• Äldre 11 Feb 08:52
    150865 visningar
    2830 svar
    2830
    150865

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Äldre 8 Dec 08:37
    2Fina skrev 2010-12-07 19:56:45 följande:
    Lycka till!

    Tanucik, jag saknade magen efter jag hade fått Leya men den här gången känns det liksom att det var sista gången och jag är nöjd med det. Sen vet man ju aldrig om några år kanske vi har ändrat oss (fast tveksamt om maken gör ).

    Idag fick Leya vara på dagis efter över en veckas sjukdom, oj så nöjd hon var. Hade spelat spel nästan hela dagen och varit ute och lekt! Hon behöver sina kamrater sen får antidagisaktivister säga vad dom vill!! Jag är en bra mamma men jag räcker inte till för stimlansen av min väldigt aktiva dotter!
    Jag håller med dig! Jag är också av inställningen att man ska lämna sina barn på dagis så lite som möjligt, men det finns faktiskt gånger då jag önskar jag fick lämna mer. Jolina älskar dagis och lär sig och utvecklas massor. Och ja, hon behöver det! hur mycket man än kämpar för att stimulera och hur bra man än är som förälder....nej hon behöver det!
    Jolina är helt underbar!
  • Äldre 8 Dec 09:14

    jag håller med där, det räcker inte att man är bra förälder, de behöver kontakten med andra barn också. Idag har jag dock Julia hemma. De ringde från dagis och bad mig lämna henne hemma idag då det är stor personalbrist. Idag var de 2 st personal på båda avdelningar resten är sjuka, så det är klart att Julia fick stanna hemma. Det stod mammafika på mitt schema idag hemma hos en mamma så nu har jag kollat upp om det är ok att ta med Julia och det är det. Hon som vi ska vara hemma hos kommer dessutom lämna sin stora tjej hemma så Julia får någon att leka med, perfekt

  • Tess82
    Äldre 8 Dec 10:26

    Skriver under på det där med dagis, Linnea behöver också dit och aktiveras. Nu har hon väldigt många och långa dagar på dagis när jag jobbar borta men tyvärr så har vi inget alternativ, det är ju förhoppningsvis tillfälligt bara. Är ju för det mesta ledig onsdag eller fredag så vi får en dag hemma tillsammans i alla fall.

    Idag är vi lediga och Linnea börjar dagen med att vakna 5.40 så ingen sovmorgon inte. Sen ville hon se morgonbolibompa och kalendern så jag slumrade lite i soffan en stund. Snart blir det en tur till bibblan, behöver lite böcker till min uppsats, ska se om Linnea hittar nåt skoj också. Är -17 grader ute idag så vi får vänta så mototvärmaren hinner gå lite först, tror inte de öppnar förrän 11 på bibblan ändå.

    Sen blir det lite julpyntande på eftermiddan tror jag. Har bara tagit fram ljusstakar och adventsstjänor än så ska får tomtarna och resten av pyntet letas på.


  • Äldre 8 Dec 18:43

    Hörrni, nån som har erfarenhet av det här med ÄL-tester?? Är det så att den ger utslag dagen före själva ÄL??
    Jag får den uppfattningen när jag läser info på clearbliues hemsida, att den ger utslag vid LH stegringen 24-36 timmar före själva ÄL. I så fall innebär väl det att man har möjlighet även dagen efter det att sickan gett utslag??


    Jolina är helt underbar!
  • Äldre 8 Dec 18:59
    mumia skrev 2010-12-08 18:43:11 följande:
    Hörrni, nån som har erfarenhet av det här med ÄL-tester?? Är det så att den ger utslag dagen före själva ÄL??
    Jag får den uppfattningen när jag läser info på clearbliues hemsida, att den ger utslag vid LH stegringen 24-36 timmar före själva ÄL. I så fall innebär väl det att man har möjlighet även dagen efter det att sickan gett utslag??
    Ja, du har möjlighet att bli gravid 36-48 tim efter att stickan gett utslag.
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • Äldre 8 Dec 19:22
    2små2stora skrev 2010-12-08 18:59:27 följande:
    Ja, du har möjlighet att bli gravid 36-48 tim efter att stickan gett utslag.
    Jippiiiii Synd bara att gubben jobbar förmiddag denna vecka = toktrött och somnar tidigt, och jag jobbar till 21.45 ikväll
    Jolina är helt underbar!
  • Äldre 8 Dec 20:36

    Isabella verkar ha ställt in sig bra på att gå på dagis nästan heltid.
    Och det går ganska bra att få upp henne 6-6.30 på morgonen också. Är nog värre med mig.

    Men jag har insett nått iaf -och det är att jag ska kämpa hårt för möjligheten att vi inte båda behöver jobba heltid iaf. Dels - skit vad slut jag är under dagarna, och dels - jag känner det som att jag knappt hinner träffa Ellan.
    I nuläget är det ju som så att man får vara glad för det jobb man får - om nått alls.
    Men förhoppniggsvis kan man vid någon punkt i livet påverka lite mer


  • Äldre 11 Dec 09:40

    Fick hem korten som togs på dagis i veckan. Så glad jag blev, dom har verkligen lyckats! Hon blev sååååå fin!!


    Jolina är helt underbar!
  • Tess82
    Äldre 11 Dec 20:09

    Här har vi en sjukling nu. Förkyld och ögoninflammation, började igår med att ena ögad kladdade och blev svullet och hon hade ont. Idag var hon först jättepigg hela förmiddan men sen började det kladda i båda ögonen på eftermiddan och febern kom nu på kvällen så det blev en slurk alvedon före sängen. Tror hon somnade ganska direkt lillskruttan och jag blev ensam för sambon skulle bort en sväng. Tror att jag hade feber en vända idag också så det är halvt sjukstuga här hemma. Blir nog en sväng till VC på måndag om Linneas ögon fortsätter kladda. Trist att hon missar lucia på dagis på måndag för det hade hon nog gärna varit med på...


  • Äldre 11 Dec 21:29
    Tess82 skrev 2010-12-11 20:09:07 följande:
    Här har vi en sjukling nu. Förkyld och ögoninflammation, började igår med att ena ögad kladdade och blev svullet och hon hade ont. Idag var hon först jättepigg hela förmiddan men sen började det kladda i båda ögonen på eftermiddan och febern kom nu på kvällen så det blev en slurk alvedon före sängen. Tror hon somnade ganska direkt lillskruttan och jag blev ensam för sambon skulle bort en sväng. Tror att jag hade feber en vända idag också så det är halvt sjukstuga här hemma. Blir nog en sväng till VC på måndag om Linneas ögon fortsätter kladda. Trist att hon missar lucia på dagis på måndag för det hade hon nog gärna varit med på...
    stackars liten, hon får krya på sig och du också
Svar på tråden MajMammor 2007 15