• Äldre 11 Feb 08:52
    150646 visningar
    2830 svar
    2830
    150646

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Äldre 29 Nov 19:47

    Leya har haft feber sen natten till torsdag, idag var hon feberfri på morgon/förmiddag men sen kom den krypande... hade tänkt ringa HC idag om hon fortfarande hade feber men kändes liksom onödigt på eftermiddagen så jag får väl ringa imorrn istället om hon nu inte blir feberfri igen... det är fjärde gången på två månader hon har feber och tack vare infektionen så hör hon superduperdåligt igen...

    Fast hon är sjuk så har jag idag tappat tålamodet på henne TVÅ gånger, herre gud vad hon är enerverande och alltid när jag sitter och ammar.... Sitter hon och slår på fåtöljen, ber henne sluta (med ganska hög ton eftersom hon hör så dåligt) och Billy lyckas ändå somna men hon fortsätter att slå så (på ryggstödet så jag inte når henne), andra gången så sitter hon och gnäller för att hon inte fick sitta i fåtöljen (som jag alltid ammar i), ber henne sluta gnälla FEM gånger och till slut skriker jag åt henne att sluta och reser mig upp och hon blir skiträdd och springer in till ett annat rum... Fattar inte heller varför hon blir så rädd, hon vet ju vad som kommer när hon inte lyssar (till slut)....


    »-(¯`v´¯)-> Leya -07 & Billy -10 »-(¯`v´¯)->
  • Äldre 29 Nov 19:55
    2Fina skrev 2010-11-29 19:47:57 följande:
    Leya har haft feber sen natten till torsdag, idag var hon feberfri på morgon/förmiddag men sen kom den krypande... hade tänkt ringa HC idag om hon fortfarande hade feber men kändes liksom onödigt på eftermiddagen så jag får väl ringa imorrn istället om hon nu inte blir feberfri igen... det är fjärde gången på två månader hon har feber och tack vare infektionen så hör hon superduperdåligt igen...

    Fast hon är sjuk så har jag idag tappat tålamodet på henne TVÅ gånger, herre gud vad hon är enerverande och alltid när jag sitter och ammar.... Sitter hon och slår på fåtöljen, ber henne sluta (med ganska hög ton eftersom hon hör så dåligt) och Billy lyckas ändå somna men hon fortsätter att slå så (på ryggstödet så jag inte når henne), andra gången så sitter hon och gnäller för att hon inte fick sitta i fåtöljen (som jag alltid ammar i), ber henne sluta gnälla FEM gånger och till slut skriker jag åt henne att sluta och reser mig upp och hon blir skiträdd och springer in till ett annat rum... Fattar inte heller varför hon blir så rädd, hon vet ju vad som kommer när hon inte lyssar (till slut)....
    Har hon rör i öronen?

    Johanna går alltid och hämtar något i köket när jag ammar.

    Idag hittade hon en skruvmejsel och ställde sig och skruvade på balkongdörren. Jag sa då till henne - får du skruva där?
    Hon vänder sig om  och säger Shh var tyst William sover du får inte väcka honom.
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • Äldre 29 Nov 20:42
    2små2stora skrev 2010-11-29 19:55:55 följande:
    Har hon rör i öronen?

    Johanna går alltid och hämtar något i köket när jag ammar.

    Idag hittade hon en skruvmejsel och ställde sig och skruvade på balkongdörren. Jag sa då till henne - får du skruva där?
    Hon vänder sig om  och säger Shh var tyst William sover du får inte väcka honom.
    Nä inga rör, dom vill inte sätta in då hon "bara" hör dåligt när hon är förkyld, har dock varit förkyld sista två månaderna så hon har hört speciellt bra så länge...
    »-(¯`v´¯)-> Leya -07 & Billy -10 »-(¯`v´¯)->
  • Äldre 30 Nov 08:06
    2Fina skrev 2010-11-29 20:42:27 följande:
    Nä inga rör, dom vill inte sätta in då hon "bara" hör dåligt när hon är förkyld, har dock varit förkyld sista två månaderna så hon har hört speciellt bra så länge...
    Jag tycker att ni ska propsa på rör, det kan ju vara så att det ligger något där bakom som gör att hon får feber så ofta.
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • Tess82
    Äldre 30 Nov 12:08
    2små2stora skrev 2010-11-29 19:55:55 följande:
    Har hon rör i öronen?

