• Äldre 11 Feb 08:52
    151867 visningar
    2830 svar
    2830
    151867

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Äldre 24 Nov 09:15
    Tess82 skrev 2010-11-24 09:04:15 följande:

    Grattis Ninnie till lilla Mario!


    Väldigt vad lugnt det var här inne då. Hur är vädret på olika håll i Landet då? Här i Rättvik har vi inte fått så mycket snö än men det är väl halv storm ute och snöar idag så vi får väl se hur det blir att ta sig till jobbet imorgon. Är hemma och är lediga idag som tur är.


    Här blåser det massor har fått lite snö men inte mycket. Det ska dock komma runt 10cm idag. J är hemma från dagis idag då hon fick feber igår kväll men den är bort nu. Dock är hon snuvig och lite halvdan i andningen.
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • Äldre 24 Nov 11:17

    Här blåser och har kommit en del snö och det fortsätter snöa.
    Fick veta idag att på fredag kommer vi få veta om Julia äntligen får en plats på storbarnsavdelningen. De har bara 2 avdelningar och hon är fortfarande på småbarnavdelningen. Nu ska ett av de stora barnen sluta men problemet är att det är Julia och en till tjej som är exakt lika gammal som det står mellan. Personalen har sagt att de verkligen inte kan motivera vem av tjejerna som är i störst behov av platsen så det blir lottdragning. Så på fredag får vi veta. Nervös redan nu Glad. Julia har sin bästa kompis på storbarnsavdelningen så det vore bra om hon fick platsen. Å andra sidan har den andra tjejen också sin bästa kompis där. Och om man ska vara riktig petig så är den andra tjejen ett par timmar äldre, så jag fpr trösta mig med det om vi nu inte får platsen

  • Tess82
    Äldre 24 Nov 16:06
    Tanucik, hoppas att det går som ni vill då.

    På Linneas dagis är det blandade avdelningar. Hon började på småbarn men förra året kom det så många ettåringar så det gick inte att ha alla små på en avdelning. Linnea fick gå kvar med alla sina kompisar och hon trivs så bra med personalen också så det var skönt.
  • Äldre 24 Nov 16:09

    Här är det upp delat på 3 åldersgrupper och 7 avdelningar i 2 hus.

    1-3år
    2-4år
    4-5år 


    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • Äldre 26 Nov 16:11

    Vi har fått platsen. Överlycklig. Känner mig dock lite taskig mot den andra tjejen men det var faktiskt hennes pappa som tog första lappen, så han fick ju välja. Dessutom var han korkad nog att berätta för sin dotter vad som skulle hända så hon var med under själva lottdragningen. Så onödigt att göra henne ledsen en extra gång.

  • Elof och Dagny
    Äldre 27 Nov 15:34

    Här går kira oxå kvar på småbarnsavdelningen. De var jättemånga 07:or på hennes avdelning och de flyttade upp dem i åldersordning så den innan kira fick sista plats. Typiskt. Hoppas på att hon kommer upp snart då hon alltid lekt bra med större barn förmodligen på grund av att hon pratar så bra och motoriskt har koll på kroppen. Nu är det ju himla många småbarn på avdelningen så hon får nog ingen utmaning på de planen. Däremot har hon isolde på småbarnsavdelningen bredvid och det uppskattar de båda två mkt. Syskonavdelning ligger en våning upp så de har ju ändå nära om kira skulle flytta upp men syskon- och småbarnsavdelningarna samarbetar ju inte alls såsom de båda små. Jaja, det blir nog bra vilket som!

  • Äldre 27 Nov 15:39

    Här flyttades alla 07 upp till nästa avdelning under sommaren. Nu kommer en del tidiga 08 dit för att göra plats för 1 åringarna. De samarbetar väldigt mycket 


    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • Äldre 28 Nov 23:11

    Hej på er

    Var ett tag sen!

    Här är allt bara bra, linus är nu 5 mån .
    Hoppas allt är bra med er !

    Emil vägrar ha kalsonger på sig! Blir helt galen om han inte får ha blöja. Vet inte hur man ska göra för att få han intresserad! Men det kanske kommer, nån gång .
    Just nu har emil värsta hostan och är förkyld. Hade även lite krupp inatt men det gick över bra.

    Nä nu ska jag sova!


    Älskar mina 4 söner och maken också
  • RosaNa­pp
    Äldre 29 Nov 00:43

    V har haft magsjuka och ikväll började Er kräkas. Jag helammar ju honom ännu i princip så vätska får han ju i sig så iallafall.

    V går på samma avdelning som hans syster. Det är 3-5 års grupp. Sen är det en till sån avdelning och två avdelningar 1-2 år.

    Han ville vara Lucia i luciatåget på fsk, men så passade inte luciakronan så då ville han vara tärna istället. Idag hittade jag en annan modell som passade och då blev han jätteglad för det. Nu ikväll har han ångrat sig. Dom är ombytliga

  • Tess82
    Äldre 29 Nov 13:56

    Trist med förkyldningar och ffa magsjukor. Linnea blev hemma från dagis idag för att hon hade sån slemhosta imorse. Sambon tyckte att de lika gärna kunde vara hemma men hon har varit pigg och full fart hela dagen så imorgon får det bli dagis igen. Tycker hon har gått och varit småförkyld och hostig länge nu och det verkar aldrig ge med sig.

    Hade -18 grader ute imorse så det var inte roligt att behöva åka och jobba men lika bra att vänja sig för det ska ju bli en kall vinter igen enligt vissa "förståsigpåare". Min bil är inte riktigt 100 så den vill absolut inte starta utan motorvärmare och den pajjade ju förra veckan. Som tur var bara en kontakt som var lätt att byta för sambon men den skulle behöva lite mer service så vi måste nog ta oss råd att lämna in den på verkstad om den ska överleva en kall vinter.


Svar på tråden MajMammor 2007 15