• Äldre 11 Feb 08:52
    152587 visningar
    2830 svar
    2830
    152587

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Äldre 14 Dec 11:52

    memba- vi körde med "titta det är en fågel däruppe" och tvättade snabbt. När det inte kommit nåt i ögonen sa vi "se du, det var inte så farligt" och hon höll med. Nu har vi oftast imga problem, för hon vet att håller hon upp huvudet och blundar så gör det inte ont. Sen har vi köpt en rosa schampo flaska med en Törnrosa på, så den är ju lite poppis nu. Vi tvättar 1 gång i veckan

  • Äldre 14 Dec 12:36

    Vi tvättar också en gång i veckan, det låter som om jag tar död på honom, haha!! Stackars unge, å vi har barbapapa schampo, en sån här krage man sätter runt huvudet, vi har provat med handduk i ansiktet, men jag får nog sätta något i taket som han kan titta på!! Han älskar å bada, men håret, nej nej ....

  • Äldre 14 Dec 12:36
    Memba: Vi tvättar J's hår minst 3ggr/vecka. nackdelen med långt hår är att hon alltid lyckas få mat i det. 

    Det går ett virus nu som ger en lång envis hosta efter att själva förkylningen är borta.
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • Äldre 14 Dec 13:22

    Tusen tack alla!!

    Nu har jag å Theo varit å jobbat lite, första gången han bajsar igenom kläderna å såklart va vi inte hemma!!! Men jag hade byte med som tur var!!

  • Äldre 14 Dec 13:35
    Memba, vi körde lite skoj och jag brukar fråga: "hänger morfar i taket?", nä svarar hon, sen kör jag hela släkten och hon blundar men "tittar" uppåt
    2små2stora skrev 2010-12-14 12:36:53 följande:
    Memba: Vi tvättar J's hår minst 3ggr/vecka. nackdelen med långt hår är att hon alltid lyckas få mat i det. 

    Det går ett virus nu som ger en lång envis hosta efter att själva förkylningen är borta.
    Billy hade precis börjat bli bra från sin förkylning och nu har han åkt på en tät envis hosta rosslar när han andas också men annars är han inte speciellt förkyld. Hoppas Leya klarar sig!

    Är Leya den sista -07:an som mer som regel än undantag vaknar minst en gång varje natt och ropar? Är hon inte mörkrädd så är hon kissnödig eller törstig. Häromnatten så var maken in minst 3 gånger och jag en gång till henne....
    »-(¯`v´¯)-> Leya -07 & Billy -10 »-(¯`v´¯)->
  • Tess82
    Äldre 14 Dec 14:12

    DP, Linnea vaknar också ofta på nätterna och ropar. Nu har det varit jättemycket när hon varit sjuk men annars är det också vanligt att hon vaknar en gång i alla fall. Så alltså nej Leya är inte ensam.


  • Äldre 14 Dec 14:33
    2Fina skrev 2010-12-14 13:35:30 följande:
    Memba, vi körde lite skoj och jag brukar fråga: "hänger morfar i taket?", nä svarar hon, sen kör jag hela släkten och hon blundar men "tittar" uppåt Billy hade precis börjat bli bra från sin förkylning och nu har han åkt på en tät envis hosta rosslar när han andas också men annars är han inte speciellt förkyld. Hoppas Leya klarar sig!

    Är Leya den sista -07:an som mer som regel än undantag vaknar minst en gång varje natt och ropar? Är hon inte mörkrädd så är hon kissnödig eller törstig. Häromnatten så var maken in minst 3 gånger och jag en gång till henne....
    Johanna vaknar minst 1 gång/natt och kommer över till oss, eller ropar så att vi får hämta henne.
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • Äldre 14 Dec 15:47

    Kevin ropar flera gånger per natt! Så du ä verkligen inte ensam... Och nu när man har en liten kan det vara riktiga mardröms nätter..

  • RosaNa­pp
    Äldre 14 Dec 15:56

    V tar jag upp för att kissa en gång per natt, vanligtvis. Ibland sover han utan att behöva det, annars vaknar han och ropar.

  • Äldre 14 Dec 17:08

    oj, då har jag alltså tur med Julia. Hon vaknar 1 gång på 2-4 veckor, så riktigt sällan

Svar på tråden MajMammor 2007 15