• Äldre 11 Feb 08:52
    150682 visningar
    2830 svar
    2830
    150682

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • zasata
    Äldre 31 Dec 18:47

    hoppas ni får lite sömn. här är det bara vi också :)


  • Äldre 1 Jan 10:28

    Seg dag här idag. Vi var på nyårsfirande och kom inte i säng förrän 02 inatt.....gällde även Jolina
    Sov till 09.15 men humöret är ju därefter


    Jolina är helt underbar!
  • Tess82
    Äldre 1 Jan 10:47

    Här var det också lugnt igår, bara familjen + en kompis till sambon. Kollade på film och såg fyrverkerier genom fönstret. Linnea ville inte sova middag på dagen så 20.30 orkade hon inte längre utan ville sova, själv gick jag och la mig runt 00.30 och sen fick vi sova till 7.30 imorse så det var ganska skönt.


  • Äldre 1 Jan 13:07

    En till trött, just nu ammande mamma!! Kevin somnade runt 23, å tog sovmorgon till runt 9! (Dock välling ett par gånger!) Rekord då han brukar vakna runt 7.
    Han orkade vara vaken så länge tack vare en siesta mitt på dagen! Han behöver inte sova längre, men somnade i syskonvagnen ..

    Han äter så irriterande lite, vet jag det pratats om det tidigare! Idag gjorde jag falukorv å pasta! Han äter spaghetti, men inte snabbmakaroner, så idag testa jag pasta hjul, men nej! Å kall falukorv gick bra, men inte stekt ... Blir galen! Han gillar dock soppa, eller buljongen i soppa men det kan vi ju inte äta varenda dag!!

    En sak till ,,, hur bra leker era på egen hand? K vill att jag ska leka med honom hela tiden ...

  • zasata
    Äldre 1 Jan 13:08

    Ååå jag orkar inte mer 3års trots, vi satt och åt marängsvissh från igår. Så gjorde ebba sönder sin maräng, blev galen. mosade ner hela i soffan. SJälvklart säger jag till henne, börjar med att hon får gå och tvätta sig och säger så gör man inte! Och tar hennes tallrik som hon haft i typ 30min. jävlar vilket helvete det blev.
    Men jag försöker att ignorera det får henne att tvätta händern och städar, tar fram kläder och säger. kom nu så går du och jag och åker skridskor. nej då bryter helvetes lös igen om att hon hon skall minsan inte klä på sig, inte åka skridskor, hon skall vara inne... Suck.


  • Äldre 1 Jan 13:37

    Zasata: Ja, de ska ha det på sitt sätt ... Jag kör (tyvärr?!?!) mycket med belöningar och straff, brukar funka!

  • zasata
    Äldre 1 Jan 13:52
    memba skrev 2011-01-01 13:37:32 följande:
    Zasata: Ja, de ska ha det på sitt sätt ... Jag kör (tyvärr?!?!) mycket med belöningar och straff, brukar funka!
    ja så gör jag här med straffet är oftast in på rummet, belöning är tex glass efter maten eller göra roliga saker.. men tänkte hela jul "lovet"har vi varit sjuka och på måm skall vi jobba så nu vill JAG ut!
  • Äldre 1 Jan 18:24

    Zas och Memba - åh ni anar inte vad jag känner igen mig i vad ni skriver
    Dom härliga 3 åringarna har verkligen egna viljor!!!

    Memba - Jolina har alltid varit dålig på att leka själv kan vara frusterande ibland då man har "vuxengrejer" att uträtta....


    Jolina är helt underbar!
  • Äldre 1 Jan 21:32

    Här har vi haft en underbar dag igår. Vi firar ju nyårsafton på ungefär samma sätt som julafton firas här. Ogår var syrran hos oss med sin pojkvän som även fick vara tomte, gick jättebra. Min man fick vara tomte på julafton och honom avslöjade Julia men igår gick det som sagt bra. Massa presenter har barnen fått och vi har fått presentkort på fotografering samt 10 st bilder hos en fotograf. Ska nog uttnytja det i vår då det blir fint ute, ska passa på och ta några utebilder också. Vi var upper till 01, då syrran gick hem. Julia skulle orka vara uppe ännu längre vi fick nästan tvinga henne i säng. Hon hade sovit 1 timme på dagen dock. Natten har varit lugn, Daniel vaknade 4 första gången och 6.30 andra och sov sedan till 9 då Julia väckte hela huset

    memba- Julia är så där på att underhålla sig själv, man får föreslå för henne vad hon ska göra. Innan Daniel föddes var hon så självständig och behövde sällan oss, men nu vill hon ha lite mer uppmärksamhet.

  • Äldre 1 Jan 21:58

    Leya är också rätt så dålig på att leka själv, hon kommer fram till en och blinkar lite med ögonlocken och säger: "mamma.... jag vill leka med dig", detta försöker hon först på favoritera sen på nästa och sen på nästa.... blir ofta tv om ingen kan leka med henne... tyvärr! Fast ibland överraskar hon, då kan hon t ex bygga sig en liten koja t ex i tvättstuga och sitta där och leka med sina nallar... fast någon längre stund är det inte men iallafall


    »-(¯`v´¯)-> Leya -07 & Billy -10 »-(¯`v´¯)->
Svar på tråden MajMammor 2007 15