• 2små2stora

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • 2små2stora
    Mel: kul med uppdatering

    Jag skulle också behöva träna dock inte för att bli av med kilon, ligger redan på BMI 20 men skulle behöva muskler. 
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • Tess82
    Mel, kul med jobb och att vikten går åt rätt håll.

    Cand, håller tummarna för att han får jobbet, vet hur det är att hoppa runt på massa olika ställen.

    Jag har haft planer ett längre tag på att börja gå på gym men influensan satt lite stopp för de planerna och jag har hosta kvar än som bör få ge med sig först sen ska jag nog börja. Inte så mycket för vikten i mitt fall heller utan mer för att kilona ska fördela sig lite snyggare och för att få lite muskler för såna saknar jag.
  • Candelavern
    Tess82 skrev 2011-02-19 16:33:08 följande:
    Mel, kul med jobb och att vikten går åt rätt håll.

    Cand, håller tummarna för att han får jobbet, vet hur det är att hoppa runt på massa olika ställen.

    Jag har haft planer ett längre tag på att börja gå på gym men influensan satt lite stopp för de planerna och jag har hosta kvar än som bör få ge med sig först sen ska jag nog börja. Inte så mycket för vikten i mitt fall heller utan mer för att kilona ska fördela sig lite snyggare och för att få lite muskler för såna saknar jag.
    Ja, det kommer jag ihåg, du har ju fått hoppa runt du också. Hur har du det nu, jobbar du likadant eller är du på ett ställe nu?
  • Melisabeth

    Jag lovade mig själv att börja träna när jag blivit av med 10 kilo.. så nu har jag börjat kika runt bland gym. Men oj vad jag ångrar det löftet, jag HATAR att träna
    Men med anställningen nu så får jag ju friskvårdstimme, så jag ska försöka iaf komma ut och gå då

    Ang vikten så jobbar jag hårt med den. Stenhårt. Men eftersom jag har haft länge en sån jobbig inställening och förhållande till mat så behövs det - och det ger ju resultat - rent psykologiskt. och just den psykologiska biten är viktigare än kilona - även om de är trevliga såklart.


  • Tess82
    Candelavern skrev 2011-02-19 16:41:47 följande:
    Ja, det kommer jag ihåg, du har ju fått hoppa runt du också. Hur har du det nu, jobbar du likadant eller är du på ett ställe nu?
    Jag har ett föräldraledighets vikariat på 75% på ett kontor så nu gör jag äntligen det jag utbildat mig till. Hoppar fortfarande in extra i reception och på bank om jag har tid och lust men det blir inte så ofta. Har jobb fram till juli minst sen får vi se vad som händer men jag söker annat hela tiden också eftersom det bara är ett vik.
  • Ms Leia

    Tilly är enormt tjurig sen i julas. Blir tjurig för precis allt och det heter ofta " du är inte min bästa mamma", " jag vill inte bo här" osv....


    Som tur är tycker jag inte det stör så mycket, mest irriterande när man kanske gjort något kul och så blir hon tjurig för en liten småsak...

  • RosaNapp

    V har inte kommit dit än att han säger något sånt, men han kan säga "jag vill inte prata med dig nu" om han blir arg eller besviken på mig.

    Melisabeth: hoppas du hittar något som passar. Att det är KUL är ju en förutsättning för att det ens ska bli av

  • Tess82

    Här är det "dumma mamma" ganska ofta, speciellt när jag sovit borta nån natt, märks att hon reagerar på att jag är borta men har inte så mycket val just nu tyvärr, letar jobb för fullt på närmare håll så jag kan vara hemma mer .


Svar på tråden MajMammor 2007 15