• Äldre 11 Feb 08:52
    151823 visningar
    2830 svar
    2830
    151823

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Tess82
    Äldre 21 Dec 11:06

    Fick nog lite mer svar på hörselproblemen igår. Linnea fick feber igen och klagade på örvärk så det blev en vända till VC igen. Nu var det öroninflammation men ingen penicillin då de vill att det ska gå över av sig själv. Blev dock lovade att om hon blev sämre eller fortfarande har feber imorgon så skulle de skriva ut bra att veta att hon får före jul om det behövs i alla fall. Igår var ungen helt slut och hade 39,4 i temp men idag är hon nästan som vanligt igen så vi kanske klarar oss ändå.


  • RosaNa­pp
    Äldre 21 Dec 11:31
    Kavat skrev 2010-12-18 15:27:13 följande:
    Ni har inte hittat vad som orsakar eksemen? Har ni aerius/tavegyl?

    Protopic motsvara klass 3 korison fast det inte är kortison i, så den är "stark". Men utsätts man hela tiden för något man inte tål så hjälper det kanske inte helt att smörja.
     Våra barn är ju eksemfria vanligtvis. Men sen lilleman började dagis så har det inte vrit så tyvärr. Varje gång det blir ett misstag är han ännu känligare. Men Protopic påskyndar läkningen mycket upplever jag.

    Trist när exet inte fattar galoppen. Hur kul är det att tvätta nerkissade saker i onödan.Drömmer
    Du får tipsa honom om Bobs lättdrycker och I love eco sortimentet om han nu ska ge saft. Så får ni se om det är E202 också.

    Det finns för övrigt i fler saker, som t.ex ost, om han äter det. Skånemejeriet har dock bara i vaxet och inte i själva osten. Finns säkert fler.
    Han fick ju tavegyl, men blev ju så förbaskat trött av den så vi slutade med den. Upplever heller inte att den hjälpte så mycket mot klådan, som han fö är bättre mot iom att eksemen är bättre. Han sover bra nu och går inte och kliar sig hela tiden.

    Lokala ica-butiken har tydligen slutat med ecosortimentet, i varje fall hittade inte jag något, men hittade jordgubbssaft i en annan affär. Typiskt att det är jordgubb, men får testa iallafall, så han också får något gott att dricka på jul. Tråkigt med vatten eller mjölk när alla andra dricker festdryck.

    Ja, angående kisseri. Domhar nu sovit hos mig en vecka och innan det sov jag hos exet i två nätter (lånade tvättmaskin, min är paj och vi bor nära) och det har inte hänt en olycka
  • Äldre 21 Dec 11:39
    RosaNapp skrev 2010-12-21 11:31:06 följande:
    Han fick ju tavegyl, men blev ju så förbaskat trött av den så vi slutade med den. Upplever heller inte att den hjälpte så mycket mot klådan, som han fö är bättre mot iom att eksemen är bättre. Han sover bra nu och går inte och kliar sig hela tiden.

    Lokala ica-butiken har tydligen slutat med ecosortimentet, i varje fall hittade inte jag något, men hittade jordgubbssaft i en annan affär. Typiskt att det är jordgubb, men får testa iallafall, så han också får något gott att dricka på jul. Tråkigt med vatten eller mjölk när alla andra dricker festdryck.

    Ja, angående kisseri. Domhar nu sovit hos mig en vecka och innan det sov jag hos exet i två nätter (lånade tvättmaskin, min är paj och vi bor nära) och det har inte hänt en olycka
    Be om Aerius. Finns i smidig tablettform (som inte innehåller sorbitol - sötningsmedel), det blir de inte sömniga av.

    Hm, Ikas flädersaft och fläderjucie i småtetra funkar också. Liksom de flesta/ alla(?)tetrorna med jucie från semper, nestlé osv, som fins bland barnmaten.
    Bobs lättdryck (att blanda) brukar innas på ica och coop.
    Kanske dumt att ge jordgubb om du vet att han inte tål det?
  • RosaNa­pp
    Äldre 21 Dec 12:04

    K: vet, han är inte så sugen på det heller blev ett stressbeslut i affären helt enkelt.

  • Äldre 21 Dec 20:18
    Kavat skrev 2010-12-21 11:39:09 följande:
    Be om Aerius. Finns i smidig tablettform (som inte innehåller sorbitol - sötningsmedel), det blir de inte sömniga av.

    Hm, Ikas flädersaft och fläderjucie i småtetra funkar också. Liksom de flesta/ alla(?)tetrorna med jucie från semper, nestlé osv, som fins bland barnmaten.
    Bobs lättdryck (att blanda) brukar innas på ica och coop.
    Kanske dumt att ge jordgubb om du vet att han inte tål det?
    Ikeas fläder skulle det ju stått.

    Rosa Napp, ibland är barnen smartare än man tror.
  • Ninnie­81
    Äldre 21 Dec 20:47

     


    Är inte så aktiv längre i denna tråd men jag vill bara önska er alla

    En riktig God Jul och Gott Nytt År

  • zasata
    Äldre 21 Dec 21:44
  • Tess82
    Äldre 23 Dec 11:24
    Tomte Tittar in och önskar alla en God Jul och ett Gott Nytt År såhär dan före dan. Tomte

    Hoppas att alla får en lugn och bra jul med lagom många paket och massor med god mat.
  • Äldre 23 Dec 13:22

    Vi önskar God Jul till eder alla!!

  • Äldre 23 Dec 21:51

    God Jul allihopa!


Svar på tråden MajMammor 2007 15