• Äldre 11 Feb 08:52
    151099 visningar
    2830 svar
    2830
    151099

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Äldre 2 Dec 15:17

    Julia är också supertrotsig och lyssnar inte förrän jag blir förbannad och skriker åt henne, då brukar hon bli jättesnäll och säga att hon älskar mig och att jag är hennes bästa vän. Känns nästan som att hon måste få ut sig allt det negativa hon har inom sig för att sedan bli en ängel. Värst är att hämta på dagis, Daniel vaknar direkt när vagnen stannar och börjar vrålskrika, sen blir det för varmt för honom också. Och ju mer han skriker desto längre tid tar Julia på sig för att bli klar. Och inte får jag hjälpa henne

  • RosaNa­pp
    Äldre 2 Dec 15:49

    Här finns ingen trots. Men V är väldigt trött när dom hämtas på fsk så det är hem, mellanmål och en stunds vila i soffan som gäller. Det är kul att se hur han och A (som är 15 månader yngre) leker mer och mer tillsammans. V styr leken, men det är ändå skillnad mot tidigare då A mest bara hängde med på allt, men ändå inte lekte sas. Nu har även A börjat prata (han började strax efter han blev 2) så då går det ju lättare.
    Han är som en riktig liten minipappa till Er. Byter blöjor, tröstar, leker och sjunger med honom. Ser till att han får mat att äta också (plockar sönder sin macka för att ge lillebror )
    Men det gäller att ge V sysselsättning, han blir lätt utttråkad och då klättrar han på väggarna. Så han är med och lagar mat, viker tvätten, blägger in tvätten i garderoben och sånt. Lika bra att passa på med sånt han tycker är kul

  • Äldre 2 Dec 16:05

    Idag har vi klarat oss från några större incidenter och Leya är lika nöjd med dt som jag. Nu åkte hon och maken (hihi) på gympa och då sa hon innan hon åkte (efter att jag sagt att vad skönt att vi inte har bråkat nå idag), -när jag kommer hem ska jag inte bråka heller, och sken som en sol


    »-(¯`v´¯)-> Leya -07 & Billy -10 »-(¯`v´¯)->
  • Äldre 2 Dec 19:29

    Julia är tvärtom, så fort jag ger henne beröm för att hon har varit snäll så börjar hon tjafsa. Idag fick hon hoppa över dagis för att gå till ett lekland med sin bästis och hon bråkade jättemycket. Man tycker ju att hon borde vara glad över att åka till ett lekland istället för dagis, men nej då. Imorgon blir det att stanna hemma igen för 3:e dagen i rad då hon har klagat på tandvärk sedan igår, så jag har bokat tid hos tandhygienisten imorgon och fick 10.45, ingen ide att ta henne till dagis efteråt. Ska försöka hitta på nåt kul efter tandläkaren då jag är själv med banrnen hela dagen imorgon, maken ska på personalfest. Blir första gången jag ska natta båda ensam. Nervös

  • Äldre 2 Dec 22:29

    Här har det varit en dag utöver det vanliga, vet inte hur många gånger jag tappat humöret på hennes jävla uppföranden man kan då bli toookig!


    Jolina är helt underbar!
  • Äldre 2 Dec 22:35
    mumia skrev 2010-12-02 22:29:35 följande:
    Här har det varit en dag utöver det vanliga, vet inte hur många gånger jag tappat humöret på hennes jävla uppföranden man kan då bli toookig!
    Kan jag skriva under på... Leya har inte varit på dagis sen onsdag förra veckan, det märks!! men som sagt, idag har det gått rätt bra ändå
    »-(¯`v´¯)-> Leya -07 & Billy -10 »-(¯`v´¯)->
  • Tess82
    Äldre 3 Dec 10:05

    Här bakar vi lussekatter idag, sitter och väntar på degen som är på jäsning.

    Ikväll ska jag och sambon på julbord med mitt jobb. Linnea ska sova hos mormor inatt för imorgon ska de baka pepparkakor. Får hoppas att det går bra med min storebror som barnvakt ikväll för mamma ska på samma julbord som oss, hennes man (och hans bror) som driver företaget jag jobbar på.


  • Äldre 4 Dec 21:14

    Lika mycket som man älskar dom, lika arg kan man bli
    Och varje gång det händer så rannsakar jag mig och funderar på vad jag gör för fel....


    Jolina är helt underbar!
  • Äldre 4 Dec 21:21

    Men om vi inte blir arga och säger ifrån och sätter gränser så blir de odrägliga som tonåringar.


    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • Äldre 4 Dec 21:33

    Jo men barn gör inte som man säger, dom gör som man gör!
    Och med tanke på det uppförande hon har som gör mig så arg så måste ju det innebära att jag gör likadant


    Jolina är helt underbar!
Svar på tråden MajMammor 2007 15