• Äldre 11 Feb 08:52
    152595 visningar
    2830 svar
    2830
    152595

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Äldre 16 Feb 21:35

    Åh herregud vad kul det var!!! Haahah, jag tror det gick bra, det är första gången på 16 år jag sitter bakom en ratt, så jag är verkligen helt grön på detta. Fick köra runt i ett villaområde, igenom lite korsningar, stoppskyltar och starta och stanna massvis. Men blir orolig också, alltså, jag kan ju tänka mig att det handlar om att öva öva och öva ännu mer så sitter allt sedan, men ändå... det här med kopplingen va? Fy vad jobbigt... tar teorin en annan dag, jag är helt snurrig nu ;)

    RN- Hur många knoddar har du nu? Vet att du fått ngn till sedan vi startade tråden, men jag har ju varit mer eller mindre borta i över ett år så jag är lite off ändå :)

  • RosaNa­pp
    Äldre 16 Feb 22:24

    Cand: vad kul att det gick bra! Jag är skitskraj för att ta körkort, men känner att jag måste. Skulle varit på det nu egentligen, men det har inte blivit.

    Jag har 4, så V har fått två småbröder A på 2,5 och Er på snart 10 månader.

  • Äldre 17 Feb 06:49

    Åh, så fint;) trist att jag missat så mycket men får skylla mig själv;)

    Jo, jag är skitskraj men känner att jag måste, dels går det inte att pendla på vintern, sen är jag så t r ö t t på att vara så beroende av att andra är snälla och ställer upp hela tiden ( dan har inte heller körkort). Det är på tiden att vk klarar oss själva liksom;) min morot nu är tanken på att kunna ta Matilda och åka och bada när vi vill i sommar;) och storhandla hahah

  • Äldre 17 Feb 07:41

    Johanna går runt och frågar (tjatar) om klockan är 2 än.  Då ska en ny kompis till henne komma hit och leka.  En av Joachims klasskamrater har fått en fostersyster och det visade sig att hon är lika gammal som J. Så vi ska fika och de ska leka

    Under tiden nu så försöker hon mata William med diverse plastfrukter  


    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • Äldre 17 Feb 08:35
    2små2stora skrev 2011-02-17 07:41:34 följande:
    Johanna går runt och frågar (tjatar) om klockan är 2 än.  Då ska en ny kompis till henne komma hit och leka.  En av Joachims klasskamrater har fått en fostersyster och det visade sig att hon är lika gammal som J. Så vi ska fika och de ska leka

    Under tiden nu så försöker hon mata William med diverse plastfrukter  
    :D Heheheh, så unerbart ont i öronen du kommer ha efter lunch;)
  • Tudorj­ohanss­on
    Äldre 17 Feb 10:20

    Hej alla, nu har ja o bebis vart i växjö några dagar och studerat :)
    Skönt o va hemma o vila lite. Bebis försöker gräva sig ut genom magen känns de som :s

  • Äldre 19 Feb 12:24

    Så, ska försöka uppdatera lite.

    Trevligt att se gamla bekanta ansikten igen

    Här är läget just nu att jag
    A: Har fått en kortare anställning (Istället för, och förlängning av den tidigare praktiken)
    B: Kämpat som en gnu för att bli av med lite av övervikten - och lyckats. Har sedan nyår jobbat bort 11 kilo. Tyvärr får jag väl säga så syns det inte så mycket som man skulle önska - men iaf så är värsta "muffinsmidjan" borta iaf

    I Övrigt är det lite upp och ner, ungefär som vanligt. Men det är ju bra med ovanstående "ljusglimtar" iaf


  • Äldre 19 Feb 12:31
    Mel, vad härligt med anställning och så klart även med att bli av med några extrakilon. Här går jag ju på mjölkfri kost och om det är det som har gjort att jag gått ner 5 kg har jag ingen aning men jag tackar och tar emot då jag inte gjort något speciellt...

    Själv börjar jag jobba i april, börjar 50% i april och sen heltid två månader och sen är vi ledig hela familjen juli/augusti.
    »-(¯`v´¯)-> Leya -07 & Billy -10 »-(¯`v´¯)->
  • RosaNa­pp
    Äldre 19 Feb 12:43

    Mel: vad skönt med både anställning och viktminskning!

    Candelavern: man kan inte hänga med på allt

    Jag håller också på att gå ner i vikt. Så gott det går med en skit som inte vill sluta amma Lägger ju inte om kosten eftersom jag inte kommer hålla det efteråt och att räkna kalorier eller gå på dieter har jag aldrig haft någon lust med. Jag kör på att träna helt enkelt.
    Har ingen våg, men om jag väger nu vad jag gjorde för två veckor sen så har jag ca 13 kg kvar. Väger ca 10kg mindre nu än vad jag gjorde när jag blev gravid med trean iallafall. Men jag tränar egentligen mest för att bli stark i kroppen igen. Därav yoga och pilates. Fastnade ordentligt för yoga faktiskt. Märks enorm skillnad i kroppen, gjorde det efter första passet!

  • Äldre 19 Feb 12:58

    Mel- kul med uppdatering och 11 kilo är ju mycket!

    Här gnetar vi på, jag fick fast anställning i juni förra året, Dan timvikar på olika förskolor runt om i kommunen (som kock) samtidigt som han jobbar på ett hotell. I mars är det tänkt att han ska få en 75% tjänst där så det är det vi hoppas på nu. Skulle vara skönt för honom att slippa hoppa runt på olika ställen hela tiden och skönt att veta vad han får ut varje månad.  Vi klarar oss bra om en jobbar heltid och den andra deltid, perfekt också för Matilda som isf slipper långa dagar på förskolan.

    Jag skulle verkligen behöva träna också , inte så  mkt för viktens skull men för att jag är så sjukt klen i kroppen, speciellt ryggen. Men jag är lat också så...;)

Svar på tråden MajMammor 2007 15