått hjälp på varsitt håll och sedan kunnat prata om saken. Men jag vet inte. Det kanske egentligen vore värt ett försök.
    Hotmailen, blev lite orolig när jag inte sett dig inloggad på msn på länge, men den påstod att adressen inte fanns. 

    Hoppas att ni kommer på någon bra lösning. Särbos kanske inte är helt fel  

    J sover urdåligt på nätterna snurrar och har sig och sätter sig upp och är ledsen eller hostar  
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • Anonym (Kaffedraken)

    Ja jag har hela tiden tänkt att kolla upp Linneas eksem och nu är jag helt övertygad om att det var rätt tänkt, tack. Bokat tid på BVC på onsdag så vi får se vad de säger där. Just nu är i princip allt borta, har smörjt med hydrokortison på eksemen och hudkräm på hela kroppen dagligen ett tag nu och det hjälper ju men jag gissar att det kommer tillbaka igen om vi skulle sluta smörja.

    Nej nu blir det ett bad med sambon för inatt åker han till USA och blir borta 3 veckor =(. Men jag har fullt upp så tiden går nog fortare än man tror.


    Linnea -07
  • Anonym (Kaffedraken)

    Heo - Låter vettigt att försöka nå nått "slutgiltigt, måste ju tära på alla om man är ambivalent.
    Men om jag förstod det rätt så var det nått speciellt som utlöste det? Tidigare han jag bara fått uppfattningen om att det varit "tiden". Det ställer ju saker i lite olika situationer också. Men får hoppas ni kommer fram till ett gemensamt beslut iaf - så "alla blir nöjda" sas.
    Får hoppas V klarar sig utan att bli drabbad han med.


  • Anonym (Kaffedraken)
    Melisabeth skrev 2010-10-12 20:04:15 följande:
    Vi har fått en 1,5 åring över natten. Så där hejsan hoppsan. Men han sa inte ett ljud utan satt bara i knäet i typ en halv timme, sen kutade ruhnt med Ellan 1 timme, och sen bara däcka på 2 röda
    Då är det inte så svårt att vara barnvakt, hoppas att natten går lika bra då.
    Linnea -07
  • Anonym (Kaffedraken)
    Kavat skrev 2010-10-10 21:23:35 följande:
    Men jag tycker också att du ska kontakta läkare och kolla upp det. Men undrar också om det varierar, alltså går ner av sig själv emellanåt och blossar upp osv. Och vad menar du med fläckvis? Prickar/fläckar här och var på kroppen?

    Baksidan lår? Menar du ungefär där man sitter på toan? För det finns sk. toaletteksem alltså där man reagerar på rengöringsmedlet som de använder till toan. Vet ett barn som alltid var ok hemma, men dålig på dagis och det berodde på rengöringsmedlen.

    Angående torrhet i hud, så sägs det att omega3 ska hjälpa. EyeQ sägs vara den bäst sammansatta.  Men det tar ju inte bort eksem.

    Mest i arm och knäveck men även upp på baksidan av låren och i ljumskarna. På vissa ställen är det bara lite prickar men mer rött i vecken och hon hade som två runda lite större fläckar strax under rumpan, ungefär där man sitter på toaletten men det har inte kommit tillbaka igen.

    Omega 3 äter hon regelbundet Eya Q "tuggisar".

    Just nu ser hon mycket bättre ut överallt, knappt nåt kvar men en tur till BVC imorgon får det bli ändå och höra vad de säger.


    Linnea -07
  • Anonym (Kaffedraken)
    Tess82 skrev 2010-10-12 20:18:13 följande:
    Då är det inte så svårt att vara barnvakt, hoppas att natten går lika bra då.
    Nej inte alls JA vi får hålla tummarna, brukar visst vakna på nätterna och vilja dricka, bråka lite, och sedan vakna snortidigt. Jag som är sååå morgontrött efter ställt in mig på Ellans vanor
    Men nån gång ska man ju veta att man lever, och han kanske passar på att överraska
  • Anonym (Kaffedraken)
    Tess82 skrev 2010-10-12 20:23:45 följande:

    Mest i arm och knäveck men även upp på baksidan av låren och i ljumskarna. På vissa ställen är det bara lite prickar men mer rött i vecken och hon hade som två runda lite större fläckar strax under rumpan, ungefär där man sitter på toaletten men det har inte kommit tillbaka igen.

    Omega 3 äter hon regelbundet Eya Q "tuggisar".

    Just nu ser hon mycket bättre ut överallt, knappt nåt kvar men en tur till BVC imorgon får det bli ändå och höra vad de säger.


    Risken finns att de säger att hon ser fin ut och fortsätt att smörja.. Ofta deras lösning... Men mår hon toppen i övrigt så behöver de ju inte vara matallergi alls. Men svårt att säga så här.
    Men stå på dig, vill ni ha en allergiutredning så kuäv en. Sen är det ju tyvärr så att sena reaktioner som eksem inte så ofta visar påpricktest och RAST, men har man tur kan man få ett ovetenskapligt resultat på pricktest, dvs kvaddeln dyker inte upp inom 15 min, utan flera timmar/dygn efteråt. Så ha gärna koll på vilket ämne de prickar var, om ni får pricktest.

    Äter hon tuggisarna? Köpte flytande med vaniljsmak, men det gillades inte...
  • Anonym (Kaffedraken)
    Kavat skrev 2010-10-13 11:49:09 följande:
    Risken finns att de säger att hon ser fin ut och fortsätt att smörja.. Ofta deras lösning... Men mår hon toppen i övrigt så behöver de ju inte vara matallergi alls. Men svårt att säga så här.
    Men stå på dig, vill ni ha en allergiutredning så kuäv en. Sen är det ju tyvärr så att sena reaktioner som eksem inte så ofta visar påpricktest och RAST, men har man tur kan man få ett ovetenskapligt resultat på pricktest, dvs kvaddeln dyker inte upp inom 15 min, utan flera timmar/dygn efteråt. Så ha gärna koll på vilket ämne de prickar var, om ni får pricktest.

    Äter hon tuggisarna? Köpte flytande med vaniljsmak, men det gillades inte...
    Ja jag är också rädd att vi inte får så mycket hjälp när det inte syns något men det har ju nyss dykt upp också, bir det mer långvarigt så kommer jag nog att bråka mer.

    Tuggisarna gillar hon, hon kommer och ber om dem själv varje dag.
    Linnea -07
Svar på tråden MajMammor 2007 15