• 2små2stora

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • RosaNapp

    Ms Leia: hoppas ni slipper ögoninflammation...

    DP: tråkigt att det bara var 2 där ni hälsade på.

  • memba

    Mel: Hoppas du mår bättre snart!

    Leia: Fina smycken ju, säljer du?

    Måste bara berätta om Kevin som är lite kräsen med maten just nu, och ikväll hade jag gjort lax och potatis, å det va bara blä såklart, men kex med mögelost åt han flera stycken ...  

  • Ms Leia

    Memba: Ja det gör jag =) Du kan skicka ett meddelande till mig. Vet inte om man får prata om det här....

  • Tess82

    Här är vi totalt insnöade idag. Inte så skoj när vi är sjuka både jag och gubben. Har skottat lite men det går inte att få bort allt för hand och snöslungan vill inte vara med. Sambon har en läkartid om en timme så vi får väl se hur det går, han skulle verkligen behöva komma dit men vi tar oss inte ut med nån bil. Är sjukt less på denna vinter nu


  • tanucik

    här är vi också insnöade idag, så jag är glad att jag är mammaledig och kunde välja att låta bli och gå ut idag. Julia fick stanna hemma idag. Dock så är inte barnen på sitt bästa humor, tyvärr.
    Frågade Julia idag när hon kommer äta och då svarar hon "när det serveras choklad"Tungan ute


  • 2små2stora

    Vi har också massor med snö, det med nöd och näppe att få ned vagnen från huset till trottoaren så att vi kunde ta oss till ÖF. Här höll de på och plogade hela natten, kl 3 var de utanför oss och höll på med busshållplatsen den rymmer 3 bussar så den är ganska stor.

    Det var skönt för J att leka av sig  lite efter att ha varit hemma och varit sjuk i veckan.


    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • 2Fina

    Här har vi hållt oss inne idag. Leya fick dock åka med pappsen i traktorn och vara med honom på jobbet tills han slutade från strax före 15 till 16. Hon tycker det är så kul att åka traktor.

    Har fått klagomål (till och från) från min syrra för hon tycker jag skriker för mycket på Leya.... kanske jag gör men samtidigt har hon inga barn och har ingen aning vilken gallfeber en 3-åring kan reta på en!! Detta plus att jag har lidit av sömnbrist ända sen Billy föddes.... Blir så less, räcker det inte med att jag har dåligt samvete ändå? Det är ju även så att vi bor med Leya jämt och vet vad hon reagerar på och inte, ofta får vi tjata minst 3 gånger innan hon gör som vi säger och då även höja rösten (skriker inte alltid...). Retsamt som fan iallafall att hon ska lägga sig i


    »-(¯`v´¯)-> Leya -07 & Billy -10 »-(¯`v´¯)->
  • RosaNapp

    DP: jobbigt närnågon lägger sig i, men hon kanske hade en god tankebakom? Sömnbrist gör ju dock att man lättare tappar tålamod och ork.

    Här har det ju också snöat och blåst. Barnen skulle idag till sin pappa, men han måste köra snö så dom är hemma med mig. Inte mig emot, men dom blir ju naturligtvis besvikna!

    Vet inte om det är något utvecklingssprång, sen reaktion på separationen eller så, men V har mardrömmar och har kissat på sig flera nätter nu. Så han har haft blöja i en vecka ungefär. Inatt ville han inte ha blöja, får se hur det går.

  • tanucik

    DP- ibland måste man höja rösten/skrika på sina barn för att de ska förstå att man menar allvar, åtminstone är det så med Julia. Dessutom så tycker jag att det är bra att barnen ser att man kan bli arg också, så är det ju i vuxenlivet, allt är inte en dans på rosor. Plus att precis som du säger så vet inte din syster hur det är att ständigt leva med trotsiga barn. Min syster har fått vara med Julia längre perioder, en vecka utan mig, dock med min mamma, och hon säger att hon förstår om jag skriker på Julia. Och sömnbristen gör ju inte direkt att man får bättre tålamod


  • mumia
    2Fina skrev 2011-02-11 20:18:39 följande:
    Här har vi hållt oss inne idag. Leya fick dock åka med pappsen i traktorn och vara med honom på jobbet tills han slutade från strax före 15 till 16. Hon tycker det är så kul att åka traktor.

    Har fått klagomål (till och från) från min syrra för hon tycker jag skriker för mycket på Leya.... kanske jag gör men samtidigt har hon inga barn och har ingen aning vilken gallfeber en 3-åring kan reta på en!! Detta plus att jag har lidit av sömnbrist ända sen Billy föddes.... Blir så less, räcker det inte med att jag har dåligt samvete ändå? Det är ju även så att vi bor med Leya jämt och vet vad hon reagerar på och inte, ofta får vi tjata minst 3 gånger innan hon gör som vi säger och då även höja rösten (skriker inte alltid...). Retsamt som fan iallafall att hon ska lägga sig i
    Oj, då skulle hon höra hur jag låter med en trotsig Jolina i samband med PMS
    (nu har jag ju tack o lov ingen PMS på ett tag och dessutom en trötthet som är så intensiv att jag inte ens orkar höja rösten...lägger mig bara o gråter av ren utmattning när hon är fördjävlig )
    Jolina är helt underbar!
Svar på tråden MajMammor 2007 15