• Äldre 11 Feb 08:52
    152234 visningar
    2830 svar
    2830
    152234

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Äldre 1 Nov 20:44

    Leya blev arg på mig idag och sa att hon skulle ta ett rep och kasta på mig och knyta ihop och kasta mig i sjön.... Då frågade jag om hon ville att jag inte skulle komma tillbaka något mer, det ville hon inte... sen ångrade hon sig, tur det...

    Men Leya är rätt trotsig också nu, så nu är det dvd-förbud imorrn, hon gick och startade den fast jag hade sagt nej flera gånger men så fort jag försvann ut ur rummet så startade hon den.... Tur det är dagis imorrn annars skulle det ha blivit jobbigt då man sitter fast och ammar emellanåt (rätt ofta)...

    Leya ska faktiskt få en egen tv i julklapp, uträknat från oss då hon vaknar så tidigt för det mesta (nu är det 6 eller strax före) så hon kan titta på tv (inbyggd dvd-spelare) och vi kanske förhoppningsvis får sova en liten stund till


    »-(¯`v´¯)-> Leya -07 & Billy -10 »-(¯`v´¯)->
  • zasata
    Äldre 1 Nov 20:53

    Ebba är med trotsig, men inte så mkt mot mig.. mest tobbe. men jag jobbar han är hemma.
    Hos mig gråter hon mest och säger att jag inte får jobba att pappa skall jobba osv..


  • Äldre 1 Nov 21:59

    Trots?! Jag vet hur det stavas, tro mig! Fy bövelen vilket monster hon kan va ibland

    Idag när jag hämta från dagis visa det sig att hon gått o fått ögoninflammation. Geggar en hel del, ska bli intressant o se hur det ser ut i morgon bitte...
    och så satt det en lapp på dörren att det tydligen går sprinmask bland ungarna på hennes avdelning!! Uuääkkk vad vidrigt!! Nu håller jag tummarna att vi klarar oss, annars får jag fan panik!


    Jolina är helt underbar!
  • Tess82
    Äldre 2 Nov 20:38

    Skönt att höra att fler är inne i trotsåldern, känns som att det är lite mer som det ska vara då.

    Idag var det iaf lugnt ända tills nattningen som alltid är mer eller mindre jobbig då det ska tramsas och göras 100 saker för att dra ut på tiden jämt.

    Imorgon den här tiden eller lite senare så kommer äntligen sambon hem igen, hoppas bara att det inte blir några vulkanutbrott eller annat tok nu bara, läste att det var nåt pågång på Island igen...


    Linnea -07
  • Äldre 2 Nov 21:49
    mumia skrev 2010-11-01 21:59:07 följande:
    Trots?! Jag vet hur det stavas, tro mig! Fy bövelen vilket monster hon kan va ibland

    Idag när jag hämta från dagis visa det sig att hon gått o fått ögoninflammation. Geggar en hel del, ska bli intressant o se hur det ser ut i morgon bitte...
    och så satt det en lapp på dörren att det tydligen går sprinmask bland ungarna på hennes avdelning!! Uuääkkk vad vidrigt!! Nu håller jag tummarna att vi klarar oss, annars får jag fan panik!
    Samma här, springmask å streptokocker stod det, förre veckan stod det vattkoppar!!!
  • Äldre 3 Nov 13:30

    Här somnar Leya på två röda bara hon lägger sig ner vilket inte heller är något problem,saga, släcka (förutom nattlampan) och sen blunda, sover garanterat inom två minuter Vaknar dock väldigt tidigt nu för tiden, imorse sov hon iallafall till 6:30 innan hon ropade och låg 10 min till i våran säng innan hon sa att hon ville gå ner..

    Tänkte höra med er som gett Omega 3 till era barn, visst började ni när dom var småttingar? Tänkte på Billy som fortfarande äter 2-4 gånger per natt och på dagtid har han svårt att komma till ro så han grinar ofta och sen somnar.... tänkte om kanske Omega 3 skulle funka men han kanske är för liten?


    »-(¯`v´¯)-> Leya -07 & Billy -10 »-(¯`v´¯)->
  • Tess82
    Äldre 6 Nov 15:51

    Morgon 6.30 igår och 7.10 idag trots lite senare kvällar än vanligt så idag blev det att sova middag för både mig och Linnea. Tyvärr så hann jag väl bara sova sisådär en kvart men skönt att vila lite ändå. Blev inte så många timmars sömn inatt då alla i familjen inte är så kvällströtta som jag och Linnea så det blir lite störande ljud från tv och sånt emellanåt.

    Skönt att ha gubben hemma igen i alla fall men tyvärr så pajjade värmen i min bil i tisdags så han måste mecka med den i helgen. Hoppas att det är nåt enkelt och inget som kostar massa pengar att laga nu bara.


    Linnea -07
  • Äldre 8 Nov 08:45

    Jag måste säga att jag hellre tar 3års trotsen än tonårstrotsen


    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • Äldre 8 Nov 10:40
    2små2stora skrev 2010-11-08 08:45:26 följande:
    Jag måste säga att jag hellre tar 3års trotsen än tonårstrotsen
    *Blundar, håller för öronen och sjunger högt*
    Blir det värre?
  • Äldre 8 Nov 11:55
    Kavat skrev 2010-11-08 10:40:59 följande:
    *Blundar, håller för öronen och sjunger högt*
    Blir det värre?
    När kommer upp i tonåren tappar de både hörseln och förmågan att kunna svara på tilltal.
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
Svar på tråden MajMammor 2007 15