• Äldre 11 Feb 08:52
    152285 visningar
    2830 svar
    2830
    152285

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Äldre 11 Dec 21:46
    Tess82, usch, stackarn, ögoninflammation är inte att leka med, usch och fy vad hemskt det var när jag hade det en gång!! Krya på er!

    mel, jag tror nog det är bra om en inte jobbar heltid, man måste försöka komma ihåg att jobbet/pengar inte är det viktigaste utan hur man mår och måste man stressa jämt och ständigt så mår man inte bra. Nu när vi har två barn kommer en av oss mest troligt tt gå ner till 75%, vem det blir får lönen bestämma (vi ligger rätt lika i lön fast jag väntar mig en rejäl lönestegring inom de närmsta åren).

    Själv så ska jag ringa öronkliniken på måndag för nu är jag så jäkla less på leyas dåliga hörsel, hon ska egentligen ha återbesök i januari men nä, dom får fixa in henne tidigare. Hon har nästan haft nedsatt hörsel konstant de senaste tre månaderna... pga feber/förkylning som kommer innan hon hinner bli riktigt frisk. Ibland tappar man tålamodet (har ju en till skrikhals också nu) och när hon sagt va 5 gånger så höjer jag rösten rejält och då säger Leya lite klokt så där: jag hör lite dåligt.... då får man dåligt samvete kan jag säga
    »-(¯`v´¯)-> Leya -07 & Billy -10 »-(¯`v´¯)->
  • Tess82
    Äldre 11 Dec 22:04
    DP, usch stackarn, kan inte vara lätt att höra dåligt. Hoppas att ni kan få en tid snabbt. Sambons son fick rör inopererade när han var liten och det blev stor skillnad. Lika med en tjej från föräldragruppen som hörde dåligt och hade upprepade öroninflammationer.
  • zasata
    Äldre 11 Dec 22:35

    hoppas ni alla kryar på er.. här är det fullt upp med inskolning av Leo.. Och ebba som klagar på magont, rädd hon börjar inse att jag e rädd för det, men vet inte säkert än läkaren såg inget fel på henne.. så nu skall vi "ignorera" ett par dagar och se. även dagis skall ha koll på det..


  • RosaNa­pp
    Äldre 12 Dec 14:09

    zasata: hoppas det ger med sig.

    DP: stackars lillan. Hoppas ni får tid snart och det blir fixat så hon slipper problemen.

    Här rullar det på. Imorgon är det ju Lucia. Då blir det två Lucior, minst V har nu bestämt sig för det också nämligen. Ska bli så kul att få se deras Luciatåg. På morgonen ska vi ha lussefrukost

    Jag kollar utbildningar. Kommer iofs söka samma som jag gjorde till den här hösten (räknar kallt med att komma in ), men bara vända på alternativen så jag söker alt 2 som 1 istället. Men jag kanske hittar något annat att göra istället? så det skadar ju inte att kolla.

  • Äldre 13 Dec 21:33

    Kevin har en hemsk hosta, någon som har erfarenhet sv kikhosta? Piper det då? Livrädd för att lillebror ska bli smittad med något!

  • Äldre 13 Dec 22:04
    memba skrev 2010-12-13 21:33:37 följande:
    Kevin har en hemsk hosta, någon som har erfarenhet sv kikhosta? Piper det då? Livrädd för att lillebror ska bli smittad med något!
    Låter som astmahosta. kikhosta vaccineras de mot.
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • Äldre 13 Dec 22:15

    Han piper inte, det var bara en fråga î?

    Däremot hostar han tills han kräks ibland, han har ju som "liten" haft förkylningsastma så jag har medicin hemma!

    Kevin blir helt hysterisk när det är dags för hårtvätt, någon mer? Hur ofta tvättar ni håret på dem?

    I behov av lite råd såhär på kvällskvisten î?°

  • Äldre 14 Dec 08:29
    Memba, Leya tvättar nog håret ungefär två gånger i veckan, ibland en, beror ju lite på också... Hon blev också tokig vid hårtvättning förut men vi tar en torr ren kökshandduk och så håller hon dom på ögonen och lutar huvudet bakåt så går det jättebra, man får ju se till att hon inte får i ögonen men handduken stoppar ju om något skulle fara åt fel håll
    »-(¯`v´¯)-> Leya -07 & Billy -10 »-(¯`v´¯)->
  • Äldre 14 Dec 09:38

    Ja vi kämpar, men han böjer inte gärna huvudet bakåt tyvärr!

    Nu väntar jag på bussen som ska ta mig å Theo till mitt jobb, det va den mammaledigheten!!!

  • Tess82
    Äldre 14 Dec 10:15

    Linnea älskar att bada och duscha, just håret är väl inte så spännande men hon har blivit duktig på att titta upp. Vi körde lite med att hon måste titta upp för annars måste vi duscha ändå och då kommer det ju i ögonen. Blir väl två gånger i veckan bad eller dusch, hon skulle gärna göra det oftare men med hennes torra hud så får det räcka med vanlig tvätt resten av veckan.

    Igår blev det en sväng till VC för Linnea, de hade tagit blodprov och halsprov och kollat öron och ögon men det visade inget speciellt så doktorn trodde att det skulle gå över av sig själv. Han ringde imorse för att höra om hon haft feber då vi sagt att hon haft det om kvällarna och hon hon hade väl runt 38 igår. Skulle hon få mer feber så skulle han skriva ut penicillin, då var det bara att ringa men det är ju skönt om vi slipper. Ögonen ser mycket bättre ut och kladdar inte lika mycket heller.


Svar på tråden MajMammor 2007 15