    Johanna går alltid och hämtar något i köket när jag ammar.

    Idag hittade hon en skruvmejsel och ställde sig och skruvade på balkongdörren. Jag sa då till henne - får du skruva där?
    Hon vänder sig om  och säger Shh var tyst William sover du får inte väcka honom.
    Smart tjej
  • Tess82
    Äldre 30 Nov 12:10
    2Fina skrev 2010-11-29 19:47:57 följande:
    Leya har haft feber sen natten till torsdag, idag var hon feberfri på morgon/förmiddag men sen kom den krypande... hade tänkt ringa HC idag om hon fortfarande hade feber men kändes liksom onödigt på eftermiddagen så jag får väl ringa imorrn istället om hon nu inte blir feberfri igen... det är fjärde gången på två månader hon har feber och tack vare infektionen så hör hon superduperdåligt igen...

    Fast hon är sjuk så har jag idag tappat tålamodet på henne TVÅ gånger, herre gud vad hon är enerverande och alltid när jag sitter och ammar.... Sitter hon och slår på fåtöljen, ber henne sluta (med ganska hög ton eftersom hon hör så dåligt) och Billy lyckas ändå somna men hon fortsätter att slå så (på ryggstödet så jag inte når henne), andra gången så sitter hon och gnäller för att hon inte fick sitta i fåtöljen (som jag alltid ammar i), ber henne sluta gnälla FEM gånger och till slut skriker jag åt henne att sluta och reser mig upp och hon blir skiträdd och springer in till ett annat rum... Fattar inte heller varför hon blir så rädd, hon vet ju vad som kommer när hon inte lyssar (till slut)....
    Linnea blir också rädd när vi säger ifrån ordentligt. Jag blir rädd när du är arg mamma, säger hon men jag brukar kunna varna att slutar du inte nu så blir jag arg (annars lyssnar hon ju inte alls), ändå fortsätter hon och då blir jag ju arg... 
  • Äldre 1 Dec 22:33

    Hej på er!
    Trist med alla div. sjukdomar Skickar lite krya-på-sig kramar till alla sjuklingar!
    Här håller vi oss * peppar peppar* friska.

    DP - känner igen det där med tjat och trots. Fattar inte varför det ska vara så svårt för en 3,5-åring att kunna lyssna och begripa vad man säger utan att man ska behöva bli fullkomligt rasande först?
    Här sker det i princip dagligen och Jolina blir också rädd när jag blir arg. Nu har hon börjat med att hon går undan och vill vara i fred medans hon är arg och ledsen.

    Sen har det hänt lite grejer på det här med sovandet. Sova i eget rum är ju liksom bara tvärnit så vi har kompromissat lite med henne. Hon har fått en madrass i ordningbäddad inne på vårt rum. I början vägra hon t.o.m sova där, hon skulle minsann sova hos oss, men det tog bara typ två kvällar så var det över. Nu somnar hon på sin madrass t.o.m utan mig bredvid sig och så klättrar hon upp till oss om hon vill när hon vaknar. Det blir oftast fram mot morgonsidan, i morse först vid halv 7.
    Däremot så har hon tyvärr lyckats pinka ner nya badrassen redan


    Jolina är helt underbar!
  • Äldre 1 Dec 22:52
    Mumia: härligt att det går framåt med sovandet. Trist med kissandet.

    IKEA har ett bra skydd som täcker hela madrassen det kanske skulle vara något. Skydda högt tror jag att den heter. 
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • RosaNa­pp
    Äldre 2 Dec 10:21

    Syrra: tror det heter Skydda men ja, det har jag i Vs sängs.

    Här är det friskt nu. Har dock haft mycket snö så har inte kunnat gå med vagn så dom har varit hemma. Och idag är deras pappa ledig från snöröjningen så då får dom vara hemma med honom. har inte träffat honom på nästan två veckor nu.

    Mumia: skönt med sovandet.

    DP: vad jobbigt att hon får såna besvär.

  • RosaNa­pp
    Äldre 2 Dec 10:24

    Syrra: fråga mig inte hur, men jag läste att du hade skrivit KISSA högt sorry

Svar på tråden MajMammor 2007 15