• 2små2stora

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • 2små2stora
    Tess82 skrev 2010-10-16 10:03:28 följande:
    Linnea vaknade en vända igår kväll och bara grät och grät och kastade sig hit och dit och gick inte att få kontakt med. Färstod att hon inte var riktigt vaken så jag bara tog henne i knät och satt med henne tills hon lugnade ner sig (5-10 min). När hon var lugn igen så tittade hon upp på mig och sa "varför sitter jag här?". Då fick jag ju bevisat att hon inte varit vaken. Har hänt nån gång förut att hon varit sån men lite obehagligt är det ju när man inte kan trösta eller få kontakt alls.
    Så kan J också göra, men oftast så skriker hon att det gör ont. 
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • Tess82
    zasata skrev 2010-10-16 19:30:03 följande:
    Usch vad leskit, ebba gör med så ibland men brukar inte hålla i me rän max 5 min och jag brukar försöka väcka henne..
    Gick inte att väcka henne, försökte prata med henne men hon var bara ledsen.

    En natt tidigare i veckan vaknade jag av att hon ropade "mamma hjälp mig" och jag frågade vad vill du ha hjälp med? "Jag vet inte" svarade hon och sen somnade hon igen. Tippar på att hon drömt nåt då också.
    Linnea -07
  • zasata

    Memba: Ebba är helt fr på dag och natt och varit sen 2,5 års ålder. Men tror hon var rätt tidig.
    Har en kompis var 4,5 åring har blöja på natten.

  • Evsi

    Simon har varit helt blöjfri sen förra julen... men hans storebror lucas hade blöja på natten tills han var nästan 4år


    Mamma till Lucas 050823 & Simon 070526
  • Tess82

    Linnea slutade med blöja på dagen förra sommaren och på natten nu i sommar. Hon hade också blöja ganska länge när hon skulle bajsa men bara hon hade gjort det på toaletten ett par gånger så ville hon inte ha blöja längre. Potta har knappt använts hon har hellre använt toaletten och vi har inte behövt någon ring heller.

    Underbar höst dag idag, soligt och varmt så vi har varit ute och röjt lite på gården inför vintern. Har hunnit städa av inne också och tvättat ett par maskiner (den andra i nu) så nu känner jag att jag kan slappa resten av dagen om jag vill. Lite matlagning bara som måste göras och sista tvätten ska hängas.


    Linnea -07
  • tanucik

    Idag kommer min prinsessa hem efter att ha varit borta i en vecka. Saknar henne.

    Julia blev blöjfri på dagen förra sommaren och på natten för ca 1,5 mån sen. Julias kompis bajsade i blöja rätt länge även efter att hon blivit torr på natten, men så fort lillasyster kom till världen slutade hon med det. Såg väl hur liten och hjälplös bebisen var och eftersom hon själv var stor 3,5 år så slutade hon med det

Svar på tråden MajMammor 2007 15