• Äldre 11 Feb 08:52
    150734 visningar
    2830 svar
    2830
    150734

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Äldre 4 Dec 21:46
    mumia skrev 2010-12-04 21:33:14 följande:
    Jo men barn gör inte som man säger, dom gör som man gör!
    Och med tanke på det uppförande hon har som gör mig så arg så måste ju det innebära att jag gör likadant
    Det kan nog komma på en hel del själva. Det är ju nu de ska testa gränserna.

    Johanna kör med Sshh, väck inte willian, eller jag behöver min pappa/mormor/mamma alltid ngn som inte är här när man säger till henne.
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • Äldre 5 Dec 19:23

    Hej tjejer. I fredags började jag på praktik, på skatteverket. Det tog helt luften ur mig - trots att det inte var alls krävande dag. Så jag har inte hunnit med typ nått på hela helgen.

    DP - härligt att höra att _maken_ inte ångrade sig eller nått

    Nu med praktiken så kommer det för första gången bli i princip heltid för Ellan på dagis. I fredags hade hon somnat när de tittade på film, så det verkade vara lite slitigt. Dessutom måste hon (och jag för den delen) lära oss att gå upp tidigt på morgonen. Men men, nått att göra och lite erfarenhet är alltid bra att ha.


  • Äldre 6 Dec 10:43

    Vi funderar på en tredje, vet inte hur jag ska orka, men men ....

    Inatt vaknade K vid 3 å skulle inte somna om, han fick titta på film för jag orka fasen inte gå upp ...

    För övrigt kläckte han igår;
    "Mamma, när jag blir stor kan jag också titta på nyheterna ..."

  • Äldre 6 Dec 10:54
    memba skrev 2010-12-06 10:43:58 följande:
    Vi funderar på en tredje, vet inte hur jag ska orka, men men ....

    Inatt vaknade K vid 3 å skulle inte somna om, han fick titta på film för jag orka fasen inte gå upp ...

    För övrigt kläckte han igår;
    "Mamma, när jag blir stor kan jag också titta på nyheterna ..."
    Tänk på att de blir större.
    När grabbarna var små kunde jag inte tänka mig fler barn och se vad som hände
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • Äldre 6 Dec 13:24
    Mel, kul med praktik! Har en kompis som jobbar som informatör på skatteverket och hon trivs jättebra där  Finns det någon chans till vikariat eller sommarjobb för dig?

    Memba, har blir det defnitivit ingen mer unge!! Tur man fick den värsta sist
    »-(¯`v´¯)-> Leya -07 & Billy -10 »-(¯`v´¯)->
  • Äldre 6 Dec 13:39

    Ja jag sa aldrig mer efter en jobbigare graviditet å en hemsk förlossning, men man glömmer fort

  • Äldre 6 Dec 18:48
    2Fina skrev 2010-12-06 13:24:40 följande:
    Mel, kul med praktik! Har en kompis som jobbar som informatör på skatteverket och hon trivs jättebra där  Finns det någon chans till vikariat eller sommarjobb för dig?

    Memba, har blir det defnitivit ingen mer unge!! Tur man fick den värsta sist
    Ingen aning. De har inte kunnat ge någon annan det - och vi är ju ändå 9 pers nu som siter på samma sak... Så jag hyser väl inte för stora förhoppnigar, men jag ska ju såklart göra mitt bästa för att "imponera"
  • Äldre 6 Dec 18:53

    här blir det inga fler barn, vi känner båda att 2 är lagom. Men jag saknar magen redan och att ha en pytteliten. Å andra sidan känns det skönt att få veta att om 1,5 år kommer Daniel sova mycket bättre, eller ja vi hoppas ju på det

  • Äldre 7 Dec 19:56
    Melisabeth skrev 2010-12-06 18:48:36 följande:
    Ingen aning. De har inte kunnat ge någon annan det - och vi är ju ändå 9 pers nu som siter på samma sak... Så jag hyser väl inte för stora förhoppnigar, men jag ska ju såklart göra mitt bästa för att "imponera"
    Lycka till! Tanucik, jag saknade magen efter jag hade fått Leya men den här gången känns det liksom att det var sista gången och jag är nöjd med det. Sen vet man ju aldrig om några år kanske vi har ändrat oss (fast tveksamt om maken gör ).

    Idag fick Leya vara på dagis efter över en veckas sjukdom, oj så nöjd hon var. Hade spelat spel nästan hela dagen och varit ute och lekt! Hon behöver sina kamrater sen får antidagisaktivister säga vad dom vill!! Jag är en bra mamma men jag räcker inte till för stimlansen av min väldigt aktiva dotter!
    »-(¯`v´¯)-> Leya -07 & Billy -10 »-(¯`v´¯)->
  • Äldre 7 Dec 20:45
    2Fina skrev 2010-12-07 19:56:45 följande:
    Lycka till!

    Tanucik, jag saknade magen efter jag hade fått Leya men den här gången känns det liksom att det var sista gången och jag är nöjd med det. Sen vet man ju aldrig om några år kanske vi har ändrat oss (fast tveksamt om maken gör ).

    Idag fick Leya vara på dagis efter över en veckas sjukdom, oj så nöjd hon var. Hade spelat spel nästan hela dagen och varit ute och lekt! Hon behöver sina kamrater sen får antidagisaktivister säga vad dom vill!! Jag är en bra mamma men jag räcker inte till för stimlansen av min väldigt aktiva dotter!
    Johanna har suttit och gått igenom allt hon skulle göra innan hon fick åka till dagis idag. Föst äta luns (lunch) sen äta mat (middag) o sen måtte vi sova och äta buckos (frukost) och sen ÅKA dagis.
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
Svar på tråden MajMammor 2007 15