• 2små2stora

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • mumia
    2Fina skrev 2011-01-22 08:48:47 följande:

    Mumia, han blir sex månader nästa vecka Hur mår du själv då?


     


     


    Aha, fick för mig han var äldre och blev fundersam när du sa du helamma...
    Jag mår bara bra! Inga bekymmer med nå illamående eller så än. Tröttheten börjar dock komma smygande. Och så är det som sagt otroooligt jobbigt med rökningen denna gång, men jag kämpar på!!
    Jolina är helt underbar!
  • 2små2stora
    memba skrev 2011-01-24 13:27:18 följande:
    När brukar ni varva ner å lägga barnen på kvällen?!
    Johanna brukar bada vid 18 och sedan går hon oftast och lägger sig vid 19-tiden. 
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • tanucik
    memba skrev 2011-01-24 13:27:18 följande:
    När brukar ni varva ner å lägga barnen på kvällen?!
    Julia brukar rita/lägga pussel ca19.30 och sen gör vi henne klara för natten 20.15, somnar senast 21
  • Trekidz

    Båda har pyjamas på sig innan kl 19 o sen läser vi bok, Tilde får välling o blir nattad o därefter är det Elias tur att gå o lägga sig

  • mumia
    memba skrev 2011-01-24 13:27:18 följande:
    När brukar ni varva ner å lägga barnen på kvällen?!
    Jolina tittar oftast på djungel hjul på playhouse disney 18.45-19, då går vi upp och tvättar, borstar tänder och på med pyjamas. Strax före halv 8 ligger vi o läser saga och nån gång mellan halv 8-8 sover hon oftast.
    Jolina är helt underbar!
  • RosaNapp

    V plockar leksaker vid 19, sen toaletten, sen saga, sen sover han...

  • memba

    Vad kul å se! Vi har tappat rutinerna och måste komma i form igen, idag somnade han dock 17.15, jag väckte honom vid 18 men han tvärvägrade, skulle sova och jag la honom i sängen å han har sovit sen dess!!!

  • 2Fina

    VI går oftast upp med Leya någon gång mellan 19-20, och hon sover oftast före 20.

    Inatt vaknade vi att Leya låg och lät jättekonstigt och ropade på mamma, när vi kom in så började hon hosta och lät som en hund och hade svårt att andas. Ringde sjukvårdsupplysningen som ville att vi skulle åka då det är första gången hon haft krupp. Så maken fick åka in med henne strax före 2 inatt men det var ingen fara och dom var hemma före 3 igen. Hon hade fått andas lite ånga och tagit syresättning som var okej. Nu undrar jag, jag håller henne nog hemma från dagis idag men har föräldragrupp med andra mammor som fått barn 2010, om Leya mår bra, kan hon följa med då eller tror ni det smittas? Det är ju ett virus och dom smittar väl alltid men frågan är ju om det är något att bry sig i då det står på nätet att vi ofta bär på detta virus ändå?


    »-(¯`v´¯)-> Leya -07 & Billy -10 »-(¯`v´¯)->
Svar på tråden MajMammor 2007 15