• Äldre 11 Feb 08:52
    151074 visningar
    2830 svar
    2830
    151074

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • RosaNa­pp
    Äldre 19 Nov 14:13

    V får gå på toaletten på fsk innan vi går hem, annars kommer han på att han är kissnödig på vägen hem. Är ju ingen katastrof så, men underlättar ju om man slipper fixa med det mitt i vintern ute

  • Överba­ndsfür­ern
    Äldre 19 Nov 14:29

    Eddie får ha blöja på sig när han är ute och leker han glömmer bort att säga till att han är kissnödig, sen glömmer han bort att säga till att han har kissat också, så det är inte så käckt nu när det är minusgrader (samt att jag redan nu tvättar ihjäl mig)

    Ibland funkar det bra att han säger till när han ska kissa, men som oftast gör han inte det. Suck.


  • Elof och Dagny
    Äldre 19 Nov 14:50

    Här går det i omgångar. Kira har varit utan blöja dagtid i 1,5 år och nattetid i ett halvår. Fortfarande händer det att det kommer några droppar i trosorna dagtid men i stort sett aldrig någonting nattetid. Kommer inte ens ihåg sista gången hon kissade i sängen. Så hålla sig kan hon ju. Tror mest hon slarvar med flit... Hon vill inte lämna det hon håller på med!

  • Äldre 19 Nov 21:31

    Dagtid är det inga som helst problem med Ina. Däremot nattetid....men som sagt det funka bra här om dagen då jag tog henne på toa när jag gick upp o la mig, annars har hon blöja ibland.


    Jolina är helt underbar!
  • Äldre 19 Nov 22:08

    Ta i trä, här funkar kisseriet, dock så bajsar han i blöja, vägrar toalett! Han håller in bajset den rackaren, fick han att sitta på toa en gång, å då gallskrek han - ont ont ont !! 

    Kan berätta en rolig kisshistoria. Första blöjfria natten så vaknar jag av att jag hör lyset tändas i badrummet .. Då har Kevin gått upp för att kissa, men är så trött att han ställer sig och kissar mot badrumsskåpen!! Plutten ... Jag skulle inte ha lärt honom att man kan stå och kissa  

  • Överba­ndsfür­ern
    Äldre 19 Nov 23:14

    Min äldsta son, han är torr på natten först nu, när han är 5½, snart 6. Så va inte oroliga om de inte är torra på natten än, en del barn är inte mogna, en del barn (som min son) sover otroligt hårt och vaknar inte utav att de är kissnödiga. Det blir mycket tvätt och en del frustration, men de gör det inte med flit.

    Nåja, gött att Andreas åkte ur Idol

    Jay är min favorit (ja trots allt som hänt runt han så är han ff den som är mest ödmjuk och faktiskt sjunger bäst)


  • Elof och Dagny
    Äldre 20 Nov 07:30

    Hur mkt sover era 3-åringar? Fler än kira som sover middag på dagis fortfarande? Inte alltid men nu för tiden är det mer regel än undantag. Hemma sover hon väldigt sällan på dagen. Sen tar hon aldrig sovmorgon. Väldigt ovanligt att hon sover längre än sju oavsett om hon sovit på dan dagen innan eller om hon gått å lagt sig tidigt eller sent på kvällen... Hade inte haft nåt emot om hela familjen sovit till åtta nån morgon...

  • Elof och Dagny
    Äldre 20 Nov 07:33

    Ang natten så vaknar kira alltid när hon är kissenödig å ropar på oss eller går på toa/pottan själv. Det är ju väldigt skönt men ibland får hon svårt å somna om efteråt, särskilt om klockan närmar sig fyra, fem på morgonen...

  • Äldre 20 Nov 07:53
    Elof och Dagny skrev 2010-11-20 07:30:51 följande:
    Hur mkt sover era 3-åringar? Fler än kira som sover middag på dagis fortfarande? Inte alltid men nu för tiden är det mer regel än undantag. Hemma sover hon väldigt sällan på dagen. Sen tar hon aldrig sovmorgon. Väldigt ovanligt att hon sover längre än sju oavsett om hon sovit på dan dagen innan eller om hon gått å lagt sig tidigt eller sent på kvällen... Hade inte haft nåt emot om hela familjen sovit till åtta nån morgon...
    Johanna sover nästan alltid middag, ibland kan hon klara sig till kvällen om hon sover till 8:30 men då somnar hon vid 18.
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • Elof och Dagny
    Äldre 20 Nov 09:24

    Memba: haha! I det fallet kanske det är smidigare med tjejer...

Svar på tråden MajMammor 2007 15