• Äldre 11 Feb 08:52
    151769 visningar
    2830 svar
    2830
    151769

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Tess82
    Äldre 17 Nov 18:57
    RosaNapp skrev 2010-11-17 10:57:00 följande:
    syrra: vad kul att se

    Nu har V bestämt sig för vad han ska vara på lussefirandet. Hans storasyster ville vara Lucia och han ville också vara det, men så passade inte Luciakronan så då ska han vara tärna istället
    Och igår när jag beställde julkläder så skulle han ha kjol . Men jag har redan finbyxor tll honom så jag är inte så sugen på att köpa nytt (annars hade jag gärna köpt kjol till honom. Då hade f&f och övriga släkten fått spunk )
    Linnea har bestämt att hon ska vara pepparkaksgumma i år, har köpt kläder så nu får hon inte ångra sig så jag hoppas att de duger när det är dags.
    tanucik skrev 2010-11-17 13:12:03 följande:
    Julia bad mig att ställa Daniel på golvet idag för att se om han skulle börja gå då. Det gjorde han så klart inte, så då tyckte hon att jag skulle lägga honom på magen för att se om han skulle krypa, när han inte gjorde det, la hon sig bredvid honom och började visa hur man gör
    Vad gulligt att hon vill lära lillebror .
  • Äldre 18 Nov 11:22

    He he gulliga ungar!!

    Berätta ju tidigare om Jolinas bakslag gällande nattorrheten så hon har fått blöja ett tag igen. Men nu har hon börjat med att hon tycker det är för varmt med pyjamas så hon klär av sig spritt språngande näck innan hon somnar så igår gjorde jag som så att jag plockade upp henne och satte henne på toa när jag gick o la mig och det funkade jättebra!! Hon vaknade knappt men kissade bra och sängen förblev torr hela natten...tack o lov.


    Jolina är helt underbar!
  • Äldre 18 Nov 11:28

    Evsi

    Förkylda förkylda förkylda!!!


  • Äldre 18 Nov 11:30

    Mel - krya på er!!


    Jolina är helt underbar!
  • Elof och Dagny
    Äldre 18 Nov 12:41

    Hej!

    Evsi: tråkigt!

    Här rullar det på för fullt med jobb å dagis för båda de små! Har nu äntligen skaffat iphone å kan lite smidigare gå in å kika här och förhoppningsvis även kommentera...

  • Tess82
    Äldre 19 Nov 10:08

    Finns det fler av barnen som glömmer bort att gå på toaletten? Linnea kissar på sig (alltså det blir vått i trosorna, inte helt nerkissad) minst en gång om dagen. Försöker påminna att hon måste gå på toa men hon är inte kissnödig sen 5 min senare så har det kommit kiss i byxan. Brukar inte fråga utan bara säga att nu måste du gå och kissa och ofta så kommer det ju kiss men det är lätt att glömma för oss också. Hur ska man göra? Tycker det är dumt om hon går och är våt nu när det är kallt ute så hon åke på uvi eller nåt sånt.


  • Äldre 19 Nov 12:30
    Tess82 skrev 2010-11-19 10:08:08 följande:
    Finns det fler av barnen som glömmer bort att gå på toaletten? Linnea kissar på sig (alltså det blir vått i trosorna, inte helt nerkissad) minst en gång om dagen. Försöker påminna att hon måste gå på toa men hon är inte kissnödig sen 5 min senare så har det kommit kiss i byxan. Brukar inte fråga utan bara säga att nu måste du gå och kissa och ofta så kommer det ju kiss men det är lätt att glömma för oss också. Hur ska man göra? Tycker det är dumt om hon går och är våt nu när det är kallt ute så hon åke på uvi eller nåt sånt.
    Så gör Ellan ibland också. INte varje dag, men det kommer i perioder.
  • Äldre 19 Nov 12:33

    Julia är också dålig på att komma ihåg att kissa, så här brukar det inträffa olyckor på kvällar, dock inte varje kväll utan 1 gång på 1-2 veckor eller ännu mer sällan. Jag brukar också bara säga att nu ska hon kissa, annars har hon inte tid för sådant, frågar man om hon vill så vill hon aldrig och sen inträffar olyckorna på väg till toaletten. Dock har det aldrig hänt att hon kissat på sig ute

  • RosaNa­pp
    Äldre 19 Nov 13:56

    V gör det ibland, roligare att leka. Jag har som rutin att dom ska gå på toaletten innan vi ska äta, gå ut eller sova.

  • Tess82
    Äldre 19 Nov 13:58
    RosaNapp skrev 2010-11-19 13:56:13 följande:
    V gör det ibland, roligare att leka. Jag har som rutin att dom ska gå på toaletten innan vi ska äta, gå ut eller sova.
    Ja jag brukar också köra lite på rutin men när man har hämtat på dagis så blir det ibland bortglömt och resultatet blir ofta kiss i byxan då. Annars så har hon ju varit torr i över ett år men nu på sista tiden så har det blivit mer igen känns det som.
Svar på tråden MajMammor 2007 15