• Äldre 11 Feb 08:52
    150828 visningar
    2830 svar
    2830
    150828

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Äldre 2 Feb 14:04

    Hej tjejjer!

    Har saknat er och tänkt på er massor men all ork att läsa och skriva inlägg har varit som bortblåst sedan jag började jobba.
    Nu är den tillbaka, hoppas det håller i sig! Hoppas att allt är bra med alla?

    Mumia- förstår att du är gravid, man får gratulera :)

  • Äldre 2 Feb 20:55

    Tackar Cand, ja det stämmer Kul att se dig igen!

    Min farmor har gått bort. Ska på begravning om någon vecka. Tänkte låta Jolina gå på dagis i stället för att följa med. Är det rätt beslut? Eller ska man ta med henne på nåt så trist bara för att lära henne typ livets gång, eller vad man ska kalla det? Men å andra sidan så hinner hon väl det med tids nog...


    Jolina är helt underbar!
  • Äldre 2 Feb 21:02

    Mumia- Jag vet faktiskt inte, men det kan nog bero på hur nära Jolina och din farmor var. Det senaste året har jag mist min farmor, min farfar och min morfar. Matilda följde inte med på någon av deras begravningar, dels för min skull, jag kände inte att jag klarade av att ha ansvar för henne mitt i allt, och dels för hennes skull. MEN omhon stått de närmre hade jag kanske tänkt annorlunda, jag vet faktiskt inte. Jag skulle nog gå på magkänslan.
    Och, beklagar sorgen, naturligtvis.

  • Äldre 2 Feb 21:05
    Cand, välkommen tillbaka! Inga fler småknoddar på väg hos er? Funkar det bra med jobb och trotsig 3-åring? Mumia, livets gång lär hon sig nog så småningom ändå... tycker helt klart att hon ska få vara på dagis.

    Leya var bra gullig. Fick ett hemskt besked för ett par veckor sen, en gammal kompis till oss hade tagit livet av sig. Leya frågade varför jag var ledsen och jag sa som det var, att en kompis hade dött. Då funderade hon en stund och sa sen lite glättigt och med huvudet på sne "-men mamma, hon är inte död, hon sover bara hårt". Så gulligt!! (ja, hon är influerad av törnrosa och snövit )
    »-(¯`v´¯)-> Leya -07 & Billy -10 »-(¯`v´¯)->
  • Äldre 2 Feb 21:08

    Jag tror nog att jag kan klara av det, var så väntat så jag sörjer inte nämnvärt...mest som en lättnad att hon fick lämna snabbt i stället för att lida. Men...ja å andra sidan gråter ju bara jag kommer in i en kyrka och jag vet inte hur hon tar det faktum att många människor gråter.... och nej, hon stod inte min farmor nämnvärt nära.


    Jolina är helt underbar!
  • Äldre 2 Feb 21:12
    mumia skrev 2011-02-02 21:08:32 följande:
    Jag tror nog att jag kan klara av det, var så väntat så jag sörjer inte nämnvärt...mest som en lättnad att hon fick lämna snabbt i stället för att lida. Men...ja å andra sidan gråter ju bara jag kommer in i en kyrka och jag vet inte hur hon tar det faktum att många människor gråter.... och nej, hon stod inte min farmor nämnvärt nära.
    Johanna var inte med när min farfar begravdes strax före jul. Däremot var hon med på sjukhuset dagarna innan han dog.
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • zasata
    Äldre 2 Feb 21:12

    tittar in lite.. Vi är bara sjuka och sjuka. ambulans, sjukhus förkyldningar magsjukor..


  • Äldre 2 Feb 21:29

    Darling- tack! Heheh, nej, inga fler här, och inga planerade heller men stänger inga dörrar. Jag tror absolut att jag vill ha ett litet syskon till henne, men inte än på ett par år:) Du har fått en liten son va?
    Jag är totalt slutkörd mest hela tiden, mest p.g.a. pendlandet och den ickefungerande tågtrafiken... Men det är ju bra ändå, för nu väntar jag bara på tillstånd sen ska jag börja övningsköra ;)

    Zas- Det låter allvarligt, vad fattas er? Hoppas ni blir krya snart!

    Mumia- Jag hade nog haft henne på dagis då.

  • zasata
    Äldre 2 Feb 21:32

    leos förkyldningastma som gör honom dålig :( öroninflamtioner, halsfluss.och nu magsjuka, i morgon dagis om inga fler blir sjuka... vi har haft ALLT nu på 1½månad..


  • Äldre 2 Feb 21:37
    zasata skrev 2011-02-02 21:32:11 följande:
    leos förkyldningastma som gör honom dålig :( öroninflamtioner, halsfluss.och nu magsjuka, i morgon dagis om inga fler blir sjuka... vi har haft ALLT nu på 1½månad..
    Å fy för den lede, era sackare :(
Svar på tråden MajMammor 2007 